Re: Tati co je to za trumberu
Napsal: 11 lis 2011, 13:40
To je pravda, je to tak. Jen se na to dívám i z druhé strany:
Jelikož v našem státě je něco prohnilého co se obecně legislativních procesů týče a tak nějak si obecně společnost zvykla, že zákazy, příkazy a zákony se moc nedodržují, poctivci jsou tak pak tímto obecným trendem poškozováni.
Vysvětlím na příkladu:
Švýcarsko - tam obecně platí, že když už někde je umístěna značka nejvyšší povolená rychlost, má to velmi pádný důvod. Např. mimo obec bude rychlost omezena na 50 dopravní značkou, já zkusím jet 70 a rázem jsem fyzicky skončil. Prostě vyletím do pole (v tom švajcu spíš tedy ze skály), nebo to v lepším případě projedu komplet driftem.
Tam se zákony dodržují v generálním měřítku. V Německu či Rakousku je situace obdobná, neviděl jsem snad žádné zbytečné omezení rychlosti nebo zbytečnou kompletní uzavírku silnice.
ČR - zde zákony dodržuje jen minimum lidu.
Takže při rozhodování, jakou značkou se osadí daný úsek, se s tím tak nějak počítá (třeba že řidiči v úseku, kde je značka 50km/h, jezdí obecně 70 a víc), a proto pak řidič, který příkaz absolutně dodržuje, je vlastně "utiskován" tou většinou, která příkaz ignoruje. Neboť na většině úseků se pak s tímto trendem počítá a místo 50km/h je prostě pak osazena třicítka... Tenhle vztah samozřejmě neplatí jen na silnici.
Stejně tak nejsou zřejmě nikým kontrolováni pracovníci silnic a dálnic, kteří na silnici umísťují dopravní značení.
Až bude dopravní značení dávat nějaký smysl a nebude rozeséváno jako flora v džungli zcela náhodným způsobem, bude ho i většina lidí dodržovat. V opačném případě toto nemůžeme předpokládat.
Za sebe tedy můžu říci, že nehodlám jít tupě se stádem. Pokud bude někde příkazová značka jeďte přes rašeliniště, taky vyhodnotím, že je to nesmysl a neuposlechnu. Stejně tak to platí u některých běžných příkazů a zákazů.
Jelikož v našem státě je něco prohnilého co se obecně legislativních procesů týče a tak nějak si obecně společnost zvykla, že zákazy, příkazy a zákony se moc nedodržují, poctivci jsou tak pak tímto obecným trendem poškozováni.
Vysvětlím na příkladu:
Švýcarsko - tam obecně platí, že když už někde je umístěna značka nejvyšší povolená rychlost, má to velmi pádný důvod. Např. mimo obec bude rychlost omezena na 50 dopravní značkou, já zkusím jet 70 a rázem jsem fyzicky skončil. Prostě vyletím do pole (v tom švajcu spíš tedy ze skály), nebo to v lepším případě projedu komplet driftem.
Tam se zákony dodržují v generálním měřítku. V Německu či Rakousku je situace obdobná, neviděl jsem snad žádné zbytečné omezení rychlosti nebo zbytečnou kompletní uzavírku silnice.
ČR - zde zákony dodržuje jen minimum lidu.
Takže při rozhodování, jakou značkou se osadí daný úsek, se s tím tak nějak počítá (třeba že řidiči v úseku, kde je značka 50km/h, jezdí obecně 70 a víc), a proto pak řidič, který příkaz absolutně dodržuje, je vlastně "utiskován" tou většinou, která příkaz ignoruje. Neboť na většině úseků se pak s tímto trendem počítá a místo 50km/h je prostě pak osazena třicítka... Tenhle vztah samozřejmě neplatí jen na silnici.
Stejně tak nejsou zřejmě nikým kontrolováni pracovníci silnic a dálnic, kteří na silnici umísťují dopravní značení.
Až bude dopravní značení dávat nějaký smysl a nebude rozeséváno jako flora v džungli zcela náhodným způsobem, bude ho i většina lidí dodržovat. V opačném případě toto nemůžeme předpokládat.
Za sebe tedy můžu říci, že nehodlám jít tupě se stádem. Pokud bude někde příkazová značka jeďte přes rašeliniště, taky vyhodnotím, že je to nesmysl a neuposlechnu. Stejně tak to platí u některých běžných příkazů a zákazů.