Vlak, zastávky

Veřejná doprava: busy, metro, vláček motoráček. Silnice, cesty, cestičky a jejich výstavba
Odpovědět
Mydlan

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od Mydlan » 16 pro 2013, 18:45

...to je super :clap: , jen aby nezela prázdnotou...a kdyby byla plná tak aby nebyla prázdná zas BUS zastávka
a nerušili se spoje na Háje...

Ví se kam to bude do Prahy jezdit? Smícháč, Hlavní nebo Masaryčka?

Docela bych se vláčkem projel, naposledy jsem jel, když mě odvedli na vojnu:-),
ikdyž nepředpokládám, že by se úroveň vlaku od té doby změnila:-).

Franta
Příspěvky: 30
Registrován: 07 bře 2009, 07:13

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od Franta » 17 čer 2014, 12:38

...tohle vlákno nějak usnulo...
a protože u dráhy je momentálně rušno, ví někdo, kdy bude zastávka postavena a od kdy a kam se začne jezdit?

Uživatelský avatar
Srneček
Příspěvky: 2499
Registrován: 13 říj 2006, 14:15
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od Srneček » 17 čer 2014, 14:35

Dle infa od starosty by měla být zastávka hotova v září a koncem roku by měly začít jezdit nové spoje...
Srneček

TeTa
Příspěvky: 6
Registrován: 11 srp 2013, 18:44

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od TeTa » 22 čer 2014, 07:44

Tak včera se tam mohutně pracovalo, vypadá to sice spíš na zastávčičku ale aspoň že tak, současně se dělá nový přejezd. Osobně si myslím, že by tahle trať mohla být zajímavá poté, co bude fungovat metro na Veleslavíně - pro lidi co míří někam na Prahu 6. Ale může mi někdo říct, k čemu slouží ty dvě asfaltové cesty za přejezdem? Pro koho jsou určeny? Proč tam nesmí jezdit kola? Kdo to stavěl a kdo to platil?

Uživatelský avatar
kryglik
Příspěvky: 1377
Registrován: 26 dub 2006, 08:50
Bydliště: Za Ovcinem
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od kryglik » 22 čer 2014, 08:36

TeTa píše:Tak včera se tam mohutně pracovalo, vypadá to sice spíš na zastávčičku ale aspoň že tak, současně se dělá nový přejezd. Osobně si myslím, že by tahle trať mohla být zajímavá poté, co bude fungovat metro na Veleslavíně - pro lidi co míří někam na Prahu 6. Ale může mi někdo říct, k čemu slouží ty dvě asfaltové cesty za přejezdem? Pro koho jsou určeny? Proč tam nesmí jezdit kola? Kdo to stavěl a kdo to platil?
Jo, ten zakaz vjezdu je tam vtipny, ale myslim, ze cykliste jej uspesne prehlizi :) Cast kolem rozvodny je prace CEZu a cast kolem hnojneho plata byla nejak v rezii kraje.

Uživatelský avatar
Dádule
Příspěvky: 725
Registrován: 12 kvě 2006, 18:03
Bydliště: dum c. 10, U Dráhy 325
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od Dádule » 22 čer 2014, 14:59

Srneček píše:Dle infa od starosty by měla být zastávka hotova v září a koncem roku by měly začít jezdit nové spoje...
Dle infa delniku by mela zastavka byt hotova v patek 27. 6.

martinaben
Příspěvky: 12
Registrován: 31 črc 2011, 09:34

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od martinaben » 23 čer 2014, 12:28

kryglik píše:
TeTa píše:Tak včera se tam mohutně pracovalo, vypadá to sice spíš na zastávčičku ale aspoň že tak, současně se dělá nový přejezd. Osobně si myslím, že by tahle trať mohla být zajímavá poté, co bude fungovat metro na Veleslavíně - pro lidi co míří někam na Prahu 6. Ale může mi někdo říct, k čemu slouží ty dvě asfaltové cesty za přejezdem? Pro koho jsou určeny? Proč tam nesmí jezdit kola? Kdo to stavěl a kdo to platil?
Jo, ten zakaz vjezdu je tam vtipny, ale myslim, ze cykliste jej uspesne prehlizi :) Cast kolem rozvodny je prace CEZu a cast kolem hnojneho plata byla nejak v rezii kraje.
Na ty značky (proč by tam nemohl být jen zákaz vjezdu motorových vozidel s výjimkou traktorů) jsem se už před časem ptala na Obecním úřadě. Bylo mi řečeno, resp. odepsáno, že cesty byly vybudovány pouze pro účely zemědělského obhospodařování a v žádném případě pro chodce, cyklisty, bruslaře. Obec prý však využití cest jako cyklostezek toleruje. Těžko říct, co to přesně znamená, nebo tedy jak to případně vysvětlit policejní hlídce...

