kryglik píše:Mam obavu, ze nove "znaceni" prednosti zprava zpusobi vic zmatku nez uzitku. Na ulicich sousedicich s ulici Ke Skale zadne znaceni napr. neni (nevim jestli to neni jen nedodelek, ale nevypada to tak). Takze ted tu mame prednost zprava se znacenim na silnici a prednost zprava bez znaceni na silnici. At zije chaos a konzistence...
A obavam se, ze kdyz se ozvalo tolik lidi s nesouhlasem prednosti zprava, bylo potreba prikrocit k nejakemu reseni: namalujeme cary a oni uz snad daji pokoj, nikdo cary prece rusit nebude.
Na webu pořád ještě není zápis z posledního zastupitelstva, na kterém se vodorovné značení diskutovalo. Tak alespoň z mé paměti (a tudíž bez 100% záruky). O přednosti zprava se diskutovalo na závěr zastupitelstva, v části diskuse (logicky, že

). Padlo tam, že změnit přednost zase zpět sice jde, ale že to je docela dlouhý proces. Dále padl argument, že ta změna přednosti je velký problém, protože ti, co byli celé věky zvyklí jezdit v ulici Ke Skále jako po hlavní, mají teď fakt vážný problém se přeučit. Na to se ozval David Chadima, že pokud tedy není možné vrátit situaci zpět, že by doporučil alespoň umístit na silnici vodorovné značení - že zná podobný případ (citoval konkrétní ulici někde v Praze), a že mu přijde, že vodorovné značení výrazně pomohlo řidičům v orientaci. Tento nápad podpořilo několik dalších diskutujících (jména si nepamatuju, budou v zápise), mezi nimi jsem ho aktivně podpořil i já. Opravdu mám zkušenost, že vodorovné značení řidič přehlédne mnohém obtížněji než značku.
Smysl vodorovného značení je tedy zamezit situacím, kdy řidič prostě zapomene, že má dávat přednost zprava. Tento účel podle mě plní. Je jasné, že ostatní problémy přednosti zprava nevyřeší (ale ani nezhorší), a chápu, že pro zásadní odpůrce přednosti zprava se touto změnou nic podstatného nemění.
Nekomentuji otázky praktické realizace, tedy to, jestli jsou čáry příliš daleko od křižovatek, jestli jsou v souladu s vyhláškou nebo jestli chybí na ostatních silnicích. Zfušovanou realizací lze potopit i jinak dobrý nápad, ale ještě jsem tam od té doby nejel, tak nechci hodnotit.