[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/tas2580/seourls/event/listener.php on line 216: Undefined array key "FORUM_NAME"
Chýňské diskusní fórum • polní cesty atd.
Stránka 1 z 2

polní cesty atd.

Napsal: 16 led 2010, 21:52
od Srneček
A takhle by to tu mohlo někdy vypadat.
V rámci pozemkových úprav byly naplánovány i polní cesty a biokoridory, obec se stala vlastníkem příslušných parcel a teď už zbývá "jen" realizace :D .
První kousek (cca 400 stromů) bylo za státní peníze a pod taktovkou pozemkového úřadu, vysazeno v úžlabině pod Třetí Skálou (pod hnojným platem co je ze přejezdem ČD). Jedná se o parcely č. 875 a č. 895 o celkové rozloze 6000 m2.

Re: polní cesty atd.

Napsal: 20 led 2010, 15:09
od pavel
Parada.
Ja se v tom moc nevyznam. Me jako rekreacniho cyklistu, ktery nechce jezdit po asfaltu a nejradeji jezdi po polnich a lesnich cestach, zajima treba polni cesta od prejezdu v lokalite Haje az do Ptic (a dale do lesa). Je to ta oranzova tkanicka s oznacenim C1A? A kdy by to mohlo "stat"?

Re: polní cesty atd.

Napsal: 20 led 2010, 16:39
od Srneček
Na C1A už bylo vydáno stavební povolení, ale ještě než se stačilo hrábnout, vyhlásil se stop stav na takovéhle investice. Nic méně, paní Gallová z pozemkového úřadu to nevidí jako ztracené a bude o datace žádat zas. Co by to stálo neví, asi dost (je to včetně výsadby doprovodné zeleně a plocha cesty byla tuším v asfaltu), ale to nás zas až tak trápit nemusí, obec do toho nemusí dát ani korunu (jediný závazek je následné převzetí zeleně a stavby vůbec). Naplnění pozemkových úprav (výstavba polních cest, biokoridorů a biocenter atd.) je státní zájem a ten to taky vše platí (nějaké prašule přitečou i z EU).
Další možností by bylo zaměření parcely (to je také zdarma) a ponechání plochy zatím vlastnímu osudu. Tohle řešení má samozřejmě svá rizika:
-bylo by potřeba hlídat mezníky, aby nebyly vyorány (další vytyčení by už bylo za peníze)
-zarostení pásu bývalého pole buření (to může někoho dost dráždit)
-vznik černé skládky

Na druhou stranu by byl zajištěn okamžitý průchod krajinou (pokud by tam někdo prošlapal cestu.

Re: polní cesty atd.

Napsal: 20 led 2010, 18:08
od pavel
:doh: To mi pripomina napriklad bohuzel casty pristup k budovani cyklostezek vsude jinde v CR (abych porad nekritizoval jenom tu nasi Chyni). Dokud je nekde hezka prirodni pesinka je tam pro cyklisty zakaz vjezdu. Nacez se udela "megaprojekt" a na miste pesinky se objevi asfaltova cesta/ cyklostezka o sirce aspon dva metry za jednotky milionu. Tohle jsem videl v Jizerkach, na Sumave, v Ceskosaskem Svycarsku atd. Nad tim mi proste zustava rozum stat proc proste neni mozne udelat jednoduchou cenove prijatelnou cestu.

Re: polní cesty atd.

Napsal: 20 led 2010, 19:21
od punker
pavel píše::doh: To mi pripomina napriklad bohuzel casty pristup k budovani cyklostezek vsude jinde v CR (abych porad nekritizoval jenom tu nasi Chyni). Dokud je nekde hezka prirodni pesinka je tam pro cyklisty zakaz vjezdu. Nacez se udela "megaprojekt" a na miste pesinky se objevi asfaltova cesta/ cyklostezka o sirce aspon dva metry za jednotky milionu. Tohle jsem videl v Jizerkach, na Sumave, v Ceskosaskem Svycarsku atd. Nad tim mi proste zustava rozum stat proc proste neni mozne udelat jednoduchou cenove prijatelnou cestu.
protože to jsou "polní" cesty, které budou mimo jiné zpřístupňovat zemědělské pozemky, tzn. že cesty musí být zpevněného charakteru, tak aby pobraly traktory a jinou zemědělskou techniku. coby cyklista bych byl raději pro šotolinu, ale tu by traktory za pár sezón rozjezdili. štěstí, že to mají bikeři do terénu kousek, do Únětic coby kamenem dohodil... :D

Re: polní cesty atd.

Napsal: 20 led 2010, 20:58
od Srneček
punker píše:
protože to jsou "polní" cesty, které budou mimo jiné zpřístupňovat zemědělské pozemky, tzn. že cesty musí být zpevněného charakteru, tak aby pobraly traktory a jinou zemědělskou techniku.
:handgestures-thumbup: pankí má pravdu, začíná z něho být znalec ;)

Re: polní cesty atd.

Napsal: 21 led 2010, 10:44
od kubajs
Tenhle přístup se mi vůbec nelíbí. Nevím, jak je to v tomto případě, ale většinou jsou na cyklostezky vymezeny speciální dotace, které jsou přidělovány právě pro účel rozvoje cyklistiky. Nemělo by se tedy počítat s využitím stezek zemědělci.
Je to nesmyslné, neboť stezka se díky tomuto uvažování značně prodraží.
Ať si zemědělci budují cesty z dotací pro zemědělce, nevím, proč by se měla kvůli tomuto případu stavět cyklodálnice...
Osobně taky neuznávám asfalt v přírodě (je to jak neekologické, tak neestetické), šotolinová cesta je ideální i pro crossy, nejen MTB.
Bohatě by stačila metr široká šotolinková cesta, na které se 2 míjející cyklisti bez problému vyhnou, cenově to vyjde značně levněji než nějaký mega projekt = rozuměj asfaltérská lobby, na které se v našem státě opět někdo nehorázně napakuje na úkor cyklistů.

Re: polní cesty atd.

Napsal: 21 led 2010, 11:02
od kubajs
pavel píše::doh: To mi pripomina napriklad bohuzel casty pristup k budovani cyklostezek vsude jinde v CR (abych porad nekritizoval jenom tu nasi Chyni). Dokud je nekde hezka prirodni pesinka je tam pro cyklisty zakaz vjezdu. Nacez se udela "megaprojekt" a na miste pesinky se objevi asfaltova cesta/ cyklostezka o sirce aspon dva metry za jednotky milionu. Tohle jsem videl v Jizerkach, na Sumave, v Ceskosaskem Svycarsku atd. Nad tim mi proste zustava rozum stat proc proste neni mozne udelat jednoduchou cenove prijatelnou cestu.
Nad tím opravdu zůstává rozum stát, ale problém vyplývá opět z korupce v tomto státě :(. Neboť se bohužel schvalují takové projekty, aby z toho pár vlivných lidí vytěžilo co nejvíce do své kapsy, bez ohledu na samotné uživatele hotového projektu. Co by měli ze šotolinové cesty za pár desítek - stovek tisíc, že ano? Proto jsou u nás nejdražší dálnice v Evropě, proto jsou u nás nejdražší cyklostezky v Evropě...
Je opravdu zajímavé, že v Německu (mimochodem mnohem bohatším než ČR) a jiných západních zemích stavějí rozumné cyklostezky, žádné megaprojekty stezek typu cyklodálnice, na kterých by se vyhnuli i 2 osobní auta... A když už tam asfaltují, udělají úzkou klikatící se cestičku, ve většině případů ale udělají šotolinovou cestu a zbytečně nezasahují do přírody.
Mimo jiné, pokud asfaltovou cyklostezku, tak pouze v případě trasy, která má sloužit víc pro samotnou dopravu než pro rekreaci. Řekněme stezka Chýně - Zličín. Ale i zde platí, že šírka stezky by měla být minimální.
Na stezku, která má sloužit rekreaci a má hlavně pěkně zapadnout do přírody, prostě asfalt nepatří. Ten přírodu pouze zhyzdí. Viz vyasfaltované Jizerky apod. Na Šumavě sice většina asfaltových silniček pochází z doby 2. světové války, které byly později opraveny pro vojenské účely, ale bohužel jsem slyšel, že se taky začaly asfaltovat i nové plochy :(.

Re: polní cesty atd.

Napsal: 21 led 2010, 11:04
od Srneček
Kubo, cyklostezka je až druhotná záležitost, prvotní je zpřístupnění pozemků v rámci pozemkových úprav. Jak už jsem psal, jedné se o zájem státu udělat pořádek v pozemkových parcelách - sloučit parcely jednotlivých vlastníků, optimalizovat jejich tvar, umožnit přístup techniky ke všem parcelám, vytvořit síť biokoridorů atd. Ta mapa na začátku vlákna je "plán společných zařízení" Pozemkových úprav katastrálního území Chýně a je nutné to také tak brát. Dá se z toho ale vytěžit spostu pozitivního i pro cyklisty a chodce, to je jasný!

Re: polní cesty atd.

Napsal: 21 led 2010, 11:06
od kubajs
Srneček píše:Kubo, cyklostezka je až druhotná záležitost, prvotní je zpřístupnění pozemků v rámci pozemkových úprav. Jak už jsem psal, jedné se o zájem státu udělat pořádek v pozemkových parcelách - sloučit parcely jednotlivých vlastníků, optimalizovat jejich tvar, umožnit přístup techniky ke všem parcelám, vytvořit síť biokoridorů atd. Ta mapa na začátku vlákna je "plán společných zařízení" Pozemkových úprav katastrálního území Chýně a je nutné to také tak brát. Dá se z toho ale vytěžit spostu pozitivního i pro cyklisty a chodce, to je jasný!
OK Srnečku, to beru. Já jsem spíš mluvil obecně, v tomto případě to chápu. Je pravda, že pokud dojde alespoň k nějaké výstavbě, bude to pozitivní krok. Po rozoraném poli se jezdí špatně ;).

Re: polní cesty atd.

Napsal: 21 led 2010, 20:23
od punker
Srneček píše:
punker píše:
protože to jsou "polní" cesty, které budou mimo jiné zpřístupňovat zemědělské pozemky, tzn. že cesty musí být zpevněného charakteru, tak aby pobraly traktory a jinou zemědělskou techniku.
:handgestures-thumbup: pankí má pravdu, začíná z něho být znalec ;)
to je jasný, néé vole...

Re: polní cesty atd.

Napsal: 22 led 2010, 07:53
od pavel
Jasan, hlavne at uz tam neco je, potrebuju jezdit a shazovat kila. uvitam jizdu po jakekoli cesticce, ktera me z Haju dovede do prirody..Mimochodem, vcera jsem se osobne setkal s clovekem, ktery dokonce diky uprave profilu tela prestal pit! neb v alkoholu je hodne kalorii. Obdivuhodne

Re: polní cesty atd.

Napsal: 29 srp 2011, 16:14
od Srneček
http://www.chyne.cz/ou/index.php/leftme ... rozhodnuti

Tak už je vydáno stavební povolení na propojku mezi přejezdem ČD na Hájích a křižovatkou na Ptice, Úhonice...fakt dobrý počin a vzhledem k tomu, že investorem je ČEZ, tak se po nové cestě určitě brzo projdeme (při té příležitosti se pak můžeme mrknout na novou transformovnu, kvůli které se to vlastně dělá), ale jinak fakt elegantní zkratka do lesů a hájů :D, to se musí nechat.

Re: polní cesty atd.

Napsal: 30 srp 2011, 07:14
od pavel
BOMBÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
:obscene-drinkingcheers:

Re: polní cesty atd.

Napsal: 09 zář 2011, 12:11
od stryc
Srneček píše:http://www.chyne.cz/ou/index.php/leftme ... rozhodnuti

Tak už je vydáno stavební povolení na propojku mezi přejezdem ČD na Hájích a křižovatkou na Ptice, Úhonice...fakt dobrý počin a vzhledem k tomu, že investorem je ČEZ, tak se po nové cestě určitě brzo projdeme (při té příležitosti se pak můžeme mrknout na novou transformovnu, kvůli které se to vlastně dělá), ale jinak fakt elegantní zkratka do lesů a hájů :D, to se musí nechat.
Chapu to tak, ze zavora zmizi?
Nebo snad k ni pribude i mytnice? :)