Čistě v rámci vyváženosti diskuse a pro zachování principu
Audiatur et altera pars nemohu nepřidat i svůj názor, i když si to nejspíš slíznu (i od Kryglíka, jejejej...

). Myslím si, že přednost zprava v obytné zóně není taková hrůza, jak se tu prezentuje. Je jasné, že existuje mnoho argumentů pro i proti - i pan Plaňanský na posledním zasedání řekl, že "je to padesát na padesát". Ale podle mě je to jediný finančně dostupný a přitom účinný způsob, jak zpomalit dopravu v celé oblasti. Když se místo přednosti zprava nasekají po celé ulici Ke Skále retardéry, bude se muset přibržďovat stejně jako při prednosti zprava, budete drncat na retardérech, a ještě celá ta sranda přijde obec na nemalé peníze. Přednost zprava je jasné, jednoduše pochopitelné a funkční opatření pro zpomalení dopravy. Je jasné, že těm, kteří mají niternou potřebu ušetřit těch patnáct vteřin při průjezdu ulicí Ke Skále třicítkou místo dvacítkou, to bude vadit. Ale pokud je prioritou zajištění bepečnosti lidí v obytné zóně, tak účinnější opatření nevidím.
Příkladem, že to může fungovat, je třeba ulice Čistovická na Bílé hoře. Je to jasně páteřní, průjezdní ulice. Platí tam přednost zprava, a nezdá se, že by s tím byl problém. Jezdí se pomalu a ještě jsem tam neviděl ťukanec (a to tam jezdím dvakrát denně už skoro tři roky).
Měl jsem taky to štěstí strávit nemálo času v cizině, mj. čtyři roky ve Švýcarsku. Kdo tam nějakou dobu žil, bude se mnou souhlasit, že rozdíl mezi pohodou na silnici tam a tady je neuvěřitelný. Zóny přednosti zprava tam jsou v obytných zónách zcela běžné. I ve vesnici, kde jsme bydleli, to tak bylo a přednost zprava platila i na páteřní ulici procházející vesnicí. Nikdo se nedivil ani nerozčiloval, všem to přišlo normální a na ulici vládl klid, pohoda a vzájemný respekt (a samozřejmě opatrnost!).
Netrvám na tom, že vše, co je zavedeno ve Švýcarsku (v Rakousku, Holandsku, USA, Argentině nebo Namíbii) je úžasné a mělo by být neprodleně zavedeno u nás. Trvám na tom, že zaváděno by mělo být to, co funguje. A předost zprava k takovým osvědčeným konceptům prostě patří.
Předesílám, že zde neobhajuju dopravní řešení na vršku jako celek, možná by se leccos dalo vymyslet lépe, to nevím. Jen tvrdím, že přednost zprava není taková esence zla a nekompetence, jak je to tady prezentováno.