Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Veřejná doprava: busy, metro, vláček motoráček. Silnice, cesty, cestičky a jejich výstavba
Uživatelský avatar
kryglik
Příspěvky: 1377
Registrován: 26 dub 2006, 08:50
Bydliště: Za Ovcinem
Kontaktovat uživatele:

Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od kryglik » 21 kvě 2012, 09:42

Z blocku starosty:
Jednou z velkých změn s touto stavbou souvisejících a schválených v příslušném projektu bude změna přednosti v jízdě na křižovatce ulic Hlavní a Rudenská. Nově bude hlavní silnice probíhat z Hlavní ve směru od Chrášťan na Rudenskou.

Co si o tom myslite?

martina.no
Příspěvky: 121
Registrován: 14 pro 2006, 22:04
Bydliště: Borová 307

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od martina.no » 21 kvě 2012, 22:49

že je to blbost, podle mého to jen znepřehlední a zkomplikuje situaci "na návsi", pokud se kříží dvě ulice se srovnatelnou intenzitou provozu, tak by měla být hlavní ta, co vede rovně, ne ta do zatáčky, protože pak je to potenciální zdroj potíží

Uživatelský avatar
Srneček
Příspěvky: 2499
Registrován: 13 říj 2006, 14:15
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od Srneček » 21 kvě 2012, 23:05

:D se soudy ještě počkejte, mám za to, že to má být ještě trochu jinak...
Srneček

Uživatelský avatar
-cs-
Příspěvky: 594
Registrován: 04 zář 2006, 20:48
Bydliště: Dom c.6
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od -cs- » 24 kvě 2012, 09:24

Srneček píše::D se soudy ještě počkejte, mám za to, že to má být ještě trochu jinak...
:) takze hlavna povedie od OU do Rudnej ... ina kombinacia u T-cka uz nie je

popripade ako v U.S.- na kazdej strane stopka a ziadna hlavna

Uživatelský avatar
Srneček
Příspěvky: 2499
Registrován: 13 říj 2006, 14:15
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od Srneček » 24 kvě 2012, 10:26

Ano, skláním se před tvými kombinačními schopnostmi, rébus je rozluštěn.
(fakt jsem si myslel, že to píšu tak nejasně, že z toho nemůže být nikdo moudrej a jasně jsem to napsat nechtěl, páč jsem ještě neměl svou domněnku potvrzenou)
Srneček

pavel
Příspěvky: 540
Registrován: 05 bře 2009, 17:22
Bydliště: Chýně

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od pavel » 24 kvě 2012, 12:27

Když už by se někdo zamýšlel nad změnou dopravních řešení v Chýni tak by se mohla zvážit změna výjezdu vozidel z lokality Háje. Aktuální řešení, kdy všechna vozidla odjíždějí Točivou, opravdu není šťastné:
- ul. Točivá není svojí šířkou na větší provoz dimenzovaná a v některým místech je nepřehledná
- křižovatka ulic Točivá, Krátká a Souběžná je opravdu hodně malá, na této malé ploše se sbíhá provoz ze tří směrů a přitom šířka vozovky uprostřed křižovatky neumožňuje souběžný průjezd dvou vozidel
- k nepřehlednosti navíc přispívají vysoké ploty okolních pozemků, pokud někdo vjíždí z Krátké do Točivé tak doprava není vůbec vidět
- ještě k tomu připočtěme fakt, že přímo v křižovatce běžně parkují jedno až dvě vozidla (stále nechápu neuvěřitelnou toleranci obce a policie vůči špatně parkujícím řidičům v Chýni).
Nevím, který inteligent toto nebezpečné dopravní řešení navrhl, ale toto je místo, které by stálo za zvážení a případnou změnu. I proto, že se nabízí jednoduché alternativní řešení výjezdu vozidel z Hájů širokou přehlednou částí Točivé do Příčné.

Uživatelský avatar
kryglik
Příspěvky: 1377
Registrován: 26 dub 2006, 08:50
Bydliště: Za Ovcinem
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od kryglik » 24 kvě 2012, 12:42

pavel píše:Když už by se někdo zamýšlel nad změnou dopravních řešení v Chýni tak by se mohla zvážit změna výjezdu vozidel z lokality Háje. Aktuální řešení, kdy všechna vozidla odjíždějí Točivou, opravdu není šťastné:
- ul. Točivá není svojí šířkou na větší provoz dimenzovaná a v některým místech je nepřehledná
- křižovatka ulic Točivá, Krátká a Souběžná je opravdu hodně malá, na této malé ploše se sbíhá provoz ze tří směrů a přitom šířka vozovky uprostřed křižovatky neumožňuje souběžný průjezd dvou vozidel
- k nepřehlednosti navíc přispívají vysoké ploty okolních pozemků, pokud někdo vjíždí z Krátké do Točivé tak doprava není vůbec vidět
- ještě k tomu připočtěme fakt, že přímo v křižovatce běžně parkují jedno až dvě vozidla (stále nechápu neuvěřitelnou toleranci obce a policie vůči špatně parkujícím řidičům v Chýni).
Nevím, který inteligent toto nebezpečné dopravní řešení navrhl, ale toto je místo, které by stálo za zvážení a případnou změnu. I proto, že se nabízí jednoduché alternativní řešení výjezdu vozidel z Hájů širokou přehlednou částí Točivé do Příčné.
Nevim jak moc to bude s tou prehlednosti Tociva->Pricna - auta tam stoji taky, ploty sou vysoke - navic, pokud bys otocil smer jednosmerky, tak to bude dost velka objizdka (nez se dostanes Ke Skale) z Kratke, ne?

Ja mam obavu, ze z tech uzkych cesticek co mam na oxesvrsku toho proste moc vycarovat nejde, at se clovek snazi sebevic... Tehdejsi vedeni nemelo nikdy nic takoveho dopustit!

pavel
Příspěvky: 540
Registrován: 05 bře 2009, 17:22
Bydliště: Chýně

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od pavel » 24 kvě 2012, 13:36

Když byla o tomto tematu na foru debata před pár měsici tak jsem s GPSkou srovnával délku obou tras od křižovatky ul. U Dráhy a Točivá ke křižovatce ul. Krátká a Ke Skále. Pravda je, že trasa přes Příčnou je o něco delší. Nepamatuji si přesně kolik to bylo, ale cca. pár desítek metrů. Což podle mě až tak velký rozdíl není. Ale jede se podstatně přehlednější a bezpečnější trasou.
Pro představu moje situace dnes - vyjíždím z Krátké do Točivé a protože uprostřed křižovatky parkuje modré Mondeo, takže si v už takhle úzkém prostoru musím najet do protisměru, hlídat si aby proti mě někdo nevyjel ze Souběžné a současně koukat za roh doprava do Točivé. Připočti k tomu ještě fakt, že v Krátké ani na jedné straně neexistují chodníky a ve vyústění Souběžné do této křižovatky chodník není také, takže se občas ve vozovce vyskytují i chodci. Tato situace při řešení výjezdu z Hájů přes Příčnou prostě nenastane protože:
- po celé této trase jsou chodníky
- Příčná a zmíněná část Točivé jsou podstatně širší
- při výjezdu přes Příčnou nikde na trase takhle nepřehlednou křižovatku nemáš, tam je maximálně tvar T.
Toto dopravní řešení je nebezpečné i při dobrém stavu vozovky. V zimních měsících na tuto část Hájů bagrista jaksi zapomíná, takže v zimě k těmto nebezpečným aspektům na jednom malém plácku připočti ještě kluzký povrch vozovky a dostaneš opravdu "skvělou" křižovatku, kterou musíme denně jezdit

Uživatelský avatar
Srneček
Příspěvky: 2499
Registrován: 13 říj 2006, 14:15
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od Srneček » 24 kvě 2012, 13:42

kryglik píše:
pavel píše:Když už by se někdo zamýšlel nad změnou dopravních řešení v Chýni tak by se mohla zvážit změna výjezdu vozidel z lokality Háje. Aktuální řešení, kdy všechna vozidla odjíždějí Točivou, opravdu není šťastné:
- ul. Točivá není svojí šířkou na větší provoz dimenzovaná a v některým místech je nepřehledná
- křižovatka ulic Točivá, Krátká a Souběžná je opravdu hodně malá, na této malé ploše se sbíhá provoz ze tří směrů a přitom šířka vozovky uprostřed křižovatky neumožňuje souběžný průjezd dvou vozidel
- k nepřehlednosti navíc přispívají vysoké ploty okolních pozemků, pokud někdo vjíždí z Krátké do Točivé tak doprava není vůbec vidět
- ještě k tomu připočtěme fakt, že přímo v křižovatce běžně parkují jedno až dvě vozidla (stále nechápu neuvěřitelnou toleranci obce a policie vůči špatně parkujícím řidičům v Chýni).
Nevím, který inteligent toto nebezpečné dopravní řešení navrhl, ale toto je místo, které by stálo za zvážení a případnou změnu. I proto, že se nabízí jednoduché alternativní řešení výjezdu vozidel z Hájů širokou přehlednou částí Točivé do Příčné.
Nevim jak moc to bude s tou prehlednosti Tociva->Pricna - auta tam stoji taky, ploty sou vysoke - navic, pokud bys otocil smer jednosmerky, tak to bude dost velka objizdka (nez se dostanes Ke Skale) z Kratke, ne?

Ja mam obavu, ze z tech uzkych cesticek co mam na oxesvrsku toho proste moc vycarovat nejde, at se clovek snazi sebevic... Tehdejsi vedeni nemelo nikdy nic takoveho dopustit!
Coby služebně nejstarší zastupitel naší obce ( :lol: komické, ale je to pravda) jsem byl samozřejmě přítomen i u schvalování zastavovací studie na Hájích - pokud vám investor přinese malůvku od dopravního inženýra s kladným vyjádřením odboru dopravy, že je vše dle předpisů, můžete se jít klouzat a nemáte čím argumentovat...asi nikdy nezapomenu na trochu podobný případ, když jsme kritizovali tvar protihlukového valu na Kamenici - navršená hromada byla místy skoro kolmá ale dle zaměření měla pěkný a pozvolný tvar, po mém prudění (bylo nás na to víc: PaMi, Dádule, Maxa, Pavel Fousek....) následovalo další zaměření a pak jsme byli na jednání JUDr Stehlíkem zoztuzeni, že nemáme s PaMim dost intelektuálních schopností, abychom sklon valu posuzovali..zdravý rozum zde totiž nepotřebujete, důležitá jsou čísla - nejlépe dvě strany souřadnic z kterých vyplyne, že se val měří na vršku a u paty a pak se body spojí přímkou, fakt tragikomické...a podobné to bude i se silnicí...ale to už jsme zase trochu mimo vlákno, že
Srneček

Uživatelský avatar
Srneček
Příspěvky: 2499
Registrován: 13 říj 2006, 14:15
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od Srneček » 25 kvě 2012, 19:58

kryglik píše:Z blocku starosty:
Jednou z velkých změn s touto stavbou souvisejících a schválených v příslušném projektu bude změna přednosti v jízdě na křižovatce ulic Hlavní a Rudenská. Nově bude hlavní silnice probíhat z Hlavní ve směru od Chrášťan na Rudenskou.

Co si o tom myslite?
Oprava ze starostova bločku:


25. 5. 2012
Ve svém předchozím textu o zahájení úprav v centru obce jsem vás uvedl v omyl. Hlavní silnice bude probíhat ve směru od obecního úřadu na Rudnou, a ne od Chrášťan na Rudnou, jak jsem původně napsal. Text jsem už opravil a za vzniklý zmatek se omlouvám.

Srneček

Uživatelský avatar
kryglik
Příspěvky: 1377
Registrován: 26 dub 2006, 08:50
Bydliště: Za Ovcinem
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od kryglik » 26 kvě 2012, 23:41

Mapka zde (vytazena z http://www.chyne.cz/ou/index.php/leveme ... entra-obce )
revitalizace_mapa_vyrez_zmenseny.jpg
(438.43 KiB) Zatím ještě nestaženo

Zona s 20kou je, bez ochvatu, nesmysl - pevne doufam, ze to neni v planu...

pavel
Příspěvky: 540
Registrován: 05 bře 2009, 17:22
Bydliště: Chýně

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od pavel » 28 kvě 2012, 11:47