TeTa
Příspěvky: 6
Registrován: 11 srp 2013, 18:44

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od TeTa » 23 čer 2014, 13:09

martinaben píše:
kryglik píše:
TeTa píše:Tak včera se tam mohutně pracovalo, vypadá to sice spíš na zastávčičku ale aspoň že tak, současně se dělá nový přejezd. Osobně si myslím, že by tahle trať mohla být zajímavá poté, co bude fungovat metro na Veleslavíně - pro lidi co míří někam na Prahu 6. Ale může mi někdo říct, k čemu slouží ty dvě asfaltové cesty za přejezdem? Pro koho jsou určeny? Proč tam nesmí jezdit kola? Kdo to stavěl a kdo to platil?
Jo, ten zakaz vjezdu je tam vtipny, ale myslim, ze cykliste jej uspesne prehlizi :) Cast kolem rozvodny je prace CEZu a cast kolem hnojneho plata byla nejak v rezii kraje.
Na ty značky (proč by tam nemohl být jen zákaz vjezdu motorových vozidel s výjimkou traktorů) jsem se už před časem ptala na Obecním úřadě. Bylo mi řečeno, resp. odepsáno, že cesty byly vybudovány pouze pro účely zemědělského obhospodařování a v žádném případě pro chodce, cyklisty, bruslaře. Obec prý však využití cest jako cyklostezek toleruje. Těžko říct, co to přesně znamená, nebo tedy jak to případně vysvětlit policejní hlídce...
No je to trochu na hlavu. Původně to bylo plánováno také jako cyklostezka, teď už ne? A jestli je to tedy jen pro zemědělskou techniku, tak proč omezení rychlosti na 20 km/h, když tam traktor tedy nepojede mezi lidma? A co třeba ti, co budou chtít k nové vlakové zastávce dojet na kole, třeba z Ptic, to mají peška? To je naschvál? Jak často tam ten traktor pojede? A jak často tam třeba bude chtít jít ženská s kočárem a malým děckem na kole? A k čemu jsou tam ty stromy, aby se traktorista mohl někde vyčůrat?

Citace:
Polní cesty slouží ke zpřístupnění staveb a pozemků vzdálených od silnic či místních komunikací vlastníkům pro účely dopravy a zemědělské výroby a jejich napojení na síť silnic, místních komunikací, lesních cest nebo jiných účelových komunikací a ke zpřístupnění krajiny a propojení důležitých bodů ve volné krajině s ohledem na vedení turistických tras (pěších, cyklistických, jezdeckých, lyžařských). Účelem polní cesty může být i vyloučení účelové zemědělské dopravy ze silnice.
Polní cesty jakožto účelové komunikace obecně spadají do práva bezplatného obecného užívání obvyklým způsobem a k obvyklým účelům podle § 19 odst. 1 Zákona č. 13/1997 Sb, pokud zákon nestanoví pro speciální případ jinak. Na návrh vlastníka a k ochraně jeho oprávněných zájmů může silniční správní úřad veřejný přístup upravit nebo omezit. Právo vstupu je zaručeno i § 63 zákona o ochraně přírody a krajiny (institut veřejné přístupnosti krajiny), přičemž zákony vymezují možnosti omezení tohoto práva.

pavel
Příspěvky: 540
Registrován: 05 bře 2009, 17:22
Bydliště: Chýně

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od pavel » 23 čer 2014, 15:32

Mozna by bylo zajimave si ujasnit:
- kdo ty cesty postavil, resp. kdo je investor
- komu obe cesty patri a pod ci spravu spadaji
- a kdo tedy ma pravo tam davat jakakoli dopravni omezeni.
Predevsim v pripade cesty, ktera je de facto pokracovanim ulice Ke skale, jsem zil v domneni, ze pujde o cestu mimo jine i pro verejnost, a tedy nejen pro nutnou obsluznost poli, ale i tedy pro chodce vsech vekovych kategorii a sportovce vsech typu
Z jakeho titulu se k tomu vubec vyjadruje obecni urad Chyne? Pokud vim, tak nema na vystavbe techto cest jakoukoli zasluhu?

Uživatelský avatar
Srneček
Příspěvky: 2499
Registrován: 13 říj 2006, 14:15
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od Srneček » 23 čer 2014, 22:32

Pozemky na kterých jsou vybudovány zmiňované polní cesty patří obci Chýně. Parcela přístupové komunikace k transformovně od silnice (křižovatky s lípou) patří obci Úhonice.
Investorem stavby vozovky k transformovně (z obou stran) je ČEZ. Investorem komunikace mezi přejezdem a silnicí (směr Hájek) je Pozemkový úřad.
Vozovky na obecních pozemcích (včetně doprovodné zeleně) by měly být předány do správy obce (zda se tak stalo nevím).
Obecní úřad pak vykonává ve věcech místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací funkci silničního správního úřadu...

A tady trochu historie:




Z Chýňského zpravodaje rok 2007:
Pozemkové úpravy
Vzhledem k tomu, že v dohledné době proběhnou v naší obci pozemkové úpravy, které se dotknou majitelů některých pozemků, poprosil jsem pana Václava Procházku, místostarostu obce, aby nám o chystaných změnách řekl něco bližšího.
Proč se tyto úpravy vůbec dělají?
Hlavním cílem pozemkových úprav je napravit chyby a nedostatky, které v pozemkové evidenci a katastrálních mapách napáchal minulý režim, především tak zvaná Jednotná evidence půdy (JEP) platná v letech 1956 až 1964. V těchto letech se vlastnické vztahy k půdě evidovaly jen okrajově, přednost měly vztahy uživatelské. Tím byl vytvořen prostor pro zcelování, případně i dělení, bez ohledu na vlastnická práva a hranice jednotlivých parcel. Následkem toho máme v současné době dvě platné pozemkové mapy, mapu katastru nemovitostí (KN) a mapu pozemkového katastru (PK). Tím vzniká mnoho problémů při vytyčování zemědělských pozemků, zvlášť v případě, kde se hranice v jednotlivých mapách neshodují. Pozemkové úpravy tento nedostatek odstraní. Dalším úkolem pozemkových úprav je narovnání hranic pozemků a vytváření půdních celků, které umožní racionální hospodaření s využitím současné mechanizace. Vytvoří se i podmínky pro hospodaření nájemců na skutečných pozemcích pronajímatelů a zruší se takzvané náhradní užívání. Neméně důležité je i zpřístupnění pozemků všem vlastníkům. To předpokládá obnovení některých polních cest, případně vytvoření nových. Kromě těchto hlavních cílů mají pozemkové úpravy vytvářet podmínky pro zvelebení krajiny a zvýšení její ekologické stability. To jsou stručně důvody a hlavní cíle komplexních pozemkových úprav. Těm, co mají zájem o podrobnější a přesnější informace, doporučuji prostudovat zákon č. 218/1997 Sb. a nařízení vlády č. 4/2000 Sb.
Práce to bude jistě zdlouhavá a náročná, kdo to zaplatí?
Souhlasím s Vámi, že se jedná o velice náročnou a zdlouhavou práci. Pozemkové úpravy budou podle příslibu okresního pozemkového úřadu v našem katastrálním území zahájeny v příštím roce a potrvají dva až tři roky. Náklady na přípravu a vypracování návrhu, identifikaci parcel, vytýčení pozemků, vyhotovení geometrických plánů, náklady na zpřístupnění pozemků výstavbou nebo obnovou polních cest a některé další hradí stát. Na ostatní náklady hrazené účastníky řízení, mezi než patří i obec, je možno získat dotace. Další prostředky lze získat z fondu obnovy venkova, případně z některých fondů podporujících přípravu na vstup do EU. Čerpání peněz je u některých z výše uvedených zdrojů přímo podmíněno probíhajícími pozemkovými úpravami. Domnívám se proto, že tyto úpravy zatíží obecní rozpočet zcela minimálně nebo vůbec.
Žádají o pozemkové úpravy i ostatní obce?
Na úvod malé upřesnění. O provedení pozemkových úprav nežádají obce, ale vlastníci zemědělské půdy v řešeném katastrálním území. Úpravy se zahájí, požádají-li o ně vlastníci nadpoloviční výměry zemědělských pozemků.
Podle informací pozemkového úřadu byly zahájeny a v současné době v různých stadiích rozpracovanosti probíhají komplexní pozemkové úpravy na našem okrese v obcích Černolice, Davle, Chýnice, Kozinec, Mníšek pod Brdy a Středokluky. Nyní je v pořadí na zahájení naše obec. Kolik žadatelů je za námi, mi není známo.
Kterých pozemků se úpravy budou týkat?
Pozemkové úpravy se týkají všech pozemků v katastrálním území, které nejsou zastavěny ani nejsou územním plánem k zástavbě určeny. V Chýni se jedná o všechny pozemky od železniční trati na západ v katastrální mapě označené jako lokality: Za Lukama, K Hájku, U Hájku, Pod Úhonickými, Uhlířka a části lokalit Háje a Na Dušnicku dále celá lokalita Za Baštou a části lokalit Pod Horou a V Roklích. Konkrétní obvod úprav určí pozemkový úřad a bude včetně všech dotčených parcelních čísel oznámen vyhláškou.
Kdo a jak by se měl na tyto změny připravit?
Na pozemkové úpravy by se měli připravit především vlastníci pozemků, protože se jedná o manipulaci s jejich majetkem, a budou proto účastníky řízení. V současné době stačí, když všichni, kdo se třeba jen domnívají, že v našem katastru nějaký pozemek vlastní, najdou doma příslušné doklady a zjistí, zda je i v případech zemědělské půdy dořešeno dědictví. Mnohé pozemky v našem katastrálním území jsou totiž dosud zapsány na osoby dávno zemřelé. Výjimečně se vyskytují případy, kdy neproběhlo dědické řízení v několika generacích. V případě nejasnosti stačí, když nás občané navštíví na obecním úřadě v úředních hodinách, v pondělí a ve středu od 16 do 18 hodin, kde jim zjistíme aktuální údaje o jejich pozemcích z písemného operátu katastru nemovitostí, který máme v našem počítači. Poradíme, jak dále postupovat, jaké dokumenty a kde obstarat, a případně, jak otevřít doprojednání dědictví. Každému také ukážeme na mapě, kde jeho pozemek leží.
Jak se pozemkové úpravy dotknou obyčejných bezzemků?
Komplexní pozemkové úpravy neřeší jen vlastnické vztahy a možnosti hospodaření, ale mají přispět i ke zvelebení krajiny, zvýšení její ekologické stability a přispívat k rozšíření rekreačních možností. Naskýtá se možnost využívat obnovené polní cesty k vycházkám a cykloturistice. Po vybudování definitivních cest bude možno v některých případech vysadit stromy a tím zlepšit vzhled krajiny a životní prostředí, a to je záležitost všech našich občanů.

Ondřej Jelínek Václav Procházka


Z Chýňského zpravodaje rok 2010:
Transformovna ČEZ

Příprava výstavby nové transformovny TR 110/22 kV Chýně probíhá od roku 2006, kdy byla zařazena do územního plánu Pražské aglomerace jako stavba veřejně prospěšná ve smyslu příslušného ustanovení stavebního zákona. Nová transformovna bude sloužit mimo jiné i pro potřeby naší obce, která je v současnosti na hranici možností v dodávkách elektrické energie do domácností. ČEZ Distribuce, a.s. dokonce považuje stavbu transformovny za bezpodmínečně nutnou pro další rozvoj Chýně. Situace je taková, že i přístavba místní Mateřské školy je nyní podmiňována výstavbou transformovny.

Transformovna by měla vyrůst na poli za železniční tratí pod křížením elektrického vedení vysokého napětí, na dohled bytových domů postavených v ulici U Dráhy. Zařízení bude obsahovat dva zastřešené transformátory o hlučnosti 50 decibel, celá stavba bude směrem od obce kryta protihlukovým valem osázeným zelení. Vzdálenost od nejbližších domů bude cca 350 m.

Se společností ČEZ Distribuce, a.s. se jedná už od roku 2008, a to jak na úrovni zastupitelstva, tak nyní intenzivně i v rámci SDK (stavebně dopravní komise) v průběhu jednání byly precizovány podmínky výstavby a kompenzace, které budou obci poskytnuty. V současné době jsou již podmínky v podstatě dohodnuty a už zbývá jen vše zanést do písemných smluv. Krom již zmíněného protihlukového valu bylo dohodnuto následující:

Postupné přeložení venkovních vedení v obci do kabelů v chodnících (týká se jak vysokého napětí 22 kV, tak i nízkého napětí, které hyzdí naše ulice a baráky)

Přístupová cesta k transformovně směrem od Úhonic bude vystavěna jako veřejná cesta s asfaltovým povrchem a bude lemována doprovodnou zelení.

Přístupová cesta k transformovně od obce Chýně (od přejezdu ČD – ulice Ke Skále), bude vybudována také na náklady společnosti ČEZ Distribuce, a.s., bude odpovídat požadavkům vzešlých z pozemkových úprav a bude lemována doprovodnou zelení. Vznikne tím nová spojnice mezi naší obcí a Úhonicemi, využitelná pro pěší a cyklisty.

Ondřej Jelínek


Z Chýňského zpravodaje rok 2013:
Z Hájů na Hájek – nová polní cesta
Ještě v tomto roce bychom se měli dočkat nové polní cesty, která má propojit současný železniční přejezd na Hájích se silnicí spojující Úhonice s klášterem v Hájku. Jedná se o dvoukilometrový úsek vedoucí z obce směrem na západ. V rámci této polní cesty vznikne i krátká odbočka vedoucí kolem Třetí Skály (lesík za hnojným platem) do údolíčka k usazovací nádrži. Polní cesta bude budována v rámci pozemkových úprav a obec na její stavbu nebude muset přispět ani korunou. V současné době se dokončuje výběrové řízení na realizační firmu. Peníze na stavbu jsou připraveny (jedná se přibližně o 7 milionů) a tak doufám, že se výběr firmy nějak nezkomplikuje a peníze se stihnou v roce 2013 vyčerpat.
Nová polní cesta bude lemována doprovodnou zelení, bude zde vysazeno 138 stromů a 65 keřů. Šířka cesty bude 4 metry s finálním, tři metry širokým asfaltovým kobercem. Je nutné si ale uvědomit, že polní cesty jsou budovány především pro zpřístupnění zemědělských pozemků, ale i nám ostatním, nezemědělcům, přinesou hodně užitku a možností pro využití volného času.

Ondřej Jelínek


Ze všeho výše uvedeného vyplývá, že by stálo za to přehodnotit umístění zákazových dopravních značek u zmíněných polních cest.
Srneček

tučňák
Příspěvky: 173
Registrován: 21 kvě 2009, 12:40

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od tučňák » 23 čer 2014, 22:57

Těch věcí, které by se měly přehodnotit je víc.

Například:

- kvalita vybudované komunikace, zvláště pak terénních úprav v jejím okolí
- zahrnutý odpad a zbytky po stavbě v okolí této komunikace
- zničené stromky, které obec dostala darem a které jsme v rámci brigády u remízku sázeli

a tak bych mohl pokračovat.

pavel
Příspěvky: 540
Registrován: 05 bře 2009, 17:22
Bydliště: Chýně

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od pavel » 24 čer 2014, 12:55

Srneček píše: ... Ze všeho výše uvedeného vyplývá, že by stálo za to přehodnotit umístění zákazových dopravních značek u zmíněných polních cest ...
Diky
Nikde jsem to nevycetl, mozna jsem to prehledl - ty omezujici znacky tam dala obec Chyne?

Uživatelský avatar
Srneček
Příspěvky: 2499
Registrován: 13 říj 2006, 14:15
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od Srneček » 24 čer 2014, 13:38

pavel píše:
Srneček píše: ... Ze všeho výše uvedeného vyplývá, že by stálo za to přehodnotit umístění zákazových dopravních značek u zmíněných polních cest ...
Diky
Nikde jsem to nevycetl, mozna jsem to prehledl - ty omezujici znacky tam dala obec Chyne?
Hele, tak to nevím, ale tuším, že ano :D

...ono je to těžké, teď si představte, že by se třeba nesmělo omezit vjezd na polní cestu, ani instalovat závoru...a bylo by po procházkové idylce
Srneček

Uživatelský avatar
Martina2
Příspěvky: 435
Registrován: 04 říj 2006, 11:48
Bydliště: U Dráhy

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od Martina2 » 24 čer 2014, 14:38

Já nevěřím svým očím....tento "okruh" je jedna z věcí, které se v Chýni v poslední době opravdu povedly, využívá ho spousta chejňáků, ať už na kole, inlinech, běžci, pejskaři, chodci, nejmíň asi ti zemědělci......Byla to věc, kterou nám měl přinést souhlas s vybudováním rozvodny ČEZ u naší obce. Kdyby tam třeba cyklisti nesměli, byl by to nesmysl, nesmysl, nesmysl....

Uživatelský avatar
Lucie
Příspěvky: 172
Registrován: 10 led 2008, 14:40
Bydliště: Chýně

Re: Vlak, zastávky

Příspěvek od Lucie » 25 čer 2014, 13:42

Martina2 píše:Já nevěřím svým očím....tento "okruh" je jedna z věcí, které se v Chýni v poslední době opravdu povedly, využívá ho spousta chejňáků, ať už na kole, inlinech, běžci, pejskaři, chodci, nejmíň asi ti zemědělci......Byla to věc, kterou nám měl přinést souhlas s vybudováním rozvodny ČEZ u naší obce. Kdyby tam třeba cyklisti nesměli, byl by to nesmysl, nesmysl, nesmysl....
:clap: přesně, přesně, přesně.... :D

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů