Re: Parkovací stání - konflikty
Napsal: 24 črc 2009, 12:25
jen mala oprava, ne 3.5m ale 3m: dle tohoto zakona (§ 25, odst. 3)
fórum pro všechny obyvatele obce Chýně
https://www.forum-chyne.cz/
jj mně těch 3,5 taky nějak nesedělo a tady ta mýlka asi vznikla:kryglik píše:jen mala oprava, ne 3.5m ale 3m: dle tohoto zakona (§ 25, odst. 3)
Na jiném místě:clipperczech píše: No já si nechápu , kde berete , že kdo má dvě auta a koupil si jeden pozemek je truhlík.
1. když jsem se ptal při koupi bytu zda si mohu koupit dvě stání, tak mi bylo jasně řečeno , že ne protože by se nedostalo na ostatní a už ted je míst málo.
Takže kde beru truhlíka? Přímo v tom, co sám clipperczech píše. Zjednoduším to: chtěl jsem dvě stání, neprodali mi druhé. A ačkoliv jsem viděl, že žádné další parkoviště se tu neplánuje a tušil, že třeba budu mít druhé auto, na nic jsem nehleděl a byt si koupil. Ovšem zmrskal to Oxes, nikoliv já a napravit by to měla obec. Nikoliv: zmrskal to každý jeden truhlík, který nevzal svou osobní situaci a perspektivu v úvahu.clipperczech píše: Jsou věci který ti při koupi bytu fakt nedojdou a máš pravdu , že to zmrskal asi oxes .Ale proč to prostě nenapravit ???
Já potřebuju někam dát Boeing 737, protože jsem nevěděl, že si ho budu chtít koupitclipperczech píše: 2. většina lidí třeba ani v okamžiku koupě bytu dvě auta neměla. jsou tu ti kteří druhé auto dostali k dispozici z firmy jako benefit a prostě auto potřebují někam dát.Dále jsou zde ti , kteří když viděli přístup obce a ropidu k autobusovému spojení si další auto pořídili sami.
clipperczech píše:
3. Jsou lidi co mají jedno auto a firemně jedou na služební cestu a tím si nechávají služební auto doma přes noc i ti potřebují prostě auto někde zaparkovat.
clipperczech píše: Když jsem však viděl že v obci nebyl ani krámek s potravinami a , že autobusy jaky by na háje nebyly,tak jsem se rychle rozhodl pro koupi auta.Opravdu nejsem z těch , kteří by tahali nákupy ze zličína v jakémkoliv počasí v ruce.Takhle to bylo možná v pravěku, právě proto si lidi kupují auta,aby jim to ulehčilo život. A myslím, že obec prostě nedělá nic proto aby průšvih , který zde je prostě řešila.To že dá někde zákaz mi připadá minimálně tupé.
Možná proto, že blaho clipperczecha není blahem všech.clipperczech píše:Já vím , že tohle není problém jen naší obce,ale sakra tak proč nebít obcí , která to má jako první vyřešené ku blahu všem ???
clipperczech píše: Jak říkám zlepšení busů by odbouralo tolik aut u nás.na co by si lidi kupovali auto,když by se dobře dostali dopravou.
nejsem mongol abych chodil na busy někam pul hodky dolu do obce.
kubajs píše:Popsal jsem to ve svém textu. Na chodníku není povolené stání, o tom nemusíme debatovat. Ta zákazová značka se vztahuje pouze k vozovce.clipperczech píše: No kdyby tam ta značka nebyla,tak fakt nevím jakou duplicitnost myslí, pokud vím tak na vršku je zákaz stání aut nad 3,5t ne ??? a to fakt muj prcek nemá))
No a i kdyby tam ta zákazová značka nebyla, stejně není povoleno stát (leda tak s hodně úzkým autem nebo motorkou) v té úzké jednosměřné ulici mimo parkovacích stání, protože mezi autem stojícím při jednom okraji vozovky a druhým okrajem vozovky nezůstane potřebných a požadovaných 3,5m volného místa.
Tudíž policie může viníka za tento přestupek snadno pokutovat i bez značky zákaz stání. Značka mu usnadní pouze to, že s sebou nemusí nosit metr a měřit 3,5 metru.
I kdyby obec značku odstranila, nic moc se nezmění, pokud obec neudělá vstřícný krok a oficiálně nepovolí např. stání na chodníku.
Přesně jsi to, Jirko, vystihl. Máš můj absolutní souhlas se všemi body z dlouhého výčtu.Jiri Nyvlt píše:Říká se, že opakování jest matkou moudrosti...
.
.
.
.
.
Kdybyste se kouknul při koupi bytu na studii, kterou se Oxes netajil, viděl byste fakta: dimenzování ulic, jejich šířky, počty parkovacích stání. Na tom není nic k vychytávání.clipperczech píše:Většinou se lidé stěhujou do satelitů s tím, že počítají, že to tam není ještě tak dokonalé vzhledem k výstavbě celého projektu a doufají, že se postupem vše vychytá a zlepší. Což se zde opravdu moc neděje.když zde je problém se stáním ,tak je dle vás řešení dát zákazovou značku a at si lidi chodí parkovat jinam ???![]()
![]()
To není věc jasnovidnosti, ale prozíravosti. Nejde o to předpovídat, ale předvídat. Bydlení se nekupuje na rok nebo jako fusekle. Není na tom nic směšného. Je to podobné, jako když si fertilní manželský pár kupuje byt. Prozíravě koupí takový, do nějž se mu může narodit dítě (má na něj cimru).clipperczech píše: Opravdu nejsem žádný jasnovědec a netuším kdy se mi podaří v zaměstnání postup , tudíš předpovídat, že budu v budoucnu potřebovat 2,3,4 auta je fakt směšné.
Mluvil jsem o případech, kdy jezdí třeba někteří moji kamarádi prakticky paralelně s busem svým autem - ráno i večer. Já nikomu nevymlouvám ježdění autem ať už z pohodlnosti nebo nutnosti. Jezděte si čím chcete, ale musíte mít kde zaparkovat (ne na chodníku). Argumentoval jsem tak proto, že si nemyslím, že by s nárůstem spojů klesl počet aut parkujících na Oxesvršku. Snad mi nechcete tvrdit, že majitelé aut se jich s větším počtem spojů začnou zbavovat (protože mohou jezdit autem) a rázem bude kde parkovat... Nebo že přestanou jezdit firemními auty...clipperczech píše: To že jezdí hodně lidí autem v době kdy jezdí autobus,asi nebude jejich pohodlností,ale třeba tím, že když se vrací ze zaměstnání ,tak jim žádný autobus na háje prostě nejede. Pracuji někdy od 5.30 a musím se dostat do rudné k celnici, spojení mezi hájema a zastávkou rudná -celnice je v tuto dobu nemožné. přestup v chráš´tanech je o hodinovém stepování n achráš´tanské zastávce a ješte nedorazím včas do práce.Podobné to je když potřebuji do práce na 14.00 to mi z hájí nejede nic. takže mi tady nevykládejte nic o pohodlnosti, já bych to spíše nazval nutností se dostat do zaměstnání ve správný čas.
Nevím, co je na tom směšného. Já to tak dělám. Měl bych firemní pekáč bez problémů kde parkovat a přesto s ním pokud to jde nejezdím a stojí před firmou a na služební cesty většinou vyrážím odtamtud. Jednak si cestou z práce můžu zajít na pivkoclipperczech píše: Co se týče parkování firemního auta před firmou , tak to je taky směšné. Prostě ty vaše názory mě fakt dostávají.
Ale nic je demokracie)
Ono v reálu není zcela tak, jak pan Nývlt píše:Jiri Nyvlt píše:
Kolovrátek: Jak ta lokalita vypadá, jak široké jsou ulice a jaké jsou možnosti dalšího parkování v místě přeci každý viděl a vidí. Pláč zde a na obci - obé špatný hrob.
Zpátky na stromy? Komu ten vzkaz vlastně patří? Tohle bydlení si každej VYBRAL. Děkujte panu Oxesovi a sobě. Jemu za "skvostné dílo" a sobě za tuto volbu.
ako prve som sa pred podpisanim cohokolvek informoval na parkovacie miesta. Odpoved bolaclipperczech píše:a proto pro mě bývalo lepší mít auto blízko bytu.Měl jsem sebou doma i věci potřebné k práci , které vážili dohromady třeba i 20kg a měli hodnotu i milionu, tak nevím ,jak bych s tím v chýni pobíhal 500m na parkovací místo.
-cs- píše:ako prve som sa pred podpisanim cohokolvek informoval na parkovacie miesta. Odpoved bolaclipperczech píše:a proto pro mě bývalo lepší mít auto blízko bytu.Měl jsem sebou doma i věci potřebné k práci , které vážili dohromady třeba i 20kg a měli hodnotu i milionu, tak nevím ,jak bych s tím v chýni pobíhal 500m na parkovací místo.
1 byt = 1 miesto, vynimka 1 mezonet = 2 miesta a bolo mi uz vtedy jasne, ze situacia s parkovanim nebude ina nez v ktorejkolvek mestskej casti Prahy.
sorry - tato diskusia mi analogicky pripomina staznosti ludi, ktori dali svoje uspory do Kampeliciek.
MIr píše:A pořád to bude dokola, uvidíš, že za měsíc dva si zase někdo udělá z tohodle tématu kecárnu.
Prostě parkuješ, kde nemáš. Máš smůlu. Možná dostaneš pokutu. Tak to buď riskuj, neremcej, nebo jezdi z Prahy tagem, auto nechavej na parkovišti v Praze. Mě spíš štvou lidi co mají baráček, před baráčkem 4-5 aut a za plotem bordel, ze tam nemůžou parkovat. Pak je objíždím jak trotl a čekám. Až já je jednou v noci nabořím, tak bude švandaMichal
-cs- píše:ako prve som sa pred podpisanim cohokolvek informoval na parkovacie miesta. Odpoved bolaclipperczech píše:a proto pro mě bývalo lepší mít auto blízko bytu.Měl jsem sebou doma i věci potřebné k práci , které vážili dohromady třeba i 20kg a měli hodnotu i milionu, tak nevím ,jak bych s tím v chýni pobíhal 500m na parkovací místo.
1 byt = 1 miesto, vynimka 1 mezonet = 2 miesta a bolo mi uz vtedy jasne, ze situacia s parkovanim nebude ina nez v ktorejkolvek mestskej casti Prahy.
sorry - tato diskusia mi analogicky pripomina staznosti ludi, ktori dali svoje uspory do Kampeliciek.
tučňák píše:Ono v reálu není zcela tak, jak pan Nývlt píše:Jiri Nyvlt píše:
Kolovrátek: Jak ta lokalita vypadá, jak široké jsou ulice a jaké jsou možnosti dalšího parkování v místě přeci každý viděl a vidí. Pláč zde a na obci - obé špatný hrob.
Zpátky na stromy? Komu ten vzkaz vlastně patří? Tohle bydlení si každej VYBRAL. Děkujte panu Oxesovi a sobě. Jemu za "skvostné dílo" a sobě za tuto volbu.
1) V plánech lokality Háje, které nám Oxes ukazoval (a minule vedení obce, což je nesmírně důležité, jejich pravost potvrzovalo) bylo zakresleno mnohem víc parkovacích stání, nebyl v nich "nultý" bytový dům, který byl dodatečně přidán, byla v nich zakreslena zeleň a stromy podél komunikací, na části komunikací byly povrchy ze zámkové dlažby atd. Takže řada lidí vlastně kupovala něco jiného než nakonec dostala.
2) Obec byla účastníkem stavebního řízení a spolu se stavebním úřadem Hostivice odsouhlasila a povolila předložené řešení a odsouhlasila a povolila i veškeré změny a dodatečné rozšíření výstavby o další dům. V zásadě můžeme říct, že občan je laik, který problematice příliš nerozumí a právě proto je tady obec a stavební úřad, aby jeho zájmy hájili. Což se ovšem v našem případě moc nepovedlo. Z toho jesně vyplývá, že na vzniklé situaci má i obec svůj díl viny a měla by se spolupodílet na řešení situace. Je zajímevé, že v jiných obcích to jde.
3) Obec komunikace a chodníky i v tomto hrozném stavu v jakém se nacházejí převzala. (Nesmyslné umístění, často vedoucí odnikud nikam, nedostatečná šířka, chybějící nájezdy, značky umístěné uprostřed chodníků, plevel prorůstající zámkovou dlažbou chodníků a tak bych mohl pokračovat). Co je zajímavé, že v jiných lokalitách tak nekompromisní policisté z DI PZ, neměli zřejmě při kolaudaci těchto "zmršených" chodníku a komunikací žádné připomínky... V Praze by takto provedené komunikace kolaudační souhlas rozhodně nezískaly. Také zeleň resp. zelený pás zakreslený v dokumentaci pro SP podél komunikací dodnes chybí a nikoho zodpovědného z obce to zřejmě nijak nevzrušuje.
4) Jak mohu sledovat další vznikající lokality třeba Kaliště situace se ani za nového vedení moc nezlepšila. Pořád stejné chyby.
5) Obec není schopna zajistit, aby do nových lokalit zajížděl dostatečný počet spojů MHD (odhaduji, že jich sem zajíždí sotva 1/3) přestože, opět odhaduji, v nových lokalitách bydlí cca 50% obyvatel Chýně, což samozřejmě vede k tomu, že tito obyvatelé používají auto častěji, než by třeba sami chtěli...
Takže závěr z výše uvedeného: ano můžeme "děkovat" panu "Oxesovi", také sobě, ale také obci a stavebnímu úřadu za to jak to tu "krásně" dopadlo.
Ale myslím, že toto už je ohraná písnička.![]()