Letadla vopruzující

Odkazy a jiné věci, které kdo našel a můžou se hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jiří Nývlt
Příspěvky: 1314
Registrován: 24 kvě 2006, 14:04
Bydliště: Hlavní ul. Chýně
Kontaktovat uživatele:

Letadla vopruzující

Příspěvek od Jiří Nývlt » 13 říj 2006, 07:24


Uživatelský avatar
RomJel
Příspěvky: 62
Registrován: 08 srp 2006, 15:43
Bydliště: Chýně - Háje

Re: Letadla vopruzující

Příspěvek od RomJel » 13 říj 2006, 08:21

Jsem rád za tohle téma, když jsem kupoval pozemek, tak jsem netušil, že z krátké dráhy Ruzyně Jih startuje tolik "vrtulových" letadel a že letí přímo přes Chýni. Tohoto "hluku" od letadel jsem si všiml až letos v létě a že tam toho lítá.... Je to škoda, už jsem si myslel, že v Chýni bude opravdu klid.

Uživatelský avatar
stryc
Příspěvky: 546
Registrován: 12 kvě 2006, 23:51
Bydliště: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Letadla vopruzující

Příspěvek od stryc » 13 říj 2006, 08:46

a
Naposledy upravil(a) stryc dne 10 kvě 2010, 14:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jiří Nývlt
Příspěvky: 1314
Registrován: 24 kvě 2006, 14:04
Bydliště: Hlavní ul. Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Letadla vopruzující

Příspěvek od Jiří Nývlt » 13 říj 2006, 08:54

stryc píše:
RomJel píše:Jsem rád za tohle téma, když jsem kupoval pozemek, tak jsem netušil, že z krátké dráhy Ruzyně Jih startuje tolik "vrtulových" letadel a že letí přímo přes Chýni. Tohoto "hluku" od letadel jsem si všiml až letos v létě a že tam toho lítá.... Je to škoda, už jsem si myslel, že v Chýni bude opravdu klid.
no toho jsme si vsicni meli byt jaksi vedomi, ze
na to si zvyknes
kamoska bydli v horomericich a litaji ji era 200 metru nad hlavou, a rikala, ze uz to nevnima
Bude to asi znít bizarně, ale mě ani moc nevadí, když se čas od času na tej obloze něco objeví :-). Třeba v noci je nízko letící a svítící vrtulový éro celkem hezký pokoukání. :shock:
Spíš mi vadí to, co vypouštějí - auto má katalyzátor, ale éro asi teda ne... Nu máme tu na fóru odborníka, tak doufám, že přidá něco z branže.

CIA CTU
Příspěvky: 21
Registrován: 29 čer 2006, 09:14

Příspěvek od CIA CTU » 13 říj 2006, 13:53

Nevim jestli jsem odborník nebo ne....ale něco přidám. Tak vrtulové malé(pístový) letadla jako například Zlín 142, Zlín34, Zlín morava, Cessna 150, Cessna 172 což jsou ti co zde nejvíce létají přes Chejň, maji 4-8 válcové přeplňované spalovací motory o objemu cca 3-5 litru (to je jako třeba automobil Avia nebo jiné). Jejich spotřeba je asi 20-40 litrů na 100km. Jsou to motory které jsou vlastně uplně stejné jako u aut. Jediný rozdíl je že místo převodovky mají reduktor přímo napojený na klikový hřídel a na vrtuli která je hydraulicky stavitelná. Takže těch pár letadel co přelétne přes Chýni je mnohem menší zlo než těch 100aut co zde projede. Sice tito letadla nemají žádné katalizátory ale třeba taková Tatra 815 taky ne a myslim že zde jich projíždí deně více než prolétá letadel a kouří vám přímo pod nos. Já bych to nějak zle neviděl. A jestli máte na mysli letadla turbovrtulový (turboprop) jeko jsou ATR72, ATR42, DSH-8 , což jsou ty větší letadla které vlastní naúpř. společnost ČSA, Austrian Airlines, Star Alliance atd. tak ty létají na pravidelných linkách a proto je mužete vidět pravidelně každy den nebo týden ( např. stroj DSH-8 společnosti Austrian airlines létá každý den myslim okolo 6:50 nad chejní- světle modrý trup). Ovšem tyto letadla létají mnohem víš než ty malé, ty už totiž rídí ŘLP Praha- Ruzyně a jsou to mezinárodní lety. Letadla typu ATR,DSH,F27 a další zde zmiňovaný ty už spalujou 10-50x více paliva. To víte proudové motory ty už si berou víc.

Uživatelský avatar
kryglik
Příspěvky: 1377
Registrován: 26 dub 2006, 08:50
Bydliště: Za Ovcinem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kryglik » 13 říj 2006, 14:14

Kdyz jsem byl nedavno v Unhosti, tak jsem si rikal "zlata Chyne". Letadla tam rvala tak 4x hlasiteji nez u nas a prislo mi, ze i casteji. Pokud nijak vyrazne provoz nestoupne, myslim, ze na to jak blizko jsme od letiste, jsme na tom dost dobre.

Uživatelský avatar
stryc
Příspěvky: 546
Registrován: 12 kvě 2006, 23:51
Bydliště: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stryc » 13 říj 2006, 15:29

a
Naposledy upravil(a) stryc dne 10 kvě 2010, 14:58, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
stryc
Příspěvky: 546
Registrován: 12 kvě 2006, 23:51
Bydliště: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stryc » 13 říj 2006, 15:30

a
Naposledy upravil(a) stryc dne 10 kvě 2010, 14:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
RomJel
Příspěvky: 62
Registrován: 08 srp 2006, 15:43
Bydliště: Chýně - Háje

Příspěvek od RomJel » 13 říj 2006, 16:13

Obrázek
Nechci moc jako laik zasahovat do odborné diskuse, ale Boingy a podobné obludy lítají na dvou velkých přistávacích drahách 06-24, 13-31 a ty letadla co lítají přes Chýni vzlétají na staré dráze terminálu JIH. Proto je v Unhošti úplně jiný hluk než v Chýni. Nicméně já osobně netušil, že je na této dráze takový čilý provoz. Co se týká splodin, tak se zase logicky domnívám, že to "nepadá" kolmo dolů, ale rozptýlí se to, takže to bude vzhledem k výšce letadla a proudění vzduchu určitě méně, než od zmiňovaných aut. A nakonec musím dodat, že hluk v Hájích od letadel mi připadá větší intenzity než od aut. (a tím nemyslím proudová letadla na drahách 06-24, 13-31 o kterých se zde začíná diskutovat, ale vrtulová, či turbovrtulová letadla staré konstrukce, která letí přímo přes Háje)

Uživatelský avatar
stryc
Příspěvky: 546
Registrován: 12 kvě 2006, 23:51
Bydliště: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stryc » 13 říj 2006, 16:19

a
Naposledy upravil(a) stryc dne 10 kvě 2010, 14:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jiří Nývlt
Příspěvky: 1314
Registrován: 24 kvě 2006, 14:04
Bydliště: Hlavní ul. Chýně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Nývlt » 13 říj 2006, 16:30

RomJel píše:Obrázek
Nechci moc jako laik zasahovat do odborné diskuse, ale Boingy a podobné obludy lítají na dvou velkých přistávacích drahách 06-24, 13-31 a ty letadla co lítají přes Chýni vzlétají na staré dráze terminálu JIH. Proto je v Unhošti úplně jiný hluk než v Chýni. Nicméně já osobně netušil, že je na této dráze takový čilý provoz. Co se týká splodin, tak se zase logicky domnívám, že to "nepadá" kolmo dolů, ale rozptýlí se to, takže to bude vzhledem k výšce letadla a proudění vzduchu určitě méně, než od zmiňovaných aut. A nakonec musím dodat, že hluk v Hájích od letadel mi připadá větší intenzity než od aut. (a tím nemyslím proudová letadla na drahách 06-24, 13-31 o kterých se zde začíná diskutovat, ale vrtulová, či turbovrtulová letadla staré konstrukce, která letí přímo přes Háje)
Já si akorát nejsem uplně sichr - a jako laik to taky nejsem štond posoudit (snad někdo tady jo) - že někdy to brutus otočí a v malé výšce se škrabou nad Chýní i velký letadla... Aspoň už jsem párkrát takový hovádko (hovořím o velikosti letadla, nikoliv o kvalitách pilota) viděl... Možná to netočí při startu, ale z nějakého důvodu nedokončili přistávací manévr. Je to opravdu zřídka... a to je kraválek... to sem i vylez z baráku hledět, co se to děje...

CIA CTU
Příspěvky: 21
Registrován: 29 čer 2006, 09:14

Příspěvek od CIA CTU » 14 říj 2006, 20:32

Tak abych to uvedl na pravou míru, všechny letadla bez rozdílu na velikosti startují z RNW 13-31 a 6-24 jejich kody LNH jsou 10642 a 12165. ILS pro tyto dráhy je 109.50 to je na RNW13 .109.50 pro RNW31 . 111.15 pro RNW6 .109.10 pro RNW 24. Dráha 22 je už delší dobu zrušená a nic z ní nemuže startovat, slouží pro odstavení letadel , jako náhradní stojánka nebo pro vykládání nákladu z velkých nákladních letadel. Důvodem proč některé letadla (ta velká) létají přes chejň je okamžité a neplánované zvýšení letového provozu a tak musejí dispečeří letadla odklánět už tak brzo aby uvolnili koridory pro další letadla nebo odklonění kvůli počasí.. Ovšem to je psaný že musejí zrovna tímto obloukem (třeba přes Chejň), piloti ani dispečeři letového provozu si nemužou vymýšlet kudy letadlo poletí a kudy ne. Třeba taková jeneč je dokonce v oblasti finálního přiblížení a čsl nebo čsa (nevim přesně kdo) obyvatelům Jenče přispívá na Okna atd.
Další důvod je nepovedené přistání tzv. go arround nebo touch and go kdy letadlo musí opakovat přistání a je možný že je pouštějí přes chejň ale to je zase ovlivněno počasím a provozem.
Jinak nemužu uvěřit že vám vadí takovej krásnej zvuk letadla. Pochopil bych ještě to že vám bude vadit zvuk letadla Ruské výroby protože tyto letadla létala níž a hluk z jejich motorů byl asi 2-3x vyšší.
Spotřeba Boeingu 737 je to asi 15 tun paliva na 1200km, no doufám že si to pamatuji dobře, dost se mi to plete. Ověřim si to a pak napíšu.

Uživatelský avatar
RomJel
Příspěvky: 62
Registrován: 08 srp 2006, 15:43
Bydliště: Chýně - Háje

Příspěvek od RomJel » 14 říj 2006, 22:57

CIA CTU píše:Tak abych to uvedl na pravou míru, ..... Dráha 22 je už delší dobu zrušená a nic z ní nemuže startovat, slouží pro odstavení letadel , jako náhradní stojánka nebo pro vykládání nákladu z velkých nákladních letadel. Důvodem proč některé letadla (ta velká) létají přes chejň je okamžité a neplánované zvýšení letového provozu a tak musejí dispečeří letadla odklánět už tak brzo aby uvolnili koridory pro další letadla nebo odklonění kvůli počasí.. Ovšem to je psaný že musejí zrovna tímto obloukem (třeba přes Chejň),
Tak tady vás také překvapím údaji, které se dané diskuse moc netýkají a asi nikdo krom CIA CTU to neocení:
Pohybová plocha
Fyzikální vlastnosti RWY
Označení RWY Zeměpisný směr [o] Rozměry [m] Povrch Únosnost Rozměry VPP
06 065 3715 x 45 beton 62/R/B/X/T 3835 x 300
24 245 3715 x 45 3835 x 300
13 127 3250 x 45 beton 40/R/C/X/T 3370 x 300
31 307 3250 x 45 3370 x 300
04 037 2120 x 60 asfalt. 45/F/B/X/T 2420 x 300
22 217 2120 x 60 beton 2420 x 300

Zrušená dráha 22 je asi míněna jako RWY 04-22.

A stále mě jako laika zajímá, když jsou tu takoví odborníci, když se koukám na obrázek zde zveřejněný s koridory a oblouky pro točení, jak by asi letadlo vzlétající na 06-24 nebo 13-31 mohlo vzlétat nad Chýní ve směru od Hostivic na Rudnou, když tudy vede jediný koridor dráhy 04-22?

Maxa
Příspěvky: 110
Registrován: 13 čer 2006, 20:34
Bydliště: Háje

Příspěvek od Maxa » 15 říj 2006, 10:07

Komu vadi hluk z letadel, tomu bych doporucil asi 15 minutovy pobyt v Jenci a pochopi, ze to co je v Chyni je krasny a romatiky zvuk letadel. Obcas sem tam neslysel cloveka co stal asi metr vedle me a to se opakovalo kazdou minutu. Bude radi, ze Chyne nelezi tam co Jenec.

CIA CTU
Příspěvky: 21
Registrován: 29 čer 2006, 09:14

Příspěvek od CIA CTU » 15 říj 2006, 19:05

Přesně tak jak řiká Maxa, buďte rádi že nejste v ose pro finální přiblížení, jako je třeba Jeneč.
RomJel: No letadla které vzlétají z dráhy 24 letí směr Jeneč, točit mužou těsně za Jenčí a pak přes Chýni. Takto se možná zdá že letí od Hostivic a tim pádem z dráhy 22 ,ale tak to opravdu není. Přímo přes Hostivice žádný letadla letět neuvidíte nikdy. Všechno co startuje přes Chýni je z 24. Tento obrázek je nejspíš staršího data, protože letecké mapy (s koridory atd) se vydávají pokud vim každý rok nové. Na dnešních mapách neuvidíte vůbec zobrazenou dráhu 22-04, protože to už dráha není a tim pádem tam ani nebudou ty čáry od ní vedou od Hostivic přes Chýni atd.
Další poznámka k tomuto obrázku: těch čar (koridorů, oblouků) je ve skutečnosti opravdu víc, zde jsou asi jen nejpoužívanější. Navíc všechny lety IFR (s FL plánem i bez něj) jsou řízeny ruzyně tower, ruzyně delivery tj.: letadla letí kurzem co jim řeknou z věže a na čáry nikdo nekouká, ty čáry jsou tam spíš pro VFR lety (kterých moc neni) nebo pro nouzový stavy.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů