Prednost zprava - ulice Ke Skale
Prednost zprava - ulice Ke Skale
Pojdme se bavit o vyhodach / nevyhodach tohoto reseni zde. Bez jakychkoliv osobnich urazek prosim...
Opravte me kdyztak, ale:
Vyhody prednosti zprava v ulici Ke Skale
- mozne zklidneni dopravy (alespon v horni casti ulice)
Nevyhody
- nutnost zastavit az na 6 mistech (smerem do ulice, zpomaleni v podstate nelze provest diky neprehlednosti)
- nemoznost spolehnout se na to, ze mi nekdo prednost da (hodne lidi se setkalo s tim, ze pokud zastavi a dava prednost zprava tak jej nekdo predjete)
Muj osobni nazor je, ze zklidneni se konat nebude. Uz ted je videt, ze lidi to nedodrzuji. Navic bocni ulice (po prave strane, smere do ulice) nejsou frekventovane a mam obavu, ze lidi se nauci ignorovat vyjizdejici auta tak jako tak.
V ulici je 30ka - tak proc je potreba jeste vetsiho zklidneni? Ti co ted jezdi 50, budou jezdit 50 dal. Ti co jezdili 30, budou jezdit 30 a na kazdem kousku ulice jak idioti zastavovat, aby zjistili, ze tam nikdy zadne auto nepotkaji. Tohle proste nemuze fungovat...
Opravte me kdyztak, ale:
Vyhody prednosti zprava v ulici Ke Skale
- mozne zklidneni dopravy (alespon v horni casti ulice)
Nevyhody
- nutnost zastavit az na 6 mistech (smerem do ulice, zpomaleni v podstate nelze provest diky neprehlednosti)
- nemoznost spolehnout se na to, ze mi nekdo prednost da (hodne lidi se setkalo s tim, ze pokud zastavi a dava prednost zprava tak jej nekdo predjete)
Muj osobni nazor je, ze zklidneni se konat nebude. Uz ted je videt, ze lidi to nedodrzuji. Navic bocni ulice (po prave strane, smere do ulice) nejsou frekventovane a mam obavu, ze lidi se nauci ignorovat vyjizdejici auta tak jako tak.
V ulici je 30ka - tak proc je potreba jeste vetsiho zklidneni? Ti co ted jezdi 50, budou jezdit 50 dal. Ti co jezdili 30, budou jezdit 30 a na kazdem kousku ulice jak idioti zastavovat, aby zjistili, ze tam nikdy zadne auto nepotkaji. Tohle proste nemuze fungovat...
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Dobrý den,
energie věnovaná tomuto tématu by se dala jistě využít efektivněji.
Psát, že tohle opatření je k ničemu pár dnů po zavedení je předčasné, teprve budoucnost ukáže jeho správnost či nikoliv.
Myslím si, že nevýhoda kterou zmiňujete (nutnost zastavit/zpomalit) je základním účelem tohoto opatření.
A že někdo nedodržuje přednost zprava...no ale to není nevýhoda tohoto opatření, ale vlastnost řidičů. Už jsem to zdel psal, chceme přizpůsobovat pravidla těmto řidičům, nebo se snažit o vyšší bezpečnost?
Já toto opatření hodnotím kladně, a sleduji, že mnohem více aut i ve spodní části ulice Ke Skále jezdí pomaleji, troufám si říct za těch pár dnů, že možná polovina.
energie věnovaná tomuto tématu by se dala jistě využít efektivněji.
Psát, že tohle opatření je k ničemu pár dnů po zavedení je předčasné, teprve budoucnost ukáže jeho správnost či nikoliv.
Myslím si, že nevýhoda kterou zmiňujete (nutnost zastavit/zpomalit) je základním účelem tohoto opatření.
A že někdo nedodržuje přednost zprava...no ale to není nevýhoda tohoto opatření, ale vlastnost řidičů. Už jsem to zdel psal, chceme přizpůsobovat pravidla těmto řidičům, nebo se snažit o vyšší bezpečnost?
Já toto opatření hodnotím kladně, a sleduji, že mnohem více aut i ve spodní části ulice Ke Skále jezdí pomaleji, troufám si říct za těch pár dnů, že možná polovina.
-
- Příspěvky: 92
- Registrován: 16 zář 2010, 13:28
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Pokud pojede řidič směrem dolů, určitě ho to nenutí jet pomaleji a je přitom blíž k višňovce, odkud hrozí větší nebezpečí nějakého středu s chodcem, dítětem, psem....., druhý poznatek mám ten, že když jedu nahoru, tak do té ulice vpravo za zastávkou vůbec nevidím, skoro abych zastavil
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
A tady mám zase jeden příspěvek z druhého tábora
, je od člověka, který tudy jezdí (aby mi nebylo naznačováno, že já se k tématu mohu vyjadřovat jen omezeně, páč tudy nejezdím...)
Z diskuze je patrné, že někteří vůbec nepochopili smysl celé úpravy.
Smyslem celé úpravy je donutit řidiče k dodržování pravidel silničního provozu.
Celospolečenský problém je velká agresivita řidičů a bohužel Chýně je toho zářným příkladem.
Někteří páni řidiči si totiž vůbec neuvědomují, že celý systém dopravní obsluhy lokalit neslouží pouze jim, ale i ostatním účastníkům . Např. - pro ty méně chápající – i maminka s kočárkem na přilehlém chodníku je agresivní jízdou ohrožena.
Pokud každý řidič bude dodržovat pravidlo 30km/hod. pak najednou zjistí, že celá ulice Ke Skále a i Hájecká se při zvýšené pozornosti řízení dá projet bez jediného přibrzdění !!! Rozhledy jsou naprosto dostačující k tomu, aby každý v této rychlosti byl schopen reagovat na vozidlo přijíždějící zprava.
Tato úprava nemá za cíl sloužit pouze řidičům, ale cílem je, že slouží úplně všem - zklidnění a tudíž větší bezpečí pohybu po komunikací pro VŠECHNY, a to bez vyjímky.
V každé společnosti je určité procento osob, které nejsou ochotny akceptovat a dodržovat nastavená pravidla. Všichni občané, kteří se nechtějí pravidlům přizpůsobit jsou ale plně odpovědni za své činy.
Řidič, který nebude respektovat nastavené pravidla a způsobí dopravní nehodu za toto nese svojí osobní zodpovědnost. Rozhodně nelze svádět vinu za své chování na někoho jiného.
V širším kontextu lze říci, že ne všem se nám líbí nastavená pravidla – zákony v této zemi. Nicméně jsme součástí této země a žijeme zde a pro převážnou část občanů – (mlčící většina) je běžné, že se prostě dodržují. Pokud někdo na toto nechce přistoupit, pak má možnost najít si stát, kterému nebude vadit, že nehodlá dodržovat nastavená pravidla.

Z diskuze je patrné, že někteří vůbec nepochopili smysl celé úpravy.
Smyslem celé úpravy je donutit řidiče k dodržování pravidel silničního provozu.
Celospolečenský problém je velká agresivita řidičů a bohužel Chýně je toho zářným příkladem.
Někteří páni řidiči si totiž vůbec neuvědomují, že celý systém dopravní obsluhy lokalit neslouží pouze jim, ale i ostatním účastníkům . Např. - pro ty méně chápající – i maminka s kočárkem na přilehlém chodníku je agresivní jízdou ohrožena.
Pokud každý řidič bude dodržovat pravidlo 30km/hod. pak najednou zjistí, že celá ulice Ke Skále a i Hájecká se při zvýšené pozornosti řízení dá projet bez jediného přibrzdění !!! Rozhledy jsou naprosto dostačující k tomu, aby každý v této rychlosti byl schopen reagovat na vozidlo přijíždějící zprava.
Tato úprava nemá za cíl sloužit pouze řidičům, ale cílem je, že slouží úplně všem - zklidnění a tudíž větší bezpečí pohybu po komunikací pro VŠECHNY, a to bez vyjímky.
V každé společnosti je určité procento osob, které nejsou ochotny akceptovat a dodržovat nastavená pravidla. Všichni občané, kteří se nechtějí pravidlům přizpůsobit jsou ale plně odpovědni za své činy.
Řidič, který nebude respektovat nastavené pravidla a způsobí dopravní nehodu za toto nese svojí osobní zodpovědnost. Rozhodně nelze svádět vinu za své chování na někoho jiného.
V širším kontextu lze říci, že ne všem se nám líbí nastavená pravidla – zákony v této zemi. Nicméně jsme součástí této země a žijeme zde a pro převážnou část občanů – (mlčící většina) je běžné, že se prostě dodržují. Pokud někdo na toto nechce přistoupit, pak má možnost najít si stát, kterému nebude vadit, že nehodlá dodržovat nastavená pravidla.
Srneček
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Tohle je ovsem velky nesmysl - pokud mam dat prednost a byt si jisty, ze nebudu dupat na brzdu, tak musim temer zastavit... Pokud to projedu 30kou, nemam sanci tu prednost dat...Srneček píše:... Pokud každý řidič bude dodržovat pravidlo 30km/hod. pak najednou zjistí, že celá ulice Ke Skále a i Hájecká se při zvýšené pozornosti řízení dá projet bez jediného přibrzdění !!! Rozhledy jsou naprosto dostačující k tomu, aby každý v této rychlosti byl schopen reagovat na vozidlo přijíždějící zprava.
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Nesmysly nikdy k dodrzovani nepomuzou - jak jsem uz rikal, tim, ze se to zavedlo, se naopak rizika zhorsila (ti co jezdili 80kou, ted jedou 80kou a jeste predjizdeji toho kdo tu prednost dava)...Srneček píše:Smyslem celé úpravy je donutit řidiče k dodržování pravidel silničního provozu.
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Srneček píše:Celospolečenský problém je velká agresivita řidičů a bohužel Chýně je toho zářným příkladem.
Někteří páni řidiči si totiž vůbec neuvědomují, že celý systém dopravní obsluhy lokalit neslouží pouze jim, ale i ostatním účastníkům . Např. - pro ty méně chápající – i maminka s kočárkem na přilehlém chodníku je agresivní jízdou ohrožena.
Souhlasim, je to problem. Je skoro na dennim poradku, ze me nekdo pri ceste ulici Ke Skale predjizdi (at uz jakymkoliv smerem). Reseni je merit, pokutovat - pravidelne, po dlouhou dobu. U tocny udelat kruhak. (ano, penize penize - ale jde o bezpecnost, ne?)
Cokoliv jineho je jen buzeraci tech co pravidla dodrzuji (a pro ostatni je ten efekt zanedbatelny).
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: 14 pro 2006, 22:04
- Bydliště: Borová 307
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
V první řadě bych chtěla říct, že obecně proti principu přednosti zprava nemám vůbec nic, i když zrovna v ulici Ke Skále ho nepovažuju za šťastné řešení. Ale nepřestává mě fascinovat přesvědčení těch, co rozhodují, že tím, že umístíme značku (přednost zprava, omezení rychlosti...), se řidič "prase" začne na silnici chovat slušně. Vážně si myslíte, že když není někdo schopen respektovat třicítku, tak že jako mávnutím kouzelného proutku začne respektovat přednost zprava?!?kryglik píše:Srneček píše:Celospolečenský problém je velká agresivita řidičů a bohužel Chýně je toho zářným příkladem.
Někteří páni řidiči si totiž vůbec neuvědomují, že celý systém dopravní obsluhy lokalit neslouží pouze jim, ale i ostatním účastníkům . Např. - pro ty méně chápající – i maminka s kočárkem na přilehlém chodníku je agresivní jízdou ohrožena.
Souhlasim, je to problem. Je skoro na dennim poradku, ze me nekdo pri ceste ulici Ke Skale predjizdi (at uz jakymkoliv smerem). Reseni je merit, pokutovat - pravidelne, po dlouhou dobu. U tocny udelat kruhak. (ano, penize penize - ale jde o bezpecnost, ne?)
Cokoliv jineho je jen buzeraci tech co pravidla dodrzuji (a pro ostatni je ten efekt zanedbatelny).
Bohužel, jak píše Kryglík, i podle mého je represe jediné, co má aspoň nějakou šanci fungovat. Co se domluvit s policajtama, co dělají "běžnou silniční kontrolu" občas u pivovaru, aby místo toho zajeli měřit k Višňovce - dovolím si odhadnout, že výsledný efekt bude pro ně i obec mnohonásobně lepší.
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Myslím, že ho k respektu může přimět z prava přijíždějící traktor z areálu Agrosa.martina.no píše: Vážně si myslíte, že když není někdo schopen respektovat třicítku, tak že jako mávnutím kouzelného proutku začne respektovat přednost zprava?!?
Srneček
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
A tam jak na potvoru zadna cedule prednosti zprava neniSrneček píše:Myslím, že ho k respektu může přimět z prava přijíždějící traktor z areálu Agrosa.

Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Já myslel tu U Višňovky - tam co právě je značka "křižovatka"...ale spíš mi šlo o to, že značku omezující rychlost jde ignorovat, přednost z prava moc ne. Je v tom prostě rozdíl.
Srneček
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Jestli vyjizdi i U Visnovky, tak samozrejme prednost maji.Srneček píše:Já myslel tu U Višňovky - tam co právě je značka "křižovatka"...ale spíš mi šlo o to, že značku omezující rychlost jde ignorovat, přednost z prava moc ne. Je v tom prostě rozdíl.
S tim ignorovanim - by ses divil

Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Zdravím,
ač bydlející v ulici Ke Skále jsem byla při diskuzi, která kdysi proběhla i při hlasování tady pro zachování hlavní. Ikdyž bych byla ráda, aby se rychlost omezila nebo lépe řečeno byla dodržována alespoň 50 ne-li ona 30km/h. Ono byť jen přejít na chodník je někdy vzrůšo, hlavně s kočárkem nebo s capartem za ruku.
K diskusi - když retardéry nebudou, nejde na straně u chodníku k Višňovce cca v polovině kopce mezi zastávkou a zatáčkou udělal malý záliv, který by zamezil rychlosti především cestou z kopce dolů (jako je např. v celé rezidenční oblasti Průhonice i na hlavních příjezdových trasách, kromě těch, které obcí projíždí jako tahy). Netuším, co technicky dané řešení obnáší, ale domnívám se, že ve směru z kopce by došlo k pomalejší jízdě kvůli překážce na straně, v zálivu by mohlo vzniknout alespoň jedno, ideálně dvě parkovací místa a auta by nám nemusela stát před vjezdem a Ropidu (tedy dopravci pro Ropid) by to vadit nemuselo, protože nebude nic přejíždět. Na straně do kopce by stále bylo průjezdné místo o na velké auto a mohlo by to i vypadat esteticky, pokud se to správně navrhne. Jenom to asi není nejlevnější řešení, značky vyjdou levněji a téměř bez práce a přemýšlení
.
ač bydlející v ulici Ke Skále jsem byla při diskuzi, která kdysi proběhla i při hlasování tady pro zachování hlavní. Ikdyž bych byla ráda, aby se rychlost omezila nebo lépe řečeno byla dodržována alespoň 50 ne-li ona 30km/h. Ono byť jen přejít na chodník je někdy vzrůšo, hlavně s kočárkem nebo s capartem za ruku.
K diskusi - když retardéry nebudou, nejde na straně u chodníku k Višňovce cca v polovině kopce mezi zastávkou a zatáčkou udělal malý záliv, který by zamezil rychlosti především cestou z kopce dolů (jako je např. v celé rezidenční oblasti Průhonice i na hlavních příjezdových trasách, kromě těch, které obcí projíždí jako tahy). Netuším, co technicky dané řešení obnáší, ale domnívám se, že ve směru z kopce by došlo k pomalejší jízdě kvůli překážce na straně, v zálivu by mohlo vzniknout alespoň jedno, ideálně dvě parkovací místa a auta by nám nemusela stát před vjezdem a Ropidu (tedy dopravci pro Ropid) by to vadit nemuselo, protože nebude nic přejíždět. Na straně do kopce by stále bylo průjezdné místo o na velké auto a mohlo by to i vypadat esteticky, pokud se to správně navrhne. Jenom to asi není nejlevnější řešení, značky vyjdou levněji a téměř bez práce a přemýšlení

Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Naprosty souhlas. Diky nepruhlednym plotum do tech zatacek neni vubec videt. Takze pokud opravdu chci dat prednost tak v teto relativne kratke ulici musim nekolikrat za sebou skoro zastavit a zase se rozjet. Takze extra hluk a zplodiny - to je vysledek teto zmeny. A bezpecnost chodcu se nezvysila protoze v techto mistech zadne problemy nebyly.kryglik píše: ... pokud mam dat prednost a byt si jisty, ze nebudu dupat na brzdu, tak musim temer zastavit... Pokud to projedu 30kou, nemam sanci tu prednost dat...
Jak jsem psal - pri jizde odspodu naprosta vetsina aut za krizovatkou s ulici Dlouha rychle nejede. Zde nebyla skutecna potreba resit nejake nebezpecne situace, hlavnim duvodem zmeny panem Plananskym bylo sjednoceni pravidel v cele oblasti (sam to na web strankach obce pise) coz osobne povazuji za byrokratickou zbytecnost.
Muj dalsi argument proti prednosti zprava je naopak zvyseni rizik. Ridici to znaji a komentatori neridici at si zkusi ulici Ke Skale projet - vyusteni Dlouhe neni az do posledni chvile za zatackou vubec videt. Mistni uz vedi ze tam nejaka krizovatka je, ale jezdi sem i spousta ridicu, kteri jsou zde poprve - spousta remeslniku a navstev. Takze prednost zprava autu vyjizdejicimu z Dlouhe je "mission impossible" protoze spousta ridicu tu krizovatku zaregistruje az na posledni chvili.
Re: Prednost zprava - ulice Ke Skale
Bezpecnost chodcu v ulici Ke Skale by se spis mohla zvysit prechodem pro chodce (jiz x-krat pozadovanym a vedenim obce ignorovanym) a pripadne zpomalovacim retarderem pred timto prechodem (rovnez x-krat navrhovanym a vedenim obce ignorovanym). Prechod pro chodce a retardery jsou reseni ve svete bezne pouzivana - pan Planansky ho nezna? Treba i ve zminovanem Svycarsku, ale z nejakeho duvodu tohle osvedcene reseno vedeni obce nechce pouzit
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti