Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Máte nápad, připomínku, dotaz k chodu obce?
Odpovědět

Chcete aby ulice Ke skále zůstala hlavní?

Ano preferuji zachování ke skále jako hlavní ulice
31
70%
Ne chci aby se přednost v ulici Ke skále změnila na přednost zprava
13
30%
 
Celkem hlasů: 44

martina.no
Příspěvky: 121
Registrován: 14 pro 2006, 22:04
Bydliště: Borová 307

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od martina.no » 03 srp 2012, 23:03

pavel píše:S autobusaky celkem souhlas. Jedni z tech, kteri ulici Ke skale jezdi vyrazne vyssi rychlosti nez 30km/hod, jsou jednoznacne autobusaci. Nejak si nedovedu predstavit tyhle ridice jak brzdi pred kazdou odbockou.
Dalsi, kteri to nebudou dodrzovat, jsou remeslnici. Jeste dalsich 10 let se evidentne na Hajich bude stavet a budou tam jezdit stavari a nejruznejsi remeslnici, kteri jsou neustale ve spechu a na dodrzovani nejakych mistnich specifik kaslou...
nechci vám kazit iluze o našich spoluobčanech, ale podle mého ti, co jezdí "jak blázni" nejsou jen autobusáci a řemeslníci, bohužel :(

stibbe
Příspěvky: 58
Registrován: 21 dub 2009, 11:32

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od stibbe » 04 srp 2012, 18:41

Zdravim sousede,

chtel jsem se jen zeptat. Zde se pise o zachovani ulice Ke Skale jako hlavni, ale kdyz sjedu z Rudenske nahoru, tak prece nejsem na hlavni a musim dat prednost u ulice U visnovky. Bud v tom mam nejaky zmatek ja nebo defacto naprosta vetsina ridicu tohle nenapadne :-) Hlavni ulice zacne aspon dle dopravniho znaceni az za tocnou busu nahore nebo se pletu?

Kazdopadne, pokud by se mela rusit ulice Ke skale jako hlavni, tak bych hned od spoda dal upozorneni POZOR, prednost z prava. Pokud by mela zustat, tak bych rekl, ze by mela byt hned od spoda. Jinak idealne podle me by byl zachovat resp upravit celou ulici Ke Skale jako hlavni a hned dole udelat radar na usekove mereni rychlosti az k tocne busu, ale je mi jasne, ze to je z hlediska financi nerealne...

Pekny vecer preji :-)

Petra Hálová
Příspěvky: 7
Registrován: 30 črc 2012, 15:29

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od Petra Hálová » 05 srp 2012, 16:29

PaMi píše:
martina.no píše: Jediné, co v tomto směru funguje, je zpomalovací práh ...
A to je jeden z velkých omylů.
Zpomalovací práh má smysl tam, kde je potřeba uklidnit závodníky ale pouze v krátké vzdálenosti (cca 15m před a za prahem). Typický případ je přechod. Ale na úseku několik set metrů dlouhém jako je Ke Skále je naopak kontraproduktivní a nese sebou další negativa. Závodník si dojede svojí osmdesátkou před práh, kde vyzkouší účinnost svých brzd, pomaleji přejede přes práh aby potom mohl podřadit a ukázat všem výkon svého auta při akceleraci. Výsledek je ten, že jej sice zpomalíte na nějakých 30 metrech, ale následná akcelerace znamená zvýšený hluk a zvýšenou koncentraci výfukových plynů.
Aby toto mělo smysl, tak by retardéry musely být každých 50 metrů. To je ale nesmysl, protože by na to doplatili všichni včetně slušných řidičů. Nejúčinnější způsob zpomalení závodníků jsou průjezdové radary, které měří průměrnou rychlost na celé délce silnice. To je asi z cenových důvodů pro obec nereálné. Další způsob je zúžení silnice a vybudování umělých překážek, kterým se musí řidiči vyhýbat. To ale nelze aplikovat tam, kde jezdí autobusy.

P.S. Doporučuji trochu zagooglit po internetu, kde jsou tyto zkušenosti popsány.

Nejjednodužší je udělat přednost zprava. Po celé délce Ke Skále je to celkem 5x přednost zprava a zpět jen 2x. K čemu zpomalovací práh, když má účinnost jen pár metrů před a pár metrů za. A proč by měla být přednost zprava nebezpečná? Cožpak se nikdo z Vás před vjetím do křižovatky nerozhlédne? To je tady takový provoz, že to nelze zvládnout? Ano, přednost zprava nebezpečná opravdu bude, když si jí budu vynucovat a do každé křižovatky bez rozmyslu vlítnu s tím, že JSEM NA HLAVNÍ. V tom je právě ten fígl, kdy se rychlost automaticky sníží, vzhledem k předpokládanému nebezpečí. Vždyď jsme minivesnička s pár obyvateli, tak se dohodněme. Proč se stále bráníte přednosti zprava?

Uživatelský avatar
kryglik
Příspěvky: 1377
Registrován: 26 dub 2006, 08:50
Bydliště: Za Ovcinem
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od kryglik » 05 srp 2012, 16:38

Petra Hálová píše:Nejjednodužší je udělat přednost zprava. Po celé délce Ke Skále je to celkem 5x přednost zprava a zpět jen 2x. K čemu zpomalovací práh, když má účinnost jen pár metrů před a pár metrů za. A proč by měla být přednost zprava nebezpečná? Cožpak se nikdo z Vás před vjetím do křižovatky nerozhlédne? To je tady takový provoz, že to nelze zvládnout? Ano, přednost zprava nebezpečná opravdu bude, když si jí budu vynucovat a do každé křižovatky bez rozmyslu vlítnu s tím, že JSEM NA HLAVNÍ. V tom je právě ten fígl, kdy se rychlost automaticky sníží, vzhledem k předpokládanému nebezpečí. Vždyď jsme minivesnička s pár obyvateli, tak se dohodněme. Proč se stále bráníte přednosti zprava?

Ale tu rychlost to prece nevyresi (prvni prednost zprava by byla dole a dalsi az u tocny - mezi tim co?). Ja myslim, ze prednosti zprava se tu nikdo nebrani, ale musi mit hlavu a patu.

Kdyz to vezmu odspodu, tak prvni (K Visnovce tusim) i druha krizovatka: prednost zprava je nesmyslna, z tech ulic vyjizdi minimum aut (vsichni se to nauci ignorovat).

Serikova, Ruzova, Na Kalisti uz sou rovnocennejsi, ale opet mi dava vetsi smysl mit hlavni Ke Skale. Vyjezd z tech jmenovanych ulici je do kopce, zastavit tam stejne auto musi neb by davalo prednost zprava.

A navic, jezdi tudy autobus (casem snad az k prejezdu) - to, ze by mel autobus davat prednost zprava my uz smysl nedava vubec.

Petra Hálová
Příspěvky: 7
Registrován: 30 črc 2012, 15:29

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od Petra Hálová » 05 srp 2012, 20:23

kryglik píše:
Petra Hálová píše:Nejjednodužší je udělat přednost zprava. Po celé délce Ke Skále je to celkem 5x přednost zprava a zpět jen 2x. K čemu zpomalovací práh, když má účinnost jen pár metrů před a pár metrů za. A proč by měla být přednost zprava nebezpečná? Cožpak se nikdo z Vás před vjetím do křižovatky nerozhlédne? To je tady takový provoz, že to nelze zvládnout? Ano, přednost zprava nebezpečná opravdu bude, když si jí budu vynucovat a do každé křižovatky bez rozmyslu vlítnu s tím, že JSEM NA HLAVNÍ. V tom je právě ten fígl, kdy se rychlost automaticky sníží, vzhledem k předpokládanému nebezpečí. Vždyď jsme minivesnička s pár obyvateli, tak se dohodněme. Proč se stále bráníte přednosti zprava?

Ale tu rychlost to prece nevyresi (prvni prednost zprava by byla dole a dalsi az u tocny - mezi tim co?). Ja myslim, ze prednosti zprava se tu nikdo nebrani, ale musi mit hlavu a patu.

Kdyz to vezmu odspodu, tak prvni (K Visnovce tusim) i druha krizovatka: prednost zprava je nesmyslna, z tech ulic vyjizdi minimum aut (vsichni se to nauci ignorovat).

Právě v tom je princip přednosti zprava. To není stůj - dej přednost v jízdě, ale zpomal natolik abys mohl včas dát přednost v jízdě zprava. Ani autobusáci a ani nikdo jiný nebude přeci muset v každé křižovatce zastavovat. Je to o tom, že musíš jet tak rychle, abys mohl zprava přijíždějícího pustit. Jelikož je zde nebezpečí, že na to bude každej kašlat, je i na tom co má přednost, být opatrný. Neříkej mi, že když projíždíš Chýní i když po hlavní, tak si nedáváš pozor. Je přeci jasné, že i autobusáci to budou muset dodržovat.
Mimochodem, nějaká úprava značení rychlosti je absolutně k ničemu, radar sem nikdo nedá a měřit sem určitě nikoho nedostaneme.


Serikova, Ruzova, Na Kalisti uz sou rovnocennejsi, ale opet mi dava vetsi smysl mit hlavni Ke Skale. Vyjezd z tech jmenovanych ulici je do kopce, zastavit tam stejne auto musi neb by davalo prednost zprava.

A navic, jezdi tudy autobus (casem snad az k prejezdu) - to, ze by mel autobus davat prednost zprava my uz smysl nedava vubec.

Uživatelský avatar
kryglik
Příspěvky: 1377
Registrován: 26 dub 2006, 08:50
Bydliště: Za Ovcinem
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od kryglik » 05 srp 2012, 22:50

Petra Hálová píše:Právě v tom je princip přednosti zprava. To není stůj - dej přednost v jízdě, ale zpomal natolik abys mohl včas dát přednost v jízdě zprava. Ani autobusáci a ani nikdo jiný nebude přeci muset v každé křižovatce zastavovat. Je to o tom, že musíš jet tak rychle, abys mohl zprava přijíždějícího pustit. Jelikož je zde nebezpečí, že na to bude každej kašlat, je i na tom co má přednost, být opatrný. Neříkej mi, že když projíždíš Chýní i když po hlavní, tak si nedáváš pozor. Je přeci jasné, že i autobusáci to budou muset dodržovat.
Mimochodem, nějaká úprava značení rychlosti je absolutně k ničemu, radar sem nikdo nedá a měřit sem určitě nikoho nedostaneme.
Tenhle nazor nesdilim. Pokud mam dat prednost, musim mit jistotu. A jistota je pouze tehdy, kdyz stojim. Minimalne ulice K Visnovce, nova ulice u tocny, ale i Serikova je natolik neprehledna (pri prijezdu od Rudenske), ze bez skoro zastaveni se to neobejde. Opravdu v prednosti zprava pro ulici Ke Skale nevidim reseni, at se snazim sebevic. Namlouvat si neco o zpomalovani je realne pouze nekde, kde je situace prehlednejsi (treba parkoviste u obchodaku).

A ano, at uz jedu kdekoliv, radeji se na nic nespoleham - cesky ridic je nebezpecny tvor :-\

pavel
Příspěvky: 540
Registrován: 05 bře 2009, 17:22
Bydliště: Chýně

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od pavel » 06 srp 2012, 22:32

mimi píše:
pavel píše:Meli bychom delat dopravni reseni, ktere bude v praxi fungovat a u ktereho lze predpokladat, ze ho bude vetsina ridicu dodrzovat.
...dát tam tedy 70km/h????
Nebo-li přizpůsobme podmínky "šílencům"? Přece proto, že někteří nepřemýšlí za volantem, nebudeme jim přizpůsobovat pravidla, aby je mohli dodržovat. Já jsem pro zklidnění v obci.
Co se týče autobusů, ne všichni jezdí rychle. A není nic jednoduššího než poslat na ROPID číslo autobusu a čas s informací, že řidič nerespektuje pravidla provozu...
Braňme se, neustupujme.
70km/hod je podle mych vedomosti mimo limity, povolene na silnicich v obcich. Jestli se nepletu tak maximalni povolena rychlost na beznych vozovkach v ramci obce je 50km/hod ...
Navic tato debata neni o rychlostnich limitech, ale zda zmenit nebo nechat prednost na ulici Ke skale. Neni to o zmene povolene rychlosti

luky
Příspěvky: 174
Registrován: 11 čer 2008, 09:31

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od luky » 07 srp 2012, 10:48

mimi píše:
pavel píše:Meli bychom delat dopravni reseni, ktere bude v praxi fungovat a u ktereho lze predpokladat, ze ho bude vetsina ridicu dodrzovat.
...dát tam tedy 70km/h????
Nebo-li přizpůsobme podmínky "šílencům"? Přece proto, že někteří nepřemýšlí za volantem, nebudeme jim přizpůsobovat pravidla, aby je mohli dodržovat. Já jsem pro zklidnění v obci.
Co se týče autobusů, ne všichni jezdí rychle. A není nic jednoduššího než poslat na ROPID číslo autobusu a čas s informací, že řidič nerespektuje pravidla provozu...
Braňme se, neustupujme.
Hlavně, že Canaba, co jestli se nemejlím vám stavěla barák, ty dopravní předpisy tak dodržovala....

V sobotu sem hodinu seděl ve višňovce a koukal na projíždějící auta. Jediný nejelo třicet. Půlka možná padesát, druhá půlka rozhodně přes padesát. Ale tady mají všichni plnou pusu keců a tvářej se jak dodržujou předpisy.
Přednost zprava rychlost podél višňovky nesníží. První místo kde budou muset řidiči brzdit je až nahoře nad zastávkou. To je po nějakým půl kilometru. Jediný co by pomohlo sou nejmíň dna retardery.

luky
Příspěvky: 174
Registrován: 11 čer 2008, 09:31

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od luky » 07 srp 2012, 10:53

Petra Hálová píše: Vždyď jsme minivesnička s pár obyvateli, tak se dohodněme. Proč se stále bráníte přednosti zprava?
Vy tu asi nebydlíte? Kde ste sebrala, že je Chýně minivesnička. Chýně má dnes nějaký dva tisice obyvatel a při tom kolik je tu prázdnejch parcel a jaký stavby se tu připravujou tak bude mít za chvíli tři né li čtyři tisíce.
Ulice Ke skále je hlavní tepnou pro Háje a minimálně půlku Kaliště. Tak by se jí měla věnovat patřičná pozornost.

luky
Příspěvky: 174
Registrován: 11 čer 2008, 09:31

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od luky » 07 srp 2012, 11:05

Docela mě zajímá jestli si hlasování všimne někdo z obce, starosta nebo někdo z SDK?
Zatím je to 81% pro zachování stávajícího stavu 19% proti. Vyjádřilo se 26 lidí. To není zas tak málo.

Petra Hálová
Příspěvky: 7
Registrován: 30 črc 2012, 15:29

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od Petra Hálová » 07 srp 2012, 14:21

luky píše:Docela mě zajímá jestli si hlasování všimne někdo z obce, starosta nebo někdo z SDK?
Zatím je to 81% pro zachování stávajícího stavu 19% proti. Vyjádřilo se 26 lidí. To není zas tak málo.

No, to je teda počet :-) Nebydlí tady náhodou 2 000 lidí...? Na obci z toho budou celý vedle jaká je účast při hlasování. A v budoucnu tu budou tři a možná čtyři tisíce lidí, to bude teprv hlasování. 26 lidí z dvou tisíc? Asi si děláte srandu že na tom chcete stavět.
Vážený pane, retardéry zvýší hlučnost ( brzdění, přejezd, rozjezd) a emise, což pro děti ve Višňovce a bydlící podél silnice určitě nebude přínosem, spíš naopak.
A co celou silnici zůžit? Dole v obci zůžení pomohlo. Nebo se dají použít semafory s radarem, jako je to v Hostivici na Litovický u školky.

Uživatelský avatar
kryglik
Příspěvky: 1377
Registrován: 26 dub 2006, 08:50
Bydliště: Za Ovcinem
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od kryglik » 07 srp 2012, 14:42

Petra Hálová píše:No, to je teda počet :-) Nebydlí tady náhodou 2 000 lidí...? Na obci z toho budou celý vedle jaká je účast při hlasování. A v budoucnu tu budou tři a možná čtyři tisíce lidí, to bude teprv hlasování. 26 lidí z dvou tisíc? Asi si děláte srandu že na tom chcete stavět.
Vážený pane, retardéry zvýší hlučnost ( brzdění, přejezd, rozjezd) a emise, což pro děti ve Višňovce a bydlící podél silnice určitě nebude přínosem, spíš naopak.
A co celou silnici zůžit? Dole v obci zůžení pomohlo. Nebo se dají použít semafory s radarem, jako je to v Hostivici na Litovický u školky.
U tocny kruhak - a vse se vyresi. Ale na to obec nema, tipuju :)

Petra Hálová
Příspěvky: 7
Registrován: 30 črc 2012, 15:29

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od Petra Hálová » 07 srp 2012, 15:30

kryglik píše:
Petra Hálová píše:No, to je teda počet :-) Nebydlí tady náhodou 2 000 lidí...? Na obci z toho budou celý vedle jaká je účast při hlasování. A v budoucnu tu budou tři a možná čtyři tisíce lidí, to bude teprv hlasování. 26 lidí z dvou tisíc? Asi si děláte srandu že na tom chcete stavět.
Vážený pane, retardéry zvýší hlučnost ( brzdění, přejezd, rozjezd) a emise, což pro děti ve Višňovce a bydlící podél silnice určitě nebude přínosem, spíš naopak.
A co celou silnici zůžit? Dole v obci zůžení pomohlo. Nebo se dají použít semafory s radarem, jako je to v Hostivici na Litovický u školky.
U tocny kruhak - a vse se vyresi. Ale na to obec nema, tipuju :)

Ten by byl fajn :clap: složíme se a uděláme si ho v akci Z :D

Uživatelský avatar
punker
Příspěvky: 1337
Registrován: 19 zář 2007, 20:40
Bydliště: chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od punker » 07 srp 2012, 18:10

luky píše:Docela mě zajímá jestli si hlasování všimne někdo z obce, starosta nebo někdo z SDK?
Zatím je to 81% pro zachování stávajícího stavu 19% proti. Vyjádřilo se 26 lidí. To není zas tak málo.
SDK ohlasování samozřejmě ví. Doporučila ponechat ulice Ke Skále jako hlavní komunikaci, doporučila realizaci příčných práhů (již několikrát), přechodu, vodorovného dopravního značení u stávající točny... Na ulici Ke Skále je již zaběhlý systém, na jeho změnu si dlouho budeme zvykat, pokud by měl bus zajíždět až k závoře, tak si myslím, že těžko bude celou cestu dávat přednost zprava... Bude se tedy opět měnit systém předností. Co dodat k rychlosti, zpomalovací retardéry zatím zavrhnuty, na zpomalovací semafor nejsou peníze, na zajíždění policie s radarem nejsou prachy a kapacity v řadách policie... :(

LB
punker

Uživatelský avatar
punker
Příspěvky: 1337
Registrován: 19 zář 2007, 20:40
Bydliště: chýně
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Příspěvek od punker » 07 srp 2012, 18:14

Petra Hálová píše:
luky píše:Docela mě zajímá jestli si hlasování všimne někdo z obce, starosta nebo někdo z SDK?
Zatím je to 81% pro zachování stávajícího stavu 19% proti. Vyjádřilo se 26 lidí. To není zas tak málo.

No, to je teda počet :-) Nebydlí tady náhodou 2 000 lidí...? Na obci z toho budou celý vedle jaká je účast při hlasování. A v budoucnu tu budou tři a možná čtyři tisíce lidí, to bude teprv hlasování. 26 lidí z dvou tisíc? Asi si děláte srandu že na tom chcete stavět.
Vážený pane, retardéry zvýší hlučnost ( brzdění, přejezd, rozjezd) a emise, což pro děti ve Višňovce a bydlící podél silnice určitě nebude přínosem, spíš naopak.
A co celou silnici zůžit? Dole v obci zůžení pomohlo. Nebo se dají použít semafory s radarem, jako je to v Hostivici na Litovický u školky.
komunikace asi moc zúžit nepůjde, před kolaudací komunikace se naopak o cca 50cm rozšiřovala, tak aby splnila normy a byla zkolaudovatelná... znám jen z doslechu od prvních osidlovatelů Hájů... uvažovalo se také např. o systému zábran, kdy by se vozidla vyhýbala překážce a musely by si dávat přednost, ale vzhledem k zajíždění busu Ropid i tyto varianty zpomalení provozu byly zavrhnuty...

LB
punker

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů