[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/tas2580/seourls/event/listener.php on line 216: Undefined array key "FORUM_NAME"
Chýňské diskusní fórum • Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Stránka 1 z 7

Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 01 srp 2012, 12:52
od luky
Změna přednosti v jízdě v ulici Ke skále
Protože se množí negativní ohlasy na zrušení ulice Ke skále jako hlavní ulice umístil sem tady malé hlasování o změně přednosti, aby měl starosta zpětnou vazbu od občanů.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 02 srp 2012, 12:32
od luky
Za 24 hodin 16 hlasů proti změne 0 hlasů pro změnu.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 02 srp 2012, 13:10
od mimi
Dobrý den,
můj názor je, že ten kdo využívá ulici Ke Skále (obecně jakoukoliv ulici) pouze pro příjezd a odjezd a nevyužívá ji ani pro jiné účely (např. višňovka), bude hlasovat pro zachování hlavní a ještě k tomu zvýšení rychlosti na 50km/h. Ten kdo však bydlí přímo u ulice (nebo v její blízkosti) a nebo využívá klidové zóny parku, bude pro přednost zprava a rychlost 30km/h. Jelikož je většina v první skupině, je jasný výsledek hlasování.
Já souhlasím se zklidněním a proto jsem pro přednost zprava a 30km/h. Včera opět proletělo několik "šílenců" ulicí Ke Skále rychlostí přesahující 70km/h...

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 02 srp 2012, 13:20
od kryglik
mimi píše:Dobrý den,
můj názor je, že ten kdo využívá ulici Ke Skále (obecně jakoukoliv ulici) pouze pro příjezd a odjezd a nevyužívá ji ani pro jiné účely (např. višňovka), bude hlasovat pro zachování hlavní a ještě k tomu zvýšení rychlosti na 50km/h. Ten kdo však bydlí přímo u ulice (nebo v její blízkosti) a nebo využívá klidové zóny parku, bude pro přednost zprava a rychlost 30km/h. Jelikož je většina v první skupině, je jasný výsledek hlasování.
Já souhlasím se zklidněním a proto jsem pro přednost zprava a 30km/h. Včera opět proletělo několik "šílenců" ulicí Ke Skále rychlostí přesahující 70km/h...
Myslim, ze tem co bydli v ulici prednost zprava nepomuze (resp. tem co maji vyjezdy od domu - ti stejne musi dat prednost). Ja nevidim zadnou logiku v tom, ze ulice, po ktere bez odboceni jede 99.9% aut a to 1 promile zataci na nejakou z bocnich ulic, by nemela byt hlavni. To je proste kocourkov. Prednost zprava je vyborny prostredek na regulaci dopravy, ale ma smysl pouze tam, kde sou ty ulice z hlediska dopravy rovnocenne.

A co kdyz tim, ze se z lidi nebudout delat debilove (tj. neda se tam 30km/h, vsak oni by jinak jezdili stejne 50km/h), ale rovnou dame tu 50, tak zacnou spis vsichni jezdit tou 50kou?

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 02 srp 2012, 13:31
od mimi
Samozřejmě, znám vyhlášku... Jde o to, že bude přednost zprava a tím pádem před každou odbočkou do jiné ulice, dojde ke zpomalení.
nechci zde rozebírat výhody bydlení na vesnici, ale velkou předností je jistě klid, ale nikoho tím nechci ovlivňovat, je to můj názor a jeden z důvodů proč tu bydlím, tak za něj bojuji.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 02 srp 2012, 13:47
od kryglik
mimi píše:Samozřejmě, znám vyhlášku... Jde o to, že bude přednost zprava a tím pádem před každou odbočkou do jiné ulice, dojde ke zpomalení.
nechci zde rozebírat výhody bydlení na vesnici, ale velkou předností je jistě klid, ale nikoho tím nechci ovlivňovat, je to můj názor a jeden z důvodů proč tu bydlím, tak za něj bojuji.

Nedojde ke zpomaleni - kazdy si zvykne, ze tam nikdy zadne auta nevyjizdeji a kazdy to bude ignorovat. Coz je jeste horsi varianta.

Ja mam taky rad klid a do visnovky chodim. Ale i tak si myslim, ze 50km/h bude lepsi reseni.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 02 srp 2012, 14:45
od Srneček
souhlasím s mimi

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 02 srp 2012, 15:00
od dejv
Denně vyjíždím z vedlejší Šeříkové na hlavní Ke skále a dávám přednost. Moc si nedokážu představit, že bych po zrušení hlavní měl spoléhat na to, že dostanu přednost zprava od aut, která jedou od Rudenské po Ke skále. Budou vznikat nebezpečné kolizní situace a nevidím v tom žádný přínos. Proto hlasuji proti změně. Přiznám se, že ráno 30 km/h ke Skále nejezdím. To při cestě do práce ráno v 6 hod. postrádá smysl, když tam není živá duše. Kolem zastávek projedu pomaleji a obezřetně, ale pak přidám na max. 50 km/h. Faktem je, že v tu chvíli třeba za mnou není žádné auto, ale před Rudenskou už mám za zadkem nějakého lepiče, který se za mnou přiřítil tak 70-80 km/h.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 02 srp 2012, 23:21
od martina.no
dejv píše:Denně vyjíždím z vedlejší Šeříkové na hlavní Ke skále a dávám přednost. Moc si nedokážu představit, že bych po zrušení hlavní měl spoléhat na to, že dostanu přednost zprava od aut, která jedou od Rudenské po Ke skále. Budou vznikat nebezpečné kolizní situace a nevidím v tom žádný přínos. Proto hlasuji proti změně. Přiznám se, že ráno 30 km/h ke Skále nejezdím. To při cestě do práce ráno v 6 hod. postrádá smysl, když tam není živá duše. Kolem zastávek projedu pomaleji a obezřetně, ale pak přidám na max. 50 km/h. Faktem je, že v tu chvíli třeba za mnou není žádné auto, ale před Rudenskou už mám za zadkem nějakého lepiče, který se za mnou přiřítil tak 70-80 km/h.
souhlas, bohužel to, že se sníží povolená rychlost na silnici (dá se omezující značka), nevede k tomu, že "piráti" budou jezdit pomaleji, jen se tím naprudí řidiči, kteří pravidla dodržují :evil:
Jediné, co v tomto směru funguje, je zpomalovací práh nebo časté riziko číhajícího policajta s radarem.
Zajímalo by mě, kolik lidí má pocit, že přechod z 50 na 30 v ulici Ke Skále zvýšil bezpečnost provozu v této oblasti :wink:

A co se týče přednosti zprava, byli jste někdy autem na parkovišti u Metropole na Zličíně ve špičce - díky tomu, že i na hlavní příjezdové cestě je třeba dávat přednost zprava, tak je často zablokován příjezd i odjezd z parkoviště, protože všichni dávají přednost zprava všem a není možné pořádně z té "hlavní" příjezdovky uhnout. Uznávám, že k něčemu podobnému tady v Chýni v ulici Ke Skále nikdy nedojde, to jen pro ilustraci, proč by příjezdová cesta do určité části obce podle mého názoru měla být označena jako hlavní a nikoliv bez značení a s předností zprava

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 03 srp 2012, 00:43
od PaMi
martina.no píše: Jediné, co v tomto směru funguje, je zpomalovací práh ...
A to je jeden z velkých omylů.
Zpomalovací práh má smysl tam, kde je potřeba uklidnit závodníky ale pouze v krátké vzdálenosti (cca 15m před a za prahem). Typický případ je přechod. Ale na úseku několik set metrů dlouhém jako je Ke Skále je naopak kontraproduktivní a nese sebou další negativa. Závodník si dojede svojí osmdesátkou před práh, kde vyzkouší účinnost svých brzd, pomaleji přejede přes práh aby potom mohl podřadit a ukázat všem výkon svého auta při akceleraci. Výsledek je ten, že jej sice zpomalíte na nějakých 30 metrech, ale následná akcelerace znamená zvýšený hluk a zvýšenou koncentraci výfukových plynů.
Aby toto mělo smysl, tak by retardéry musely být každých 50 metrů. To je ale nesmysl, protože by na to doplatili všichni včetně slušných řidičů. Nejúčinnější způsob zpomalení závodníků jsou průjezdové radary, které měří průměrnou rychlost na celé délce silnice. To je asi z cenových důvodů pro obec nereálné. Další způsob je zúžení silnice a vybudování umělých překážek, kterým se musí řidiči vyhýbat. To ale nelze aplikovat tam, kde jezdí autobusy.

P.S. Doporučuji trochu zagooglit po internetu, kde jsou tyto zkušenosti popsány.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 03 srp 2012, 08:49
od kdosi
dle mého názoru ta přednost zprava přinese problémy a nabouraná auta těch, kteří jezní normálně. Ti závodníci závodit budou dál a okolo Višňovky, kde by se mělo hlavně jezdit pomalu, protože tam jsou děti a maminy s kočárky, tak tam ta přednost zprava neřeší vůbec nic a dolů to můžete vpohodě mastit kilo. A už vidím, až tam bude na konci Ke Skále konečná, jak budou autobusáci tou předností nadšeni. A nebo se to pak zase bude měnit ? - To by už pak možná stálo za změnu názvu obce na Kocourkov. :doh:

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 03 srp 2012, 11:03
od pavel
S autobusaky celkem souhlas. Jedni z tech, kteri ulici Ke skale jezdi vyrazne vyssi rychlosti nez 30km/hod, jsou jednoznacne autobusaci. Nejak si nedovedu predstavit tyhle ridice jak brzdi pred kazdou odbockou.
Dalsi, kteri to nebudou dodrzovat, jsou remeslnici. Jeste dalsich 10 let se evidentne na Hajich bude stavet a budou tam jezdit stavari a nejruznejsi remeslnici, kteri jsou neustale ve spechu a na dodrzovani nejakych mistnich specifik kaslou. Meli bychom delat dopravni reseni, ktere bude v praxi fungovat a u ktereho lze predpokladat, ze ho bude vetsina ridicu dodrzovat. Jakekoli jine reseni, ktere se nekdo bude snazit ridicum vnutit, povede k problemum

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 03 srp 2012, 11:56
od mimi
pavel píše:Meli bychom delat dopravni reseni, ktere bude v praxi fungovat a u ktereho lze predpokladat, ze ho bude vetsina ridicu dodrzovat.
...dát tam tedy 70km/h????
Nebo-li přizpůsobme podmínky "šílencům"? Přece proto, že někteří nepřemýšlí za volantem, nebudeme jim přizpůsobovat pravidla, aby je mohli dodržovat. Já jsem pro zklidnění v obci.
Co se týče autobusů, ne všichni jezdí rychle. A není nic jednoduššího než poslat na ROPID číslo autobusu a čas s informací, že řidič nerespektuje pravidla provozu...
Braňme se, neustupujme.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 03 srp 2012, 12:29
od kryglik
mimi píše:...dát tam tedy 70km/h????
Nebo-li přizpůsobme podmínky "šílencům"? Přece proto, že někteří nepřemýšlí za volantem, nebudeme jim přizpůsobovat pravidla, aby je mohli dodržovat. Já jsem pro zklidnění v obci.
Co se týče autobusů, ne všichni jezdí rychle. A není nic jednoduššího než poslat na ROPID číslo autobusu a čas s informací, že řidič nerespektuje pravidla provozu...
Braňme se, neustupujme.
Nejde prece o zadne ustupovani, ale zajisteni neceho co opravdu bude fugnovat a bude mit hlavu a patu - pokud to budou nesmysly, tak to povede k necemu horsimu a za rok to zase budou vsichni resit. Sit silnic je holt jaka je, s tim nic neudelame - oxes si to nakreslil tak aby to bylo vyhodne pro nej a ostatni mu bylo u ... Dat vsude retardery, zpomalit na 30km/h, nechat prednosti zprava -- kam to povede? Neverim, ze k lepsimu :-\

pavel píše:S autobusaky celkem souhlas. Jedni z tech, kteri ulici Ke skale jezdi vyrazne vyssi rychlosti nez 30km/hod, jsou jednoznacne autobusaci. Nejak si nedovedu predstavit tyhle ridice jak brzdi pred kazdou odbockou.
Dalsi, kteri to nebudou dodrzovat, jsou remeslnici. Jeste dalsich 10 let se evidentne na Hajich bude stavet a budou tam jezdit stavari a nejruznejsi remeslnici, kteri jsou neustale ve spechu a na dodrzovani nejakych mistnich specifik kaslou. Meli bychom delat dopravni reseni, ktere bude v praxi fungovat a u ktereho lze predpokladat, ze ho bude vetsina ridicu dodrzovat. Jakekoli jine reseni, ktere se nekdo bude snazit ridicum vnutit, povede k problemum

Souhlasim - pekne napsano. Taky se priklanim k reseni, co opravdu bude fungovat.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa

Napsal: 03 srp 2012, 22:58
od martina.no
PaMi píše:
martina.no píše: Jediné, co v tomto směru funguje, je zpomalovací práh ...
A to je jeden z velkých omylů.
Zpomalovací práh má smysl tam, kde je potřeba uklidnit závodníky ale pouze v krátké vzdálenosti (cca 15m před a za prahem). Typický případ je přechod. Ale na úseku několik set metrů dlouhém jako je Ke Skále je naopak kontraproduktivní a nese sebou další negativa. Závodník si dojede svojí osmdesátkou před práh, kde vyzkouší účinnost svých brzd, pomaleji přejede přes práh aby potom mohl podřadit a ukázat všem výkon svého auta při akceleraci. Výsledek je ten, že jej sice zpomalíte na nějakých 30 metrech, ale následná akcelerace znamená zvýšený hluk a zvýšenou koncentraci výfukových plynů.
Aby toto mělo smysl, tak by retardéry musely být každých 50 metrů. To je ale nesmysl, protože by na to doplatili všichni včetně slušných řidičů. Nejúčinnější způsob zpomalení závodníků jsou průjezdové radary, které měří průměrnou rychlost na celé délce silnice. To je asi z cenových důvodů pro obec nereálné. Další způsob je zúžení silnice a vybudování umělých překážek, kterým se musí řidiči vyhýbat. To ale nelze aplikovat tam, kde jezdí autobusy.

P.S. Doporučuji trochu zagooglit po internetu, kde jsou tyto zkušenosti popsány.
no dobře, možná nemám pravdu, ale nikdo mi nevymluví, že zpomalující práh má mnohonásobně vyšší účinnost než značka omezující rychlost, pokud není kontrola ;)