Tak například mě se spojení ročníků líbí. Tato skladba učitelů, co tam prozatím je,to zvládá bravůrně. Mé dítě pochytává učivo vyššího ročníku a ti starší zase pomáhají mladším a zároveň si to učivo opakují. Myslím si, že by nebyl problém, když byste měl zájem, někoho ve škole oslovit a přijít se do spojené hodiny podívat. Taky to pro mě bylo nepochopitelné a měla jsem z toho obavy, ale děti to zvládají naprosto v pohodě . Vidím v tom jen výhody a přínos pro mé dítě. Soustředí se pouze na svou práci a přitom zvládají poslouchat učivo jiné třídy. Při tom učitelé přistupují k dětem individuálně a mají na ně více času, než ve velkých školách.Mydlan píše:Já bych se zeptal z jiného soudku:
zkuste mi někdo říct, když to tu čtu, co se tu řeší, proč bych měl dát své dítě do Základní školy (malotřídky) v Chýni,
místo devítileté Základní školy v Praze, kde je stabilní zázemí, jídelna s kuchyní, tělocvična, šatny, družina,
školní zahrada, hřiště, dlouholetí pedagogové, odpovídající vybavení, dále nebude muset přestupovat, zázemí,
odpovídající tradice, rozpočtová jistota atd atd.....? Prý se dvě rozdílně staré třídy učí pospolu, dětí je sice méně,
ale první třída má zároveň Češtinu a třeba třetí zrovna Přírodopis najednou? Děti prý jsou z toho naprosto zmatené....
Popravdě já tedy také...
Jednou jsem tu před pár lety od někoho četl příspěvek, že dát vlastní dítě do Chýňské školy je nejhorší rozhodnutí
pro jeho budoucí život. Co je na tom pravdy?
K ostatnímu se asi nemá cenu vyjadřovat, ano- malá jídelna, chybějící tělocvična -ale i s tím si dokáží pedagogové poradit a děti mají tělocvik rády. Teď již i chybějící třída pro družinu, což ale není vina bývalého vedení a stávajících pedagogů. Pro bývalou paní ředitelku bylo naprostou samozřejmostí dětem dávat a né brát. Byla tam pro ně. Jsem zvědavá , o co dalšího budou děti nyní ochuzeny.

