Je par bodu ve kterych se neshodneme, ale je to jak pises. Taky zavidim lidem ten vesely pohled...Mydlan píše:Forum je forum, od toho to tu je, dle mého prostě je tu toho hodně, co tu v pořádku není...vlastně
skoro všechno...na tak malou "vesničku"
Můžeme jmenovat třeba nepřítomnost policie v obci, slibovanou zastávku na Hájích, přechod, školka a škola, voda plná šutrů, parkování, závodníci rallye,
vykrádání bytů a aut, nezajíždějící spoje na Háje - zastávka busu a vlaku na Kališti, šílená story s předáváním-pronajímáním jímek, plevel na pozemcích, hovínka
na chodnících, pobýhající psi, odpady, neuklizené komunikace, zarostlé chodníky, teď ta komedie co se děje na úřadě, přednost zprava,
každou chvíli vypadávající elektřina či nesvítící lampy...
Váš veselý pohled na to vše vám skoro závidím
Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Čistě v rámci vyváženosti diskuse a pro zachování principu Audiatur et altera pars nemohu nepřidat i svůj názor, i když si to nejspíš slíznu (i od Kryglíka, jejejej...
). Myslím si, že přednost zprava v obytné zóně není taková hrůza, jak se tu prezentuje. Je jasné, že existuje mnoho argumentů pro i proti - i pan Plaňanský na posledním zasedání řekl, že "je to padesát na padesát". Ale podle mě je to jediný finančně dostupný a přitom účinný způsob, jak zpomalit dopravu v celé oblasti. Když se místo přednosti zprava nasekají po celé ulici Ke Skále retardéry, bude se muset přibržďovat stejně jako při prednosti zprava, budete drncat na retardérech, a ještě celá ta sranda přijde obec na nemalé peníze. Přednost zprava je jasné, jednoduše pochopitelné a funkční opatření pro zpomalení dopravy. Je jasné, že těm, kteří mají niternou potřebu ušetřit těch patnáct vteřin při průjezdu ulicí Ke Skále třicítkou místo dvacítkou, to bude vadit. Ale pokud je prioritou zajištění bepečnosti lidí v obytné zóně, tak účinnější opatření nevidím.
Příkladem, že to může fungovat, je třeba ulice Čistovická na Bílé hoře. Je to jasně páteřní, průjezdní ulice. Platí tam přednost zprava, a nezdá se, že by s tím byl problém. Jezdí se pomalu a ještě jsem tam neviděl ťukanec (a to tam jezdím dvakrát denně už skoro tři roky).
Měl jsem taky to štěstí strávit nemálo času v cizině, mj. čtyři roky ve Švýcarsku. Kdo tam nějakou dobu žil, bude se mnou souhlasit, že rozdíl mezi pohodou na silnici tam a tady je neuvěřitelný. Zóny přednosti zprava tam jsou v obytných zónách zcela běžné. I ve vesnici, kde jsme bydleli, to tak bylo a přednost zprava platila i na páteřní ulici procházející vesnicí. Nikdo se nedivil ani nerozčiloval, všem to přišlo normální a na ulici vládl klid, pohoda a vzájemný respekt (a samozřejmě opatrnost!).
Netrvám na tom, že vše, co je zavedeno ve Švýcarsku (v Rakousku, Holandsku, USA, Argentině nebo Namíbii) je úžasné a mělo by být neprodleně zavedeno u nás. Trvám na tom, že zaváděno by mělo být to, co funguje. A předost zprava k takovým osvědčeným konceptům prostě patří.
Předesílám, že zde neobhajuju dopravní řešení na vršku jako celek, možná by se leccos dalo vymyslet lépe, to nevím. Jen tvrdím, že přednost zprava není taková esence zla a nekompetence, jak je to tady prezentováno.

Příkladem, že to může fungovat, je třeba ulice Čistovická na Bílé hoře. Je to jasně páteřní, průjezdní ulice. Platí tam přednost zprava, a nezdá se, že by s tím byl problém. Jezdí se pomalu a ještě jsem tam neviděl ťukanec (a to tam jezdím dvakrát denně už skoro tři roky).
Měl jsem taky to štěstí strávit nemálo času v cizině, mj. čtyři roky ve Švýcarsku. Kdo tam nějakou dobu žil, bude se mnou souhlasit, že rozdíl mezi pohodou na silnici tam a tady je neuvěřitelný. Zóny přednosti zprava tam jsou v obytných zónách zcela běžné. I ve vesnici, kde jsme bydleli, to tak bylo a přednost zprava platila i na páteřní ulici procházející vesnicí. Nikdo se nedivil ani nerozčiloval, všem to přišlo normální a na ulici vládl klid, pohoda a vzájemný respekt (a samozřejmě opatrnost!).
Netrvám na tom, že vše, co je zavedeno ve Švýcarsku (v Rakousku, Holandsku, USA, Argentině nebo Namíbii) je úžasné a mělo by být neprodleně zavedeno u nás. Trvám na tom, že zaváděno by mělo být to, co funguje. A předost zprava k takovým osvědčeným konceptům prostě patří.
Předesílám, že zde neobhajuju dopravní řešení na vršku jako celek, možná by se leccos dalo vymyslet lépe, to nevím. Jen tvrdím, že přednost zprava není taková esence zla a nekompetence, jak je to tady prezentováno.
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Dík Paládiusi, lépe bych to říct neuměl
....Mydlane, chtěl bych se vyjádřit k tvým příspěvkům, ale v rámci dodržení zákona o obcích, který mě zavazuje k důstojnému chování, to neudělám.

....Mydlane, chtěl bych se vyjádřit k tvým příspěvkům, ale v rámci dodržení zákona o obcích, který mě zavazuje k důstojnému chování, to neudělám.
Srneček
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
??? A za co, proc???pavlik píše:Pro mne je Plaňanský frajer a má mou podporu.
V Chyni je spousta mist, ktera by si zaslouzila pozornost a ktera pan Planansky ignoruje. Prikladem je neprehledny vyjezd z ulice Dlouha do ulice Ke Skale. Ackoli byl p.Planansky na nevhodnost reseni upozornovan tak s tim neudelal nic. Pres pripominky obyvatel stale prosazuje v puvodne obousmerne casti Tocive parkovani po obou stranach takze je tam casto spis prekazkova klickovaci draha nez rovny prujezd ulici. Je to on, kdo zaridil ze vsichni z Haju vyjizdeji Tocivou pres naprosto neprehlednou krizovatku uzkych ulic Tociva, Kratka a Soubezna. Navic po rovince v Tocive auta dost casto jedou opravdu neprimerenou rychlosti. To, ze tam ted jezdi spousta aut je prace pana Plananskeho. To je jen par prikladu.
SDK mela snahu s p.Plananskym spolupracovat. Pres radu vyzev ke spolupraci jakykoli kontakt s SDK odmital a stale odmita a jakekoli navrhy ci doporuceni SDK rovnez. Proto je frajer? Nebo Vam imponuje to, jak hezky nadaval tucnakovi za jeho nezistnou praci pro Chyni do bolsevickych sracu? Ten "skvely" prispevek od p.Plananskeho je stale tady na foru, muzete si ho precist. To je neco pozitivniho co se Vam libi?
Mimochodem podle me je zavedeni prednosti zprava v ulici Ke Skale zbytecne a nepochopitelne minimalne z nasledujicich duvodu:
- P.Planansky argumenuje tim, ze ulice Ke Skale byla vyjimkou v oblasti a cilem bylo sjednotit system tak, aby vsude platila prednost zprava. Kdyz mu tak vadila tato anomalie tak proc zrusil prednost zprava na navsi?
- Nevidel jsem auta, ktera by jela rychle za krizovatkou ulic Ke Skale a Dlouha. Vetsinu aut zpomali ta zatacka. Zpomalovat auta jeste vice skoro na nulu uz je snad opravdu zbytecne. Ale vidim spoustu aut, ktera jezdi neprimerenou rychlosti ulici Ke Skale v jeji spodni casti. Tam vznikaji nebezpecne situace pro auta, ktera vyjizdeji z prilehlych pozemku nebo diky tesnemu sousedstvi silnice s chodnikem ve Visnovce nebo diky "chytremu" umisteni odpadnich kontejneru. Proc p.Planansky pres spoustu pripominek obcanu prioritne neresi tuto spodni cast ulice Ke Skale a jina mista na Hajich, ktera jsou opravdu nebezpecna nebo jinak problematicka? Proc prioritne resi misto, se kterym ma evidentne problem pouze on diky jejimu nesouladu s jakousi normou? Imponuje Vam, ze na vsechny navrhy a komentare obcanu a SDK kasle a dela si co on povazuje za dulezite?
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Takova hruza to nebudePalat píše:Čistě v rámci vyváženosti diskuse a pro zachování principu Audiatur et altera pars nemohu nepřidat i svůj názor, i když si to nejspíš slíznu (i od Kryglíka, jejejej...). Myslím si, že přednost zprava v obytné zóně není taková hrůza, jak se tu prezentuje. Je jasné, že existuje mnoho argumentů pro i proti - i pan Plaňanský na posledním zasedání řekl, že "je to padesát na padesát". Ale podle mě je to jediný finančně dostupný a přitom účinný způsob, jak zpomalit dopravu v celé oblasti. Když se místo přednosti zprava nasekají po celé ulici Ke Skále retardéry, bude se muset přibržďovat stejně jako při prednosti zprava, budete drncat na retardérech, a ještě celá ta sranda přijde obec na nemalé peníze. Přednost zprava je jasné, jednoduše pochopitelné a funkční opatření pro zpomalení dopravy. Je jasné, že těm, kteří mají niternou potřebu ušetřit těch patnáct vteřin při průjezdu ulicí Ke Skále třicítkou místo dvacítkou, to bude vadit. Ale pokud je prioritou zajištění bepečnosti lidí v obytné zóně, tak účinnější opatření nevidím.

Je myslim jasne, ze ulice Ke Skale je hlavni prijezdova a neni na stejne urovni jako ostatni (kde by prednost zprava funguje podstatne lepe). Me je sumak jestli mi to zabere 10s nebo 15s, ja tu 30ku dodrzuji tak jako tak, ale proste nevidim tu logiku v tom, proc pred (pro me 3) vyjezdy skoro zastavit (pribrzdit opravdu kvuli prehlednosti a velikosti plotu nestaci), kdyz stejne vim, ze ty auta z tama realne nepotkam. Tohle nedava vubec zadny smysl.
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
To mě velmi zklamalo, že se Mydlan bude stěhovat do Prahy až za 9 let. Myslím, že se budoucí sousedi mají na co těšit, až se k nim nastěhuje a bude je zásobovat moudrama typu všechno znám, všude jsem byl. Nešlo by to stěhování urychlit 

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
v pořádku, ten kdo poukáže na problémy které tu jsou, je špatný a vlastně prudič
ten kdo je za ně odpovědný nebo by je měl řešit, je vlastně "frajer"
nebo by mi na to něco napsal, ale nemůže...to je k smíchu
fakt opravdu, vemte se za ruce,
stoupněte si na Hájích na zastávku před ty popelnice a zpívejte si Chýňskou hymnu a poplácejte přitom pana frajera
po zádech
, jak nám to tu super vymyslel
, doufám, že tam přitom zmoknete...
raději bych se dozvěděl o tom, jak bude vedení obce problémy řešit a psal tu jen samou chválu
sorry ale taky mě to už neba, a začíná mi to připadat taktéž silně žabomyší
tohle téma si blokuju, protože nemá za mák smyslu
ten kdo je za ně odpovědný nebo by je měl řešit, je vlastně "frajer"
nebo by mi na to něco napsal, ale nemůže...to je k smíchu

stoupněte si na Hájích na zastávku před ty popelnice a zpívejte si Chýňskou hymnu a poplácejte přitom pana frajera
po zádech




raději bych se dozvěděl o tom, jak bude vedení obce problémy řešit a psal tu jen samou chválu
sorry ale taky mě to už neba, a začíná mi to připadat taktéž silně žabomyší
tohle téma si blokuju, protože nemá za mák smyslu
-
- Příspěvky: 92
- Registrován: 16 zář 2010, 13:28
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Ach jo asi se rozpláču 

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Tak mě už nějaký liberečák jaksi nedal přednost nahoře u hřiště. Vyjížděla sem Točivou ven. Dotyčný se se mnou do krve hádal, že on je na hlavní. Tak sem mu šla tu značku ukázat. Liberečák kroutil hlavou, že mu málem upadla
. Mimochodem, do spoustu křižovatek fakt není kvůli plotu vidět a já vidím doprava kolikrát až v půlce křižovatky.

Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Ja bych vam doporucil toto:
http://kds.vsb.cz/ord/165_dble_roundabout.gif
Neni mi jasne, proc se tohle velmi levne, a presto ucinne reseni v CR dosud nevyuziva. Legislativa?
Uz jsem o tom kdysi mluvil, ve Svycarsku je takovychto krizovatek prave v malych obcich a mesteckach nespocet.
V praxi takovato krizovatka vlastne znamena, ze prednost automaticky davaji ridici ve vsech moznych smerech. Nikdo si nedovoli takovou krizovatku prosvistet rychle.
Toto reseni velmi vyrazne rika ridici, se ze blizi krizovatka a troufam si rict, ze ani ridic, ktery do dane oblasti jede poprve, takovou krizovatku neprehledne. Coz se bohuzel o chynskem reseni rici prilis neda, svislou dopravni znacku lze lehce prehlednout, neb nikdo neni neomylny a riziko nehody je pak relativne velke. A to se zrejme take stalo onomu libereckemu ridici.
EDIT pro rejpaly: myslel jsem jeden kruhovy objezd, ne dva, jak je vyznaceno na obrazku, samozrejme.
EDIT2:
A toto reseni navic pokryje i ten hlavni problem, kterym je snizeni rychlosti ridicu jedouci smerem dolu do obce, kterych se soucasne reseni paradoxne vubec netyka...
http://kds.vsb.cz/ord/165_dble_roundabout.gif
Neni mi jasne, proc se tohle velmi levne, a presto ucinne reseni v CR dosud nevyuziva. Legislativa?

Uz jsem o tom kdysi mluvil, ve Svycarsku je takovychto krizovatek prave v malych obcich a mesteckach nespocet.
V praxi takovato krizovatka vlastne znamena, ze prednost automaticky davaji ridici ve vsech moznych smerech. Nikdo si nedovoli takovou krizovatku prosvistet rychle.
Toto reseni velmi vyrazne rika ridici, se ze blizi krizovatka a troufam si rict, ze ani ridic, ktery do dane oblasti jede poprve, takovou krizovatku neprehledne. Coz se bohuzel o chynskem reseni rici prilis neda, svislou dopravni znacku lze lehce prehlednout, neb nikdo neni neomylny a riziko nehody je pak relativne velke. A to se zrejme take stalo onomu libereckemu ridici.
EDIT pro rejpaly: myslel jsem jeden kruhovy objezd, ne dva, jak je vyznaceno na obrazku, samozrejme.
EDIT2:
A toto reseni navic pokryje i ten hlavni problem, kterym je snizeni rychlosti ridicu jedouci smerem dolu do obce, kterych se soucasne reseni paradoxne vubec netyka...
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Tohto riesenia by som sa v nasich koncinach seriozne bal. Uz len kruhace bol problem, kruhace s dvomi jazdnymi pruhmi su este stale problem ... jeden denne prechadzam a pravidelne je co tyzden nehoda.kubajs píše:Ja bych vam doporucil toto:
http://kds.vsb.cz/ord/165_dble_roundabout.gif
Neni mi jasne, proc se tohle velmi levne, a presto ucinne reseni v CR dosud nevyuziva. Legislativa?
.
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Tak to vypada, ze uz i TESCO ma parking s prednosti zprava...Mydlan píše:Snadný příklad viz metropole - parking - přednost zprava - chaos, ťukance, mávání rukou, pouštění, brždění provozu apod....
Oproti tomu parking TESCO a IKEA - Avion - bez přednosti zprava - hlavní a vedlejší - naprosto v pohodě.
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Tak tak, u Tesca a Ikey taky platí přednost zprava, už delší dobu. Ale ze setrvačnosti a dle jakéhosi "zvykového práva" se tam pořád při výjezdu z těch parkovišť na průjezdní ulice dává přednost (nebo spíš auta projíždějící po příjezdových ulicích nedávají přednost autům vyjíždějícím z parkovišť).kryglik píše: Tak to vypada, ze uz i TESCO ma parking s prednosti zprava...
Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Je u Tesca na Zlicine znacka ve stylu: "pozor, zmena prednosti v jizde - prednost zprava"?
Ja vzdy zajizdim jen primo k Tescu, takze jsem si nevsiml nebo znacku prachsproste opakovane prehledl.
Myslim, ze pokud tam znacka neni, je situace velmi sporna, nebot ta hlavni prubezna cesta je bezna komunikace (dokonce je i zvyraznena prerusovanymi carami po stranach) a ostatni vjezdy/vyjezdy mohou byt jen ucelovymi komunikacemi = mista lezici mimo silnici. Ale jak to jako ridic poznam?
Pokud je tam znacka "prednost zprava", tak je situace zcela jasna samozrejme.
Hlavni problem pravidla prednosti zprava, tak jak se casto aplikuje v CR, je, ze ridic nema v mnohych pripadech sanci odhadnout, zda se jedna o ucelovou komunikaci = legislativne misto lezici mimo silnici nebo o beznou silnici. Coz je vlastne i pripad Chyne v Hajich nad zastavkou, nebot silnice je vydlazdena zamkovou dlazbou, coz dava nerezidentnim ridicum pocit, ze se jedna o soukromy pozemek (misto lezici mimo silnici).
Jinak pri vyjezdu od Tesca davam radeji vzdy prednost ostatnim ve stylu moudrejsi ustoupi
, nebot clovek opravdu nema jistotu a za ty neprijemnosti spojene s resenim nehody to nestoji. A soucasne si v zadnem pripade nikdy nevynucuju prednost zprava u Metropole, i kdyz vim, ze jsem jasne v pravu. Proste nestoji to za ten risk a par usetrenych vterin... Stejne jako neproletim krizovatku na zelenou, kdyz vidim, ze z krizeni jede auto na cervenou
.
Ja vzdy zajizdim jen primo k Tescu, takze jsem si nevsiml nebo znacku prachsproste opakovane prehledl.
Myslim, ze pokud tam znacka neni, je situace velmi sporna, nebot ta hlavni prubezna cesta je bezna komunikace (dokonce je i zvyraznena prerusovanymi carami po stranach) a ostatni vjezdy/vyjezdy mohou byt jen ucelovymi komunikacemi = mista lezici mimo silnici. Ale jak to jako ridic poznam?
Pokud je tam znacka "prednost zprava", tak je situace zcela jasna samozrejme.
Hlavni problem pravidla prednosti zprava, tak jak se casto aplikuje v CR, je, ze ridic nema v mnohych pripadech sanci odhadnout, zda se jedna o ucelovou komunikaci = legislativne misto lezici mimo silnici nebo o beznou silnici. Coz je vlastne i pripad Chyne v Hajich nad zastavkou, nebot silnice je vydlazdena zamkovou dlazbou, coz dava nerezidentnim ridicum pocit, ze se jedna o soukromy pozemek (misto lezici mimo silnici).
Jinak pri vyjezdu od Tesca davam radeji vzdy prednost ostatnim ve stylu moudrejsi ustoupi


Re: Změna přednosti v ulici Ke skále anketa
Ja uz tam par tydnu nebyl, tak nevim - nicmene na silnici byly urcite jeste pruhy, ktere sou dost jednoznacne. Cedule se zonou prednosti zprava a to, ze ty pruhy na ceste "vyretusovaly" jsou relativne nove.Palat píše:Tak tak, u Tesca a Ikey taky platí přednost zprava, už delší dobu. Ale ze setrvačnosti a dle jakéhosi "zvykového práva" se tam pořád při výjezdu z těch parkovišť na průjezdní ulice dává přednost (nebo spíš auta projíždějící po příjezdových ulicích nedávají přednost autům vyjíždějícím z parkovišť).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 3 hosti