Srneček píše:Coby služebně nejstarší zastupitel naší obce ( :lol: komické, ale je to pravda) jsem byl samozřejmě přítomen i u schvalování zastavovací studie na Hájích - pokud vám investor přinese malůvku od dopravního inženýra s kladným vyjádřením odboru dopravy, že je vše dle předpisů, můžete se jít klouzat a nemáte čím argumentovat...asi nikdy nezapomenu na trochu podobný případ, když jsme kritizovali tvar protihlukového valu na Kamenici - navršená hromada byla místy skoro kolmá ale dle zaměření měla pěkný a pozvolný tvar, po mém prudění (bylo nás na to víc: PaMi, Dádule, Maxa, Pavel Fousek....) následovalo další zaměření a pak jsme byli na jednání JUDr Stehlíkem zoztuzeni, že nemáme s PaMim dost intelektuálních schopností, abychom sklon valu posuzovali..zdravý rozum zde totiž nepotřebujete, důležitá jsou čísla - nejlépe dvě strany souřadnic z kterých vyplyne, že se val měří na vršku a u paty a pak se body spojí přímkou, fakt tragikomické...a podobné to bude i se silnicí...ale to už jsme zase trochu mimo vlákno, že
1. Chápu, že ta jednání jsou ne vždy příjemná a jednoduchá. Nicméně na podzim jsem o naší lokalitě (oblast ulic Slepá, Krátká, Točivá a Souběžná) jednal s Policií Hostivice a následně bylo posouzení posunuto na Dopravní Inspektorát Policie ČR. Bylo provedeno místní šetření a výsledkem posouzení lokálního dopravního řešení je vyjádření Dopravní inspekce ve smyslu - situace v oblasti je řešena nevhodně a nešťastně, jsou zde nepřehledná místa a k nebezpečnosti situace přispívá i absence chodníků. Následně byl pracovník Dopravní Inspekce na jednání na dopravním úřadě a s někým projednával současný stav a jak by se to mělo upravit. Takže aktuální hodnocení situace od DI je jednoznačně negativní. Jenom se s tím zatím nic neudělalo.
2. Ke stávajícímu nevhodnému řešení existuje výrazně bezpečnější řešení výjezdem z Hájů přes Příčnou. Tzn. ať už se v minulosti stalo a posuzovalo cokoli tak je tady alternativní bezpečnější řešení. Otázkou je jen zda obec změnu provede nebo ne.

pavel
Příspěvky: 540
Registrován: 05 bře 2009, 17:22
Bydliště: Chýně

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od pavel » 28 kvě 2012, 12:18

kryglik píše:Mapka zde (vytazena z http://www.chyne.cz/ou/index.php/leveme ... entra-obce )
revitalizace_mapa_vyrez_zmenseny.jpg
Zona s 20kou je, bez ochvatu, nesmysl - pevne doufam, ze to neni v planu...
Ví někdo podle čeho se plánované změny v obci budou provádět? Je základním podkladem dokument Studie úpravy centra Chýně?

Když byla tato studie hotova tak jsem byl přítomen její veřejné prezentaci na obecním úřadě. Jeden z velice zásadních dotazu od posluchačů na dodavatele studie byl: "Vzali jste při návrhu dopravního řešení v úvahu budoucí rozvoj Chýně a okolních obcí?"
Jednoznačná odpověd od a.LT architektů: "NE, v úvahu se bral pouze stávající stav, protože zadání od starostky bylo zmapovat pouze stávající stav v obci a okolí. Žádné modelování budoucího rozvoje se nedělalo."
Když se navíc člověk na studii trochu podívá tak je jasně vidět, že vzorek dopravy opravdu není reprezentativní - sběr statistických dat o provozu vozidel se prováděl pouze v měsíci srpnu, tzn. v období, kdy je většina lidí stále na dovolených a doprava je na relativně nízké úrovni.

Takže se ptám - připravují se úpravy v obci pouze podle této tři roky staré studie, která v roce jejího vytvoření 2009 absolutně nebrala v úvahu trend masivní výstavby a osidlování v Chýni a okolí?

Uživatelský avatar
Srneček
Příspěvky: 2499
Registrován: 13 říj 2006, 14:15
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od Srneček » 28 kvě 2012, 12:56

Je základním podkladem dokument Studie úpravy centra Chýně?

Určitě ano, úprava centra se už asi dva roky odkládala tj. projekty vychází z plánů o kterých píšeš.

absolutně nebrala v úvahu trend masivní výstavby a osidlování v Chýni a okolí?

Tady bych teda moc nesouhlasil, jednak stojící baráky už nezbouráš a silnice nerozšíříš - musíme pracovat s tím, co tu už je a za druhé, dopravní alternativou k Hlavní (která se má nyní zužovat) má být v budoucnu (až dojde k dalšímu rozvoji Chýně) již mnohokrát diskutovaný "obchvat" alias Jižní spojka, která má propojit silnici na Rudnou se silnicí na Chrášťany.
Srneček

PaMi
Příspěvky: 400
Registrován: 15 kvě 2006, 14:24
Bydliště: Chýně

Re: Zmena prednosti Hlavni - Rudenska

Příspěvek od PaMi » 28 kvě 2012, 13:03

Mne by tato změna přednosti dávala smysl, kdyby se také změnila přednost na křižovatce u betonárky aby hlavní vedla z Chrášťan na Břve.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů