Clicku, povídej!

Jedna paní povídala...
Odpovědět

Uživatelský avatar
click
Příspěvky: 257
Registrován: 13 lis 2007, 19:13
Bydliště: Stercus Accidit

Příspěvek od click » 14 lis 2008, 16:18

Neni co dodat....presne tak to ma vypadat.

Uživatelský avatar
Jiří Nývlt
Příspěvky: 1314
Registrován: 24 kvě 2006, 14:04
Bydliště: Hlavní ul. Chýně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jiří Nývlt » 14 lis 2008, 16:30

click píše:Neni co dodat....presne tak to ma vypadat.
Detaily! Má pilot v takový situaci hodně naděláno v gatích? Smí vůbec mít?
Je let na jeden motor těžký?
Jak moc je to nebezpečný?
Šmankote, chlape, prozraď něco víc!
:wink:
:wink:
:wink:

buncikp
Příspěvky: 148
Registrován: 14 kvě 2006, 13:57

Příspěvek od buncikp » 14 lis 2008, 20:25

Jiri Nyvlt píše:
click píše:Neni co dodat....presne tak to ma vypadat.
Detaily! Má pilot v takový situaci hodně naděláno v gatích? Smí vůbec mít?
Je let na jeden motor těžký?
Jak moc je to nebezpečný?
Šmankote, chlape, prozraď něco víc!
:wink:
:wink:
:wink:
Jedná se o standardní situaci na kterou jsi v rámci MEP (multiple engine piston) kvalifikace cvičený. Obvykle má letadlo dostatek tahu na jeden motor k tomu abys provedl diverzi na náhradní letiště. Nebezpečný to je tehdy, pokud ti vysadí i ten druhý (asi to není problém když máš třeba 4 :). V tom případě máš zase postup, co dělat. Já MEP nemám, takže ti můžu říct postup jen na SEP :) V tom případě koukáš na rychlost, stabilizuješ éro na předepsanou, pokud je čas tak se pokusíš odhalit příčinu vysazení motoru a případně znovu spustit motor. Pokud se nezadaří, vybíráš nouzovou plochu, provedeš úkony před nouzovým přistáním a hlášení may day a přistáváš do terénu. Po dosednutí a přežití utíkáš. Pak voláš autority, tj. policii a kontaktuješ majitele letadla, což obvykle nejsi (a já taky ne :(

Uživatelský avatar
click
Příspěvky: 257
Registrován: 13 lis 2007, 19:13
Bydliště: Stercus Accidit

Příspěvek od click » 14 lis 2008, 21:12

Smí vůbec mít?
Ano, gate mame. :D

Je let na jeden motor těžký?
Zalezi na tom co myslis ale vseobecna odpoved je, NE. Domnivam se ze narazis na to jestli je letadlo schopne letu. Odpoved je Ano. Je to soucast certifikace a vseobecne vsechny dopravni letadla jsou "premotorovany". Maji fakt prebytek tahu v drtive vetsine situaci.
Jak moc je to nebezpečný?
No, myslim ze Prazsky okruh v patek odpoledne na dlouhy vikend je daleko nebezpecnejsi. :D

Jinak mluvci CSA je jedina kdo muze davat detaily takze musim mlcet jako kapr.

buncikp
Příspěvky: 148
Registrován: 14 kvě 2006, 13:57

Příspěvek od buncikp » 14 lis 2008, 22:34

click píše:
Smí vůbec mít?
Ano, gate mame. :D

Je let na jeden motor těžký?
Zalezi na tom co myslis ale vseobecna odpoved je, NE. Domnivam se ze narazis na to jestli je letadlo schopne letu. Odpoved je Ano. Je to soucast certifikace a vseobecne vsechny dopravni letadla jsou "premotorovany". Maji fakt prebytek tahu v drtive vetsine situaci.
Jak moc je to nebezpečný?
No, myslim ze Prazsky okruh v patek odpoledne na dlouhy vikend je daleko nebezpecnejsi. :D

Jinak mluvci CSA je jedina kdo muze davat detaily takze musim mlcet jako kapr.
Hele, ale s helikoptérou to musí být legrace :) Autorotace u heli je strašná drsňárna ale na(ne)štěstí jsem to nikdy v reálu neviděl :)

Uživatelský avatar
kubajs
Příspěvky: 710
Registrován: 01 pro 2006, 10:06
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubajs » 18 lis 2008, 16:34

Jiri Nyvlt píše:
click píše:Neni co dodat....presne tak to ma vypadat.
Detaily! Má pilot v takový situaci hodně naděláno v gatích? Smí vůbec mít?
Je let na jeden motor těžký?
Jak moc je to nebezpečný?
Šmankote, chlape, prozraď něco víc!
:wink:
:wink:
:wink:
hele ber to tak, že jsou i horší věci, např. s akrobatem lze rozumně letět, i když přijdeš o půlku hlavního křídla. Horší je to přistání, asi je dost těžké to těsně nad zemí otočit a hodit na podvozek :). Druhou polovinu křídla, která ti ještě zbyla, musíš držet nahoře, abys měl alespoň nějakou šanci zvládnout ten drsný přistávací manévr ;).

Mně tuhle taky vypnul jedem motor v letadle (žádný další ale už tam nemám) ;). Ale bylo mi to tak nějak jedno, je to větroň, navíc model - o život bych tedy při případném nezvládnutí řízení a pádu nepřišel já, ale maximálně někdo jiný :D :D :D

Uživatelský avatar
kubajs
Příspěvky: 710
Registrován: 01 pro 2006, 10:06
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubajs » 18 lis 2008, 16:39

kubajs píše:Druhou polovinu křídla, která ti ještě zbyla, musíš držet nahoře
Pardon, ne nahoře, ale naopak dole, dírou, co zbyla po druhém křídle míříš vzhůru ;)

Uživatelský avatar
-cs-
Příspěvky: 594
Registrován: 04 zář 2006, 20:48
Bydliště: Dom c.6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -cs- » 18 lis 2008, 17:57

Jirko, nevyzvedaj - kto moc vie, zacne sa bat :)

Proste ak by boli velke problemy pride Bruce W. (preskoci z gripena) a spolu so sexy letuskou zachrania cele lietadlo a to navyse s elegantnym preletom Chyne a pristanim za obecnym rybnikom.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů