PaMi píše:
1. v ceně 2.000,- Kč za vstupní připojení je i AP, anténa a její instalace na dům?
2. Jaká je typická rychlost připojení, je nějaká minimální garantovaná?
3. Existuje nějaká hotline kam se hlásí poruchy? Je nějaká garantovaná doba opravy závady?
4. Jaký je časový horizont pokrytí starší části obce a už je jasné kde bude hot spot ? (vždy předplácím WIA 1 měsíc dopředu).
Díky za odpovědi.
PaMi
ad 1. Ne. Částka 2000,- Kč obvykle slouží k umoření nákladů spojených s vybudováním všesměrové antény a přivedení konektivity k ní. Koncové zařízení ( anténa, AP atd. ) je majetkem člena a stejně tak je i jeho vlastní instalace. Na informační schůzce sdružení ( a nejen na ní ) je možné získat kontakt na firmu která instalaci za úplatu provede, pokud si na ni zájemce netroufá. ( Pracujeme v modelu firmy IKEA, proč platit za něco co si mohu udělat sám ). Fakt, že zařízení je ve vlastnictví člena, který se neupisuje k žádným budoucím závazkům, mu umožňuje kdykoliv opustit sdružení a přejít k jinému poskytovateli např. WIA-WIFI. Ale nutí sdružení k tomu aby si členů vážilo.
ad 2. Rychlost připojení je dána technologií,
kdy při použití 2.4GHz 802.11b(g) je to maximálně 1.2MBit/s,
při použití 5.4GHz 802.11a je to maximálně 3.0Mbit/s
Toto jsou rychlost připojení člena.
Při použití spoje 10.5GHz je to maximálně 34Mbit/s ale to máme jen na linkové spoje, doma ho zatím nikdo nemá.
A také agregací, tedy podílem počtu připojených členů na jedno přípojné místo.
Pojem "Minimální garantovaná rychlost" není ve sdružení definován.
ad 3. Ano, existuje mobilní telefon, který je držen dispatcherem supportu na který je možno hlásit problémy se spojením. Dále existuje trouble ticket systém pro méně urgentní problémy.
Sdružení platí 3 techniky, kteří pečují o páteřní infratrukturu sdružení a řeší problémy s ní spojené.
A také spolupracuje s externí komerční firmou, která má přístup do trouble ticket systému, jejímž úkolem je pečovat o techniku a připojení členů. Tedy řešit například problémy s nastavením firewallu, IP telefonu, zavirováním, reinstalací nebo změnou/rozšířením konfigurace jejich domácích počítačů. Tyto služby nejsou hrazeny sdružením.
SLA s definovaným IRT a MPT není implementována.
ad 4. Časový horizont je nejasný a místo kde bude hot spot není dosud definováno.
Z fotografií jsme již vytipovali několik vhodných objektů a ještě také čekáme na doporučení od obyvatel Chýně.
UNHfree.net je dobrovolné, nezávislé a neziskové sdružení zabývající se výstavbou počítačové sítě pro vzájemnou komunikaci členů.
Členství ve sdružení asi není pro každého a ani se o to nesnažíme.
Chtěli bychom, aby se naše práce stala měřítkem kvality a poměru cena/výkon a podle akční ceny 349,- Kč za mesíc u KTCZ, to vypadá, že již tím měřítkem jsme.
Velmi nás to těší.
pavel