PaMi píše:Dádule píše:Srnecku - me ten tvuj navrh prijde uzasnej..jsem pro. Mozna by se to mohlo projednat na nejakem pristim zastupitelstvu a my obcani bychom mohli zastupitelum pomoci pochopit vyhody tohoto reseni, kdyz je sami nevidi.
Na posledním veřejném zastupitelstvu se předváděli architekti, kteří zpracovávají studii Zklidnění centra obce. Tato studie jak bylo řečeno bude stát obec 750tis. Z toho obec dostane dotaci 350 tis. od kraje. Ale stejně 400 tis musí vytáhnout z kapsy. Na zastupitelstvu bylo hovořeno pouze o studii. V
zápise je ale pouze konstatováno, že obec dostala 350 tis. na projekt. Kde je pravda ví tedy asi jenom paní starostka nebo paní tajemnice. Ale projekt to asi nebude, protože jak bylo řečeno, jedná se o celkovou investici ve výši více než 200 mil. Kč. Projekt by tedy měl stát v řádech desítek milionů.
Vlastní tudii dělá firma A.L.T. Architekti, kterou ovlivňuje autor proslulé Chýňské hymny pan Arch. Kovář. Z toho důvodu nejsou jakékoliv připomínky řadových občanů žádoucí, protože tomu nerozumíme.
Takže jaký z tohot vidím závěr? Bude studie za 3/4milionu na investici více než 200milionů. Samozřejmě na to peníze nebudou, takže se bude čekat a čekat a čekat a v dohledné době se nic se nezmění. Ačkoli příští rok budou volby do obecního zastupitelstva, takže svítá naděje, že věci které 4 roky nešly, tak před volbama z populistických důvodů půjdou.
takto vypadala výzva k podání nabídky:
Věc: výzva k podání nabídky
Ve smyslu zákona č.137/2006 o veřejných zakázkách vás vyzýváme k podání nabídky na zhotovení projektové dokumentace akce Rehabilitace jádra obce a souvisejících částí, celková rekonstrukce ulic Hlavní, Rudenské, Okružní a návsi v Chýni.
Zadavatel: Obec Chýně, Hlavní 200, Chýně, 253 01 Hostivice,
zastoupená starostkou ing.Věrou Kovářovou, MIM
Veřejná zakázka na vypracování dokumentace na úrovni DSP má tyto části:
1. Architektonické řešení parteru centra obce v rozsahu dle zadání obce, koncepce dopravně - technického řešení ve smyslu zvýšení bezpečnosti, plynulosti a zklidnění dopravy, dopravně – inženýrské podklady pro toto řešení.
2. Projektová dokumentace pro přípravu stavebních prací a vypracování projektové dokumentace veřejného osvětlení, zajištění stavebního povolení a vypracování výkazu výměr.
Předmět a rozsah plnění je blíže specifikován v příloze č.2: „Požadavky na architektonické a dopravní řešení stavby a na podrobnosti výkazu výměr“.
Zadávací podklady:
- Situační zakreslení řešeného území v mapě obce (příloha č.1)
- Požadavky na architektonické a dopravní řešení stavby a na podrobnosti výkazu výměr (příloha č.2)
- Ideový koncept zadání regenerace centra obce (příloha č.3)
- Studie komplexního dopravního řešení obce v digitální podobě (A – P – E – L, 08. 2008)
- Vybranému uchazeči bude poskytnuto polohopisné a výškopisné zaměření dotčeného území v systému S-JTSK v datovém formátu dwg, dgn.
Informace o ostatních uchazečích, kterým byly zadávací podklady zaslány se neposkytují.
V průběhu zpracování projektové dokumentace DUR i DSP bude se zadavatelem konzultováno její řešení.
Místo a lhůta pro podání nabídky:
Místem pro podání nabídek je OÚ v Chýni. Nabídky mohou být podány pověřenou osobou nebo doporučeně poštou, v obou případech nejpozději do…….hod. dne………… 2008.
Způsob úpravy a náležitosti podání nabídky:
Nabídka musí být podána v uzavřené obálce, opatřené na uzavření razítky a podpisy uchazečů, označené nápisy:
- Veřejná zakázka: Rehabilitace jádra obce a souvisejících částí, celková rekonstrukce ulic Hlavní, Rudenské, Okružní a návsi v Chýni
- NEOTVÍRAT
Zadavatel nepřijme obálky s nabídkami, které nebudou takto označeny, nebo ty, které budou poškozeny tak, že bude možné z nich obsah vyjmout.
Způsob hodnocení nabídek a výběru nejvhodnější z nich je výhradně záležitostí zadavatele. Zadavatel je oprávněn vybrat návrh, který mu nejlépe vyhovuje, přičemž není povinen sdělovat důvody přijetí ani odmítnutí nabídky.
Kritéria hodnocení:
Ve výběrovém řízení budou jednotlivé nabídky hodnoceny podle následujících kritérií:
1. Nabídková cena
2. Dodržení termínu zpracování jednotlivých částí dle zadání obcí
3. Reference firmy v předmětné oblasti projektové činnosti (min.5 projektů či realizovaných staveb obdobného charakteru)
Platební podmínky:
- Lhůta splatnosti faktur je vázána na skutečné zaúčtování schválené dotace na účet obce, nejpozději však 60 dní od převzetí faktury zadavatelem.
- Zadavatel neposkytuje zálohové faktury.
Obsah a forma nabídky:
- Název a přesná adresa uchazeče
- IČ, DIČ
- Bankovní spojení
- Jména zodpovědných pracovníků a statutárních zástupců
- Vyplněný krycí list (příloha č.4)
- nabídkové ceny (bez a včetně DPH) za zpracování částí 1 a 2
- termíny zpracování jednotlivých částí
- Ověřená kopie dokladu oprávnění k podnikání v oborech Projektová činnost ve výstavbě a Inženýrská činnost ve výstavbě
- Ověřená kopie osvědčení o autorizaci Českou komorou architektů pro projekční činnost v oborech architektura, pozemní, inženýrské a technologické stavby a obory souvisící, parková, zahradní a krajinářská tvorba.
- Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě na pojistnou částku minimálně 5 milionů Kč
- Podepsaný návrh Smlouvy o dílo (podpis, razítko)
Jiné podmínky: dtto jako v původní verzi, ale každý odstavec zvlášť
Příloha č.2
Požadavky na architektonické a dopravní řešení stavby a na podrobnosti výkazu výměr
(na úrovni DSP pro vydání stavebního povolení)
1. Požadavky na architektonické řešení parteru centra (návsi a okolí) a vyznačených
lokalit obce:
- úprava povrchů, návrh charakteru zadláždění (materiály, spárořez) chodníků a
komunikací (zachovat tranzit návsí ale předláždit v celé ploše, řešit jako obytnou zónu
se zpomalovacími, bezpečnostními prvky)
- návrh zeleně v celém rozsahu, vodní plochy (rybníčku) napojené na přírodní zdroj
vody v souvislosti s umístěním pomníku padlých na návsi (umístění možno změnit),
návrh umístění pro kapli na návsi (průměr místa cca 6 m)
- návrh umístění zastávek autobusu PID na ul.Hlavní v obou směrech
- návrh charakteru architektonického designu prvků parterové architektury – přístřešky
zastávek PID, lavičky, odpadkové koše, vývěsky, prvky veřejného osvětlení
2. Toto architektonické řešení bude odpovídat dopravně – technickým požadavkům ve smyslu platných norem a vyhlášek, zejména ČSN 736110, ČSN 73 6425-1,vyhlášce MMR č.369/2001 Sb., TP 65.
Dopravně - inženýrské řešení bude obsahovat:
- úpravy a návrhy vedení vozovky
- úpravy a návrhy vedení chodníků
- úpravy a zákresy inženýrských sítí (VO, elektro silno a slabo proud, telefon, plyn, voda, kanalizace, kabelová televize…) s tím, že všechny nové a všechny stávající venkovní rozvody budou uloženy jako kabelové rozvody do kolektoru v chodníku do země
- úpravy a návrhy umístění veřejného osvětlení
- úpravy a umístění svislého dopravního značení (minimalizovat množství)
- úpravy a umístění parkovacích míst
- návrhy a řešení přechodů pro chodce včetně ochranných ostrůvků, zón a vodorovného značení na vozovce
3. Soubor VO bude obsahovat:
- návrhy a specifikace navrhovaných kabelů
- kabelový plán
- svorkování ve stožárech
- návrh a technickou zprávu použité technologie (svítidla, stožáry, svorkovnice atd.)
- výpočet spotřeby el. energie pro nové zařízení
- světelně technické výpočty pro přisvícení přechodů
- připojení nových zařízení na stávající síť VO popř. návrh zapojení v napájecích bodech
Soubor VO bude odpovídat normám a zákonům:
• Zákon č. 50/1976 Sb. Stavební zákon
• ČSN 73 6110
• ČSN 73 6425-1
• ČSN EN 12 665
• ČSN 36 0400, 36 0410, 36 0411
4. Výkaz výměr bude obsahovat:
- agregované položky prací
- agregované položky materiálu
- způsob likvidace stavebního odpadu
5. Kladná vyjádření relevantních účastníků stavebního řízení (dotčení správci, majitelé
pozemků, místně příslušné orgány státní správy, Národní institut pro integraci osob
s omezenou schopností pohybu a orientace ČR atd.).
6. Platné stavební povolení.
Veškerá dokumentace pro stavební povolení musí být v souladu se Stavebním zákonem.
Schválená dokumentace bude předána objednateli v požadované formě, upřesněné
v SOD.
Příloha č.3
Ideový koncept regenerace centra obce:
1. HISTORIE
Formy původního názvu v časové chronologii: Kayna, Chajna, Chejň
1273 – první zmínka písemná – papež Řehoř X věnoval ves řádu Strahovských premonstrátů
středověk – Zdeněk z Chýně, tvrz (severní strana cesty)
7 (9) rybníků
sedláci a chalupníci, 10 stavení (původně na jižní straně cesty)
později: - pastouška (č.p.15 – před školou)
- kovárna (č.p.14)
- ovčín (č.p.17)
- panská hospoda (č.p.21)
- mlýn (doložen 1727)
- premonstrátský hospodářský dvůr (1548 za opata Jana ze Šternovic)
- náves na východní straně trojúhelníku jádra obce - studánka „Kačenka“ se zvoničkou (k ní strouha z pískovny)
- kříž (nyní na hřbitově)
rody: Nedbal, Chalupa, Karban (před 1618), Rajtora (kontinuálně od 1737)
Obec zemědělská, těžila z blízkosti Prahy – hospodářské zázemí strahovského kláštera, Litovický potok zásoboval vodou pražský hrad. Poloha mezi Prahou a Kladnem – Rudnou
- Svárovem, i později bez průmyslu.
Historické památky v okolí:
Poutní cesta Strahov – Hájek (františkánský klášter, Loreta 1623)
Litovice – tvrz (biskupové Jan III., Jan IV. z Dražic)
2. SOUČASNOST
ÚP - 1994 (Marhold a spol., neschválený zastupitelstvem?)
- 2003 (AUA, Zeman a spol.)
Špatně nastavený územní plán, otevírá cestu k extenzivnímu růstu obce
(počet obyv.: 2003: 650, 2008: 4500 – 5000), nepřipravená infrastruktura.
Vznik průmyslové zóny – OK-Trans, Prazdroj, Berger-Beton…
V období 1995 – 2006: částečně realizovány sítě – elektro, voda , kanalizace - ČOV, plyn, nezajištěny ale kapacity odpovídající nárůstu obyvatel.
Zanedbaná údržba a parter obce (dezolátní veřejné osvětlení, chodníky, komunikace, veřejná prostranství).
(Z hlediska úrovně veřejných prostranství nekvalitní nová zástavba, bez zeleně, zázemí, komponované hierarchie prostor)
3. INVESTIČNÍ ZÁMĚR, ZADÁNÍ:
Rehabilitace původního jádra obce a souvisejících částí. Přes rozsáhlou novou zástavbu nevzniká nové centrum, zůstává jím obec stávající. Předmětem záměru jsou všechny aspekty urbanisticko - architektonického řešení:
- Celkový koncept – komunikační řešení, zklidnění tranzitní dopravy, parkování, zastávky autobusu, definování veřejných prostranství, rekonstrukce zeleně.
- Křížení ulic Hlavní a Rudenské (vnímané dnes jako náves):
Zklidnění tranzitní dopravy, propojení křižovatkou rozdělených ploch v plochu
přátelskou pro chodce, zeleň, parterová architektura (drobné prvky, kaple). Vodní
plocha (rybníček).
- Křižovatka ulic Hlavní a Okružní, prostor u školy:
Úprava komunikace se zpomalovacím prvkem a přechodem, pěší zóna před
školou a v ulici Květnové.
MOTTO:
Zpracovat návrhy tak, aby mohly fungovat ještě před výstavbou dopravního obchvatu obce, který bude pravděpodobně realizován o několik let později. (Stávající komunikaci zúžit a výrazně zpomalit průjezdní rychlost řešeným územím. Rozšířit chodníky, kultivovat pobytové plochy, umístit parkovací místa podél hlavní komunikace.)
Definovat a pokud možno rozšířit navrhovanou zeleň, preferovat umístění tradičních stromů. Zvážit možnost umístění stromořadí na hlavní ulici.
Jasněji definovat mobiliář s důrazem na vytvoření míst pro pobyt lidí.
Zamyslet se nad umístěním kaple na návsi.
(Ing.arch.mgA.A.Hýblová, Hodnotitelská rada Ceny Petra Parléře).
tuto si ALŤácí vysoutěžili, takže za 3/4mega myslím, že dost dobrý, jasně specifikovaný, co se po AL-T Architekti chce a co mají dovalit

estli budou poté prachy na rekonstrukci, to je další stránka, samozřejmě se to bude muset rekonstrukce rozdělit do několika etap...
na zmiňovaném zasedání obecního zastupitelstva se ke studii vyjadřovali i občané, kterým byly zodpovězeny i otázky na ALT...