MarK píše:Osobně si opravdu myslím, že zrovna p. Kuchař dělá pro místní děti, co může a moji synové jsou díky němu pyšnými Chejňáky.
Byl bych nerad, kdyby někdo jakkoliv snižoval úsilí pana Kuchaře. Na druhou stranu - byl to právě on a další zastupitelé, kteří pro místní školu udělali zejména to, že vyšel očerňující text někdejší místní učitelky Rosolové ve Zpravodaji a vyhlásili výběrové řízení na ředitelku. Komise rozhodla pro Lenku Jakubovou a starosta to respektoval (a dostarostoval).Tito zastupitelé také obesílali inspekci. Pan Kuchař byl taky jedinej, kdo se k tomu veřejně přihlásil, nechť mu to je ke cti. To všechno byly kroky, které k dobrému jménu školy a k nějakému řešení problémů (ať už skutečných nebo vykonstruovaných) rozhodně nepřispělo.
MarK píše:
Nová škola nebo rekonstrukce, my jsme se do Chýně stěhovali před sedmi roky a jedním z kriterií bylo, že nám tehdejší pan starosta ukazoval úžasné plány nové školy. Kluci jsou ve druhé a třetí třídě, naštěstí alespoň pět let bydlíme... Opravy, které probíhaly, a jejich výsledek bych charakterizovala jako "zrcadlo dnešní doby" ve společnosti obecně.
Stejně jako u nás doma, tak i na obci platí, že můžeme mít jen to, co si můžeme dovolit (ať už z vlastních zdrojů nebo z půjček). Rekonstrukce školy byla dobrým
dočasným řešením, které je ku cti a slávě Věry Kovářové. Rozhodně bych to necharakterizoval jako zrcadlo dnešní doby. Navíc rekonstruovaná budova školy v případě výstavby nové může a dle projektů (pokud vím) i případně má sloužit nejen jako školní budova. Nepřestane být majetkem obce a využití se pro ni rozhodně najde (např. ordinace, prostory pro MaCeChy apod.).
MarK píše:
Přes všechnu tuto mou skepsi jsem moc ráda a držím palce všem z nás, zastupitelům dvakrát, kteří se o dění okolo zajímají, věcnými poznámkami přispívají a konkrétně řeší, neboť jde samozřejmě především o naše děti.
Skepsí jsem už nikoliv provázen, ale přímo pronásledován. Z toho si nic nedělej. Spolu s Tebou držím palec. Obávám se, že ve věcné rovině se však školská problematika nenese. Míním, že i ekonomický audit školy bude jen a jen další holí k bití psa (případně jeho ubití). Moc rád se budu mýlit.
Nejen pro Tvou informaci:
včera Rada školy odhlasovala přiložený dokument. [attachment=0]zs_rs_fin.pdf[/attachment] Paní Pokorná, zvolená do Rady zastupitelstvem, se na setkání bez omluvy nedostavila. Když jsem jí naháněl telefonem, sdělila nám, že nepřijde (ač byl termín sjednán dost dopředu) - že nemůže, že nemá čas, že měla jednání a zítra musí odevzdat projekt na ministerstvo vnitra. Také konstatovala, že proti Výroční zprávě školy (tu jsme měli vzít na vědomí) nic nemá, ale k přiloženému dokumentu týkajícího se stavby nové školy se "nebude a nechce vyjadřovat, že až ho budou mít zastupitelé". Prostě s tím nechce mít nic společného, být s tím spojována (a to i přesto, že prvně udělala tu chybu, že pro přípravu tohoto návrhu v Radě školy hlasovala). Podivný postoj, když v Radě školy má zastupovat zastupitelsvo...
Pevně věřím, že se zastupitelé ve věci stavby nové školy pochlapí. Zatím slyšíme pořád dokola škoka - jakoby ty děti ze školky neměly pokračovat ve školním vzdělání.
Nic proti rozšíření školky nemám, naopak, ale je třeba myslet trošinku dopředu. A čísla (viz příloha) jsou opravdu jednoznačná.
Loni žilo v Chýni 292 dětí ve věku 0-4 roky. Stávající škola má kapacitu 60.
Fousek, když starostoval, se smluvil s Annou Chvojkovou, že po věci "stavba nové školy" půjde. Radu školy navštívila, prezentovala svá zjištění a nabídla spolupráci. Míním, že ona je momentálně v obci v dané problematice (stavba nové školy) nejerudovanější osobou. Podle informací, které přinesla z ministerstva školství (hovořila hnedle s ministrem) i z příslušnýho odboru na kraji se posledních několik let ohledně stavby nové školy NIKDO NEOZVAL.
p.s. Doporučuji prostudovat zákonné povinnosti obce na osledních stranách zmiňovaného materiálu.
MarK píše:
Nechci tu otevírat dizkusi, když se druhá strana nemůže bránit, všichni jsme jen lidé a řeknu jen, že my jsme nenašli přes velkou snahu společnou řeč s vedením školy. Výsledkem bylo, že mladší syn nastoupil rovnou do ZŠ Podmarjánkou a ten starší nyní po zahájení školního roku musel po určitých událostech ze dne na den přestoupit také.
Nechceš, ale otevřelas?! Druhá strana se samozřejmě bránit může. Tvému rozhodnutí odejít, když se Ti ve škole nelíbilo respektuju. Má zkušenost je opačná. Velmi se mi nelíbí, když napíšeš "po určitých událostech". Možná by bylo dobře říci, co se vlastně přihodilo, tohle vypadá bezmála démonicky... Copak se stalo?