[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/tas2580/seourls/event/listener.php on line 216: Undefined array key "FORUM_NAME"
Chýňské diskusní fórum • Návrh terénní cyklostezky Chýně - Ptice
Stránka 1 z 2

Návrh terénní cyklostezky Chýně - Ptice

Napsal: 07 led 2008, 23:25
od kubajs
Napadla mě myšlenka, jak by bylo možné zrealizovat změnu plánované cyklostezky k Hájku způsobem, aby nevedla odněkud nikam. Délka stezky mi vychází od přejezdu až do cílového bodu na 4.09 km.
Dobře chápu 2 nejdůležitější faktory - finanční prostředky a vlastnictví pozemků, jde pouze o nápad, který by se třeba mohl líbit, možná by se nemuselo jednat pouze o utopii.

Cílový bod navrhované stezky navazuje na zelenou turistickou trasu KČT, ze které se naskýtá hned několik pěkných variant na velmi slušné a dlouhé výlety (mám vyzkoušeno) na horském kole (MTB), ale i na crossu, samozřejmě také pěšky. Při použití této stezky by se účastník zcela vyhnul automobilovému provozu (to ostatně zajišťuje již samotný název 'stezka').

Realizace stezky by dle mého názoru ani nemusela být příliš nákladná.
Lze ji zrealizovat i jinými prostředky, než je dnešní módní nákladné a pro mne osobně nevzhledné vyasfaltovávání širokých pásů cesty, které patří spíše do větších měst či jinam, kde podobné řešení není možné realizovat.
Řešením je např. tzv. singletrack: viz

http://www.cemba.cz/singltrek/

(pro 'rejpaly' podotýkám, že nejsem členem asociace ČEMBA (alespoň zatím), ale tento relativně levný a hlavně do přírody krásně zapadající styl realizace terénní cyklostezky se mi velmi zamlouvá).
většina z těchto singletracků má povrch bez problému sjízdný na horském i crossovém kole (drtivá většina dnes prodávaných jízdních kol) a je samozřejmě vhodná i pro rodiny s malými dětmi.

Přikládám mapu navarhované trasy (průběh jsem vyznačil červenou čárou):

Obrázek

Závěrem bych chtěl zdůraznit, že by stezka mohla v budoucnu nabídnout pro zhruba 5000 budoucích obyvatel Chýně + několika dalších tisíc turistů z Hostivice či Prahy několik slušných příležitostí, kam vyjet bez nutnosti použití automobilu za sportovním vyžitím, či pouze na procházku nejen o víkendech, ale rovněž po pracovní době, či před ní;-). Zároveň by mohla přinést do obecní kasy pár finančních prostředků navíc.

Napsal: 08 led 2008, 00:17
od kubajs
Ještě jednu věc bych rád zdůraznil:
V nejbližších letech se počítá s plánem realizace výstavby cyklostezky Zličín - Chýně, která má končit v Chýni v lokalitě Na Vyhlídce.

Trofám si říci, že již v dnešní době je naše obec mezi cyklistickou veřejností oblíbená.

Již po výstavbě této plánované stezky podle mých odhadů vzroste návštěvnost v naší obci cyklistickou veřejností.

Když si ale představím, že by byla možnost ze Zličína (kam jezdí metro jízdní kola bezplatně přepravující) po vlastní cyklo ose dojet až do velmi atraktivní lokality, a to během cca 10km, troufám si říci, že by po výstavbě stezky podobné té mnou navrhované návštěvnost Chýně a oblíbenost celé stezky rapidně vzrostla.

Záměrně nebudu uvádět žádná konkrétní čísla, neboť je ani sám neznám, ale představte si, kolik cyklistických nadšenců a cykloturistů či horských cykloturistů žije v Praze a blízkém okolí a kteří by tuto cyklostezku mohli využít?

V okolí Chýně sice existuje několik cyklotras, ale problémem je, že cyklotrasa vede v drtivé většině po silnici a není žádným bezpečnostním prvkem oddělena od běžného silničního provozu. Narozdíl od cyklostezky, která by měla být naopak od silničního provozu výrazně oddělena a tudíž je také výrazně bezpěčnější, než cyklotrasa.

Trendem dnešní doby je bezpečnost cyklistů a oddělování silničního a cyklistického provozu. V tomto směru cyklostezka vyhovuje dokonale.
Navíc spousta lidí pracující právě v Praze či jiných velkoměstech se snaží hledat právě takový druh sportovního vyžití, aby co nejvíce splynula s přírodou a utekla z každodenního shonu velkoměsta za relaxací, odpočinkem.
Rovněž v tomto směru stezka snad splní očekávání (nádhernou přírodu si na určitých místech bohužel nevykouzlíme tak rychle, jak můžeme vykouzlit cyklostezku).

Závěrem malé zamyšlení - nenapadá me žádná cyklostezka na západním okraji Prahy v dostupnosti metra, kterou by bylo možné použít pro tak velký počet cyklistů, jako právě zmíněná cyklostezka Zličín - Ptice.
Jistou částečnou alternativou jsou turistické trasy v okolí Prokopského údolí, Radotína či Černošic. Doprava do těchto lokalit však není zdaleka tak jednoduchá, jako na Zličín.
Abych však neuváděl pouze samá pozitiva navrhované trasy, jistým negativním faktorem by mohla být menší atraktivita životního prostředí / přírody mezi Zličínem a Chýní narozdíl od Prokopského údolí, Radotína a Černošic.

Napsal: 08 led 2008, 00:27
od Srneček
No jo, pěkný, už tu mám na stole něco podobnýho od bří. Fousků - ti ale cestu vedou za tou silnicí 101 mírně doprava na Svárov (po trase již zakreslené cesty). Na druhé straně jí vedou přes Chejň až do Řep. Rozhodně bych ale doporučoval zprovoznit krátký úsek mezi Baštou a Strahovským rybníkem, tím by se vytvořil obchvat Chýně a cyklista by se nádherně dostal do Hostivice aniž by musel po silnici...ale už jsem to tady někde psal a spíš by to bylo na ústní popovídání.

Napsal: 08 led 2008, 01:05
od kubajs
Srneček píše:No jo, pěkný, už tu mám na stole něco podobnýho od bří. Fousků - ti ale cestu vedou za tou silnicí 101 mírně doprava na Svárov (po trase již zakreslené cesty). Na druhé straně jí vedou přes Chejň až do Řep. Rozhodně bych ale doporučoval zprovoznit krátký úsek mezi Baštou a Strahovským rybníkem, tím by se vytvořil obchvat Chýně a cyklista by se nádherně dostal do Hostivice aniž by musel po silnici...ale už jsem to tady někde psal a spíš by to bylo na ústní popovídání.
Musím uznat, že tyto varianty znějí taky zajímavě. Propojení mezi Baštou a Strahovským ryb. by nemuselo být příliš nákladné a je pravda, že pro lidi z Hostivice by bylo velmi přínosné. Není samozřejmě vůbec nutné, aby stezka vedla zrovna z Hájů. Na druhou stranu při hájecké variantě by stačilo protáhnout již existující polní cestu, která je an kole bez problému sjízdná až k posedu. Pak se ztrácí v oraništi a je nesjízdná. V sobotu jsem to sice po zmrzlém poli projel až do Svárova, ale je to opravdu pro otrlé, na celopéru by to bylo bez problému, nic pro crossaře ;). Při teplotách nad nulou by hrozilo utopení v oraništi.
Varianta bratří Fousků do Svárova je rovněž bez problémů. Na té vedlejší silnici je opravdu minimální provoz, takže já osobně bych neměl žádný problém s tím, abych si případně sjel na zelenou nebo modrou stezku a pokračoval směrem na Markův mlýn či do Zabité rokle. Crossaři by opravdu asi uvídali silniční sjezd do Dolního Podkozí, která já osobně mám taky v oblibě v případě méně příznivého počasí.

Napsal: 08 led 2008, 01:27
od kubajs
Co takhle, Srnečku?

Obrázek

vytečkované jsou existující nebo částečně existující cesty či polní cesty, občas jen mírně nebo vůbec vyjeté koleje od traktoru v poli - hlavně za silnicí od hájku skoro až k silu či co je to za objekt.
Omluv, prosím, mizernou kvalitu, jdu spát ;)

Napsal: 09 led 2008, 08:45
od obyvatel
Myslím, že finanční prostředky z rozpočtu obce lze investovat do důležitějších projektů, například opravy chodníků!!!

Napsal: 09 led 2008, 08:59
od Srneček
Z obecních peněz by se to nestavělo (maximálně by se jednalo o nějakou zlomkovou částku). Musela by se získat dotace (např. na obnovu polních cest), nebo by se mohlo jednat o svépomocné prošlapání pěšiny (mezi Baštou a Strahovákem).

Napsal: 09 led 2008, 10:14
od kubajs
Srneček píše:Z obecních peněz by se to nestavělo (maximálně by se jednalo o nějakou zlomkovou částku). Musela by se získat dotace (např. na obnovu polních cest), nebo by se mohlo jednat o svépomocné prošlapání pěšiny (mezi Baštou a Strahovákem).
Řekl bych, že by bylo možné získat dotaci z EU, která je na rozvoj cyklistické infrastruktury přímo vyhrazena. Zkusím se ještě poptat dál.
Každopádně v mnoha případech tyto projekty hradí stát, ne obec. V našem případě by se dalo očekávat, že by to mohla financovat i Praha.

Napsal: 14 led 2008, 08:15
od obyvatel
Nechci Vám brát optimismus, ale Praha rozdávat okolním obcím asi moc peněz nebude a pokud jde o financování ze zdrojů EU platí tam vždy povinnost spolufinancování.

Napsal: 14 led 2008, 10:13
od Denda
Navrhuji svépomocné vyšlapání, bylo by to asi nejrychlejší... nebo čekat na vybudování stezky a užít si ji v pozdním důchodu...
TOM

Napsal: 14 led 2008, 11:31
od Jiří Nývlt
Denda píše:Navrhuji svépomocné vyšlapání, bylo by to asi nejrychlejší... nebo čekat na vybudování stezky a užít si ji v pozdním důchodu...
TOM
Jojo...

:lol:
1) Lepší pozdějš nežli vůbec.
2) Co je odloženo, není ztraceno.
3) Co se vleče, neuteče...
:roll:
:?

Napsal: 14 led 2008, 11:51
od rnarovec
Denda píše:Navrhuji svépomocné vyšlapání, bylo by to asi nejrychlejší... nebo čekat na vybudování stezky a užít si ji v pozdním důchodu...
TOM
taky si myslím. stezky mi kolem Chýně fakt chybí, v blátě se dost blbě i běhá, což je můj šálek kávy. Přivítal jsem mráz, protože pak se to dalo střihnout i přes pole a lítat se srnkama :)
Nestačilo by jen najít toho agilního sedláka, kterej zvoře vše komplet kolem Chýně, aby za flašu nechal sem tam metr volnej? Na tu flašu bych rád přispěl namísto čekání na EU dotace :)

Napsal: 14 led 2008, 13:11
od punker
masová akce typu pochod Chýně - Ptice, popř. Svárov by to vyřešila :lol:

Napsal: 14 led 2008, 14:40
od -cs-
kubajs píše:Již po výstavbě této plánované stezky podle mých odhadů vzroste návštěvnost v naší obci cyklistickou veřejností.

Záměrně nebudu uvádět žádná konkrétní čísla, neboť je ani sám neznám, ale představte si, kolik cyklistických nadšenců a cykloturistů či horských cykloturistů žije v Praze a blízkém okolí a kteří by tuto cyklostezku mohli využít?
singletrek je pekna idea, ale som za rozumny mix.

u stezky chyne-zlicin by som predpokladal vysoku frekvenciu pouzitia ako alternativu k MHD a modremu andelu :). Nie kazdy chce jazdit MTB alebo cross.

Preto by som na tomto useku uvital, ak uz nie modny asfalt, tak aspon dostatocnu sirku aby sme sa mohli obist a este stale zostalo na opilecky
"zik-zak" manever.

V pripade asfaltu by boli super aj kolieckove korcule /brusle :) /

Napsal: 08 úno 2008, 00:08
od kubajs
-cs- píše:
kubajs píše:Již po výstavbě této plánované stezky podle mých odhadů vzroste návštěvnost v naší obci cyklistickou veřejností.

Záměrně nebudu uvádět žádná konkrétní čísla, neboť je ani sám neznám, ale představte si, kolik cyklistických nadšenců a cykloturistů či horských cykloturistů žije v Praze a blízkém okolí a kteří by tuto cyklostezku mohli využít?
singletrek je pekna idea, ale som za rozumny mix.

u stezky chyne-zlicin by som predpokladal vysoku frekvenciu pouzitia ako alternativu k MHD a modremu andelu :). Nie kazdy chce jazdit MTB alebo cross.

Preto by som na tomto useku uvital, ak uz nie modny asfalt, tak aspon dostatocnu sirku aby sme sa mohli obist a este stale zostalo na opilecky
"zik-zak" manever.

V pripade asfaltu by boli super aj kolieckove korcule /brusle :) /
Az ted koukam, ze jsem nejak zapomnel zareagovat :). S tim se naprosto ztotoznujeme, stezku Zlicin - Chyne bych bral spis jako dalkovou cyklostezku. Tady by byl zrovna asi vhodnejsi asfalt, protoze se da ocekavat, ze by stezku vyuzivali prave lidi cestujici na kole treba na Zlicin a zpet. Tzn. priorita vyuziti by spocival spis k presunu nez k rekreaci. Clovek by v tomto pripade ocenil asi ten rychly presun - byt ze Zlicina v Chyni prakticky stejne rychle jako autem. Dal z Chyne na Svarov uz by stacila nejaka sotolinka nebo neco podobne komfortniho.
Mimochodem, testoval jsem jizdu ze Zlicina do Chyne pres Chrastany nekdy kolem 23:30h, v tuto nocni hodinu je to jako prochazka ruzovym sadem, zadny provoz - predjelo me pouze jedine auto ;). Pres den (hlavne rano) bych si jizdu stejnou trasou nerisknul